Verslas

Apklausa: dauguma klientų savo bankui lojalūs ilgiau nei dešimtmetį

Gyventojų nuomonės apklausos rezultatai parodė, kad didžioji dalis Lietuvos gyventojų savo pagrindinio banko paslaugomis naudojasi daugiau nei dešimtmetį. Kas lemia tokią ištikimybę ir dėl kokių priežasčių gyventojai ryžtųsi pakeisti esamą banką kitu?

Tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ 2021 m. rugpjūtį atlikta apklausa parodė, kad 60 proc. Lietuvos gyventojų savo pagrindinio banko paslaugomis naudojasi daugiau nei dešimt metų. Tyrimas atskleidė, kad lojaliausi bankų klientai yra vyresni nei 36 metų, aukštojo arba vidurinio išsimokslinimo respondentai, aukštu lojalumo lygiu taip pat išsiskiria pensinio amžiaus klientai.

Nuo 5 iki 10 metų savo pagrindinio banko paslaugomis naudojasi 25 proc. respondentų, dažniau 18-35 metų apklaustieji. Nuo 1 iki 5 metų – kiek daugiau nei kas dešimtas gyventojas (11 proc.), tarp jų daugiausiai buvo 18-25 metų respondentų. Tik 2 proc. žmonių savo banko paslaugomis naudojosi iki vienerių metų.

Pasak Šiaulių banko kasdienės bankininkystės direktoriaus Andriaus Kamarausko, vienareikšmiškai tvirtinti, kad klientai lojalūs dėl bankų paslaugų ar aptarnavimo kokybės, negalima.

„Tradiciškai bankų sektoriuje klientai yra lojalesni, nes finansinės paslaugos dažnai klientams atrodo sudėtingos, o pats banko pakeitimo procesas suvokiamas kaip komplikuotas, nes tenka rūpintis sąskaitų nutraukimu esamame banke, tuomet kreiptis į naują banką ir ten iš naujo užsisakyti visas paslaugas, pateikiant turėtų paslaugų duomenis. Būtent dėl šio klaidingai suvokiamo barjero klientai net ir svarstantys pakeisti banką, dažnai to daryti nesiryžta“, – pabrėžė A. Kamarauskas. Finansų ekspertas pabrėžė, kad perkelti sąskaitą iš vieno banko į kitą galima jau dabar, ši procedūra yra nesudėtinga, net nereikia kreiptis į senąjį banką.

Tvirtą gyventojų lojalumą bankams parodo ir tai, kad net 55 proc. žmonių net nėra svarstę ir bandę keisti esamo banko kitu, dar 9 proc. – svarstė, bet nesiryžo. Kiek daugiau nei trečdalis (36 proc.) banką keitė bent kartą.

Savo pagrindinį banką vieną kartą ar dažniau yra keitę 26-55 metų, aukštojo išsimokslinimo, didesnes pajamas gaunantys gyventojai. Pagrindine priežastimi, kodėl žmonės norėtų keisti ar bandė keisti banką, buvo nurodytos per brangios finansinės paslaugos (42 proc. respondentų).

28 proc. nurodė paslaugų kokybę, 21 proc. – prastą klientų aptarnavimą. Tarp svarbių priežasčių taip pat buvo įvardintas banko padalinių, bankomatų trūkumas, interneto banko ir mobiliojo banko kokybė.

Šiaulių banko atstovo teigimu, reguliariai peržiūrėti kitų bankų pasiūlymus yra naudinga – banko pakeitimas gali palengvinti kasdienybę, finansų tvarkymą, o taip pat gali padėti ir sutaupyti. A. Kamarauskas pažymėjo, kad nėra vieno teisingo recepto, į ką atsižvelgti renkantis naują banką – pasirinkimas priklauso nuo individualių žmogaus poreikių, ir galimybių. Asmens finansiniai poreikiai gali būti skirtingi, tačiau pirmiausia reikia įvertinti kasdieninės bankininkystės paslaugas – naudojimąsi banko sąskaitomis, debeto ir kredito kortelėmis, el. bankininkystės patogumą, bankomatų ir skyrių prieinamumą. Naudojantiems daugiau finansinių paslaugų, aktualios bus taupymo ir investavimo, lizingo bei paskolų sąlygos.

_________________________________________________

 

Apie Šiaulių banką

1992 m. įsteigtas AB Šiaulių bankas – didžiausias lietuviško kapitalo bankas, stabiliai ir nuosekliai augantis finansinis partneris, ypatingą dėmesį skiriantis verslo finansavimo ir vartojimo finansavimo sprendimams. Šiaulių bankas klientus aptarnauja 37-iuose Lietuvos miestuose. Banko akcijos įtrauktos į NASDAQ biržos Baltijos Oficialųjį prekybos sąrašą.

Daugiau informacijos:

Monika Rožytė, komunikacijos specialistė, monika.rozyte@sb.lt, tel. +370 686 79234.

Pranešimą paskelbė: Mindaugas Biliauskas, UAB Headline agency

Rekomenduojame
 
EMU Australia Magical Unicorn Walker Pale Pink 18M+
 
ALTERCORE 552 Black 37
 
Laundry Soap Méga Propre Audinių skalbiklis, 1000ml
 
REIMA Kuhmoinen Pale Rose 86
 
REIMA Tukeva Black 39

Parašykite komentarą