Transportas

Aižėjančias tiekimo grandines gelbėja skubiais logistikos sprendimais

Koronaviruso apimtuose kontinentuose vis daugiau šalių skelbia karantiną ir su juo susijusius apribojimus, tačiau verslo pasaulis ieško ir randa kelių tęsti veiklą. Daugybė gamybos bei prekybos verslų priversti žaibiškai prisitaikyti ir aktyviai ieškoti būdų stringančioms tiekimo grandinėms išsaugoti, rasti įvežamoms ir išvežamoms prekėms alternatyvių judėjimo kelių.

Krovinių ekspedijavimo ir tiekimo grandinės valdymo bendrovės „Balti Logistika“ Lietuvos padalinio vadovės Jūratės Cimanavičienės teigimu, situacija šiuo metu transporto sektoriuje – ne tik įtempta, bet ir keičiasi labai dinamiškai.

„Šalys uždaro teritorijas, tranzitinių koridorių mažėja, standartizuoti tvarkaraščiai ir kainoraščiai nebegalioja – situacija pasikeičia beveik kiekvieną dieną. Norintiems nenutraukti prekių judėjimo ir ieškantiems alternatyvų atšauktiems sprendimams verslams rekomenduojame kiekvienu atveju tartis su logistikos specialistais, kurie nuolat įdėmiai seka situaciją ir palaiko ryšį su visomis transporto sektoriaus dalyvėmis“, – sako J. Cimanavičienė.

Siūlo daugiau kombinuotų sprendimų

Ką svarbu žinoti verslui ir ką daryti negalintiems atidėti krovinių siuntimo?

Specialistės teigimu, dalis oro linijų šiomis dienomis teikia vilčių, kad jų krovininiai lėktuvai ir toliau skraidys. Vis dėlto didžioji dalis reisų į Lietuvą vykdoma keleiviniais lėktuvais, kurie yra šiuo metu ribojami, tad oro krovinių srautai logistų kreipiami į didesnius Europos uostus, aptarnaujančius daugiau krovininių lėktuvų ir iš ten tęsia keliones antžeminiu transportu.

„Finnair“ atšaukia apie 90 proc. skrydžių visame pasaulyje, „AirBaltic“ ir LOT irgi atšaukia skrydžius į ir iš Lietuvos – stebime smarkiai mažėjantį skrydžių skaičių, tačiau pavyzdžiui „Turkish Airlines“ teikia vilčių, nes jų krovininiai lėktuvai skraidys, nors paslaugų kaina išauga, o laukimo terminas prailgsta maždaug dviem savaitėmis. Dabar kroviniai išskrenda vos tik atsiranda jiems vieta, o ne pagal griežtą tvarkaraštį“, – atskleidžia J. Cimanavičienė.

Jos teigimu, šiuo metu kroviniams kelių ieškantys logistikos specialistai daugiau kombinuoja oro pristatymus su gabenimais keliais, kadangi tarptautinių krovinių vežėjų darbo dar nesaisto karantinas – jiems keliauti tarp valstybių antradienį apribojimai dar nebuvo įvesti.

„Todėl dauguma oru keliaujančių krovinių yra nukreipiami į pavyzdžiui Frankfurtą ar Amsterdamą ir toliau tęsia kelionę kelių transportu. Vieninteliai pervežėjams kylantys apribojimai yra pasienio ruožai, kur dėl patikrų procedūrų susiformavo didelės eilės“, – sako J. Cimanavičienė.

Optimalus būdas – vandeniu

Specialistės teigimu, šiuo metu pervežimams tarp kontinentų optimalus transportavimo būdas yra jūrinis. Ši taisyklė galioja ir Lietuvoje – Klaipėdos uostas vykdo veiklą įprastu ritmu, laivai nėra stabdomi, jų tvarkaraščiai lieka galioti, o įrangos ir konteinerių pakanka.

„Laivų trūkumas Europoje ir Amerikoje kiek juntamas, nes nemažai jų dėl viruso protrūkio buvo užstrigę Kinijoje, tačiau situacija jau stabilizuojasi. Todėl, turint mintyje krovinių sangrūdas ir neapibrėžtumą oro uostose, jūrų transportas įgyja ženklų pranašumą šiuo metu“, – pažymi J. Cimanavičienė.

Ypatingai skubiems kroviniams, specialistės teigimu, verslui patartina rinktis oro pervežimų kompanijų siūlomus tiesioginius užsakomuosius skrydžius.

„Pavyzdžiui galima rinktis operatyvius užsakomuosius skrydžius į Niujorką, Čikagą ar Torontą. Mažiems kroviniams siųsti keblumų apskritai kyla mažiau, mat skubius pervežimus siūlančios kurjerių kompanijos tarptautinius skrydžius vykdo ir toliau, tik taip pat iš anksto įspėja apie galimus vėlavimus“, – teigia specialistė.

Parašykite komentarą