Įvairenybės

„Akropolis Group“ pernai augino pajamas, EBITDA ir portfelio vertę

Prekybos ir pramogų centrų vystymo ir valdymo lyderė Baltijos šalyse bendrovė „Akropolis Group“ pernai, audituotais konsoliduotais finansiniais duomenimis, gavo 81 mln. eurų pajamų ir uždirbo 57,2 mln. eurų pelno prieš mokesčius, palūkanas, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) – atitinkamai 5 proc. ir 6 proc. daugiau, palyginti su 2020-aisiais.

Audituotus pernykščius veiklos rezultatus paskelbusi grupė atskleidė, kad 2021-aisiais fiksavo teigiamą visų pagrindinių finansinių rodiklių pokytį. Po prekybos centro „Alfa“ Rygoje įsigijimo pernai lapkritį, 2021-aisiais „Akropolis Group” portfelio tikroji vertė išaugo 28 proc. iki 1,023 mlrd. eurų. „Alfa“ prekybos centras šiemet buvo pilnai integruotas į „Akropolis Group“ struktūrą, jo “ pavadinimas pakeičiant į „Akropole Alfa“.

„Didesniąją praeitų metų pirmojo pusmečio dalį buvo taikomi itin griežti su pandemijos valdymu susiję ribojimai – „Akropoliuose“ dirbo tik pirmo būtinumo prekių parduotuvės ir paslaugų vietos, tai lėmė ir mažesnius lankytojų srautus. Antroji metų pusė buvo nepalyginamai geresnė, švelnėjant ribojimams pasiekėme ryškų lankytojų srautų, ir nuomininkų apyvartų atsigavimą. Atskirais antrojo pusmečio mėnesiais buvo fiksuoti ir nuomininkų apyvartos rekordai“, – sako „Akropolis Group“ vadovas Manfredas Dargužis.

Pernai, nuo 2021 gruodžio mėn. įskaičiuojant ir prekybos centro „Akropole Alfa“ rezultatus,  „Akropolių“ nuomininkų apyvarta augo 7 proc. iki 667 mln. eurų, tačiau dėl taikytų pandemijos valdymo priemonių lankytojų srautas vis dar išliko mažesnis negu prieš metus – prekybos centrai sulaukė daugiau nei 27 mln. lankytojų, 9 proc. mažiau, palyginti su 2020-aisiais.

Pernai „Akropolis Group“ konsoliduotos įmonių grupės nuomos pajamos padidėjo 3 proc. iki 57,3 mln. eurų. Nuo metų pradžios valdytų „Akropolių“ užimtumo rodiklis perai išliko labai aukštas ir siekė 99 proc.

Pasak M. Dargužio, koronaviruso pandemijos testą „Akropoliai“ išlaikė sėkmingai prisitaikydami prie taikytų ribojimų, nuolat atnaujindami prekybos centruose veikiančių parduotuvių pasirinkimą, bei kurdami saugias sąlygas lankytis prekybos centruose.

„Net ir didžiausių ribojimų sąlygomis išlaikėme optimistišką požiūrį ir toliau siekėme savo pagrindinio tikslo – išlaikyti grupės lyderystę. Mūsų rezultatus ir  verslo atsparumą teigiamai įvertino finansų rinkos: „Akropolis Group“ pernai birželį sėkmingai išplatino savo debiutinę penkerių metų trukmės 300 mln. eurų vertės euroobligacijų emisiją, kuri kotiruojama „Nasdaq Vilnius“ ir „Euronext Dublin“ vertybinių popierių biržose“, – teigia „Akropolis Group“ vadovas.

Tarptautinės kredito reitingų agentūros „Fitch Ratings“ ir „S&P Global Ratings“ pernai „Akropolis Group“ pirmą kartą suteikė ilgalaikius emitento reitingus, atitinkamai BB+ su ilgalaike stabilia perspektyva ir BB+ ilgalaike neigiama perspektyva (2021 spalį pakeista į stabilią perspektyvą).

Prekybos ir pramogų centrų bei nekilnojamojo turto valdymo grupė pernai sugrįžo prie daugiafunkcinio komplekso „Akropolis Vingis“ Vilniuje vystymo. Vilniaus regioninė architektūros taryba iš esmės teigiamai įvertino atnaujintos architektūrinės koncepcijos priešprojektinį pasiūlymą.

Įmonių grupei didelį dėmesį skiriant ESG temai, pernai rugpjūtį Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropoliai“ buvo sertifikuoti pagal tarptautinį „BREEAM in-use“ standartą.

„Akropolis Group“ dividendų savo akcininkui šiemet nemokės.

Su išsamia 2021 metų „Akropolis Group“ finansine atskaitomybe galima susipažinti bendrovės svetainėje.

Apie „Akropolis Group“:

Baltijos šalyse pirmaujanti prekybos ir pramogų centrų vystymo ir valdymo bendrovė „Akropolis Group“ valdo prekybos centrų vystymo ir valdymo paslaugų įmones Lietuvoje ir Latvijoje. Lietuvoje „Akropolis Group“ valdo prekybos ir pramogų centrus „Akropolis“ Vilniuje, Klaipėdoje ir Šiauliuose, Latvijoje – „Akropole Riga“ ir „Akropole Alfa“ Rygoje.

Pranešimą paskelbė: Ernesta Karalienė, UAB „Idea Prima“

Parašykite komentarą