Verslas

„ABOUT YOU“, „YOOX NET-A-PORTER“ ir „ZALANDO“ susivienijo naujai klimato kaitos iniciatyvai, skirtai mados prekės ženklams

Trys internetinės prekybos įmonės pradeda kurti mokymosi platformą, skirtą padėti savo partneriams – mados prekių ženklams – nusistatyti moksliškai pagrįstus klimato kaitos mažinimo tikslus. Tai unikalus bendradarbiavimo atvejis mažmeninės internetinės prekybos sektoriuje.

LONDONAS, JK / BERLYNAS IR HAMBURGAS, VOKIETIJA (2022 m. liepos 20 d.) – „ABOUT YOU“, „YOOX NET-A-PORTER“ ir „ZALANDO“ sujungia jėgas, kad sumažintų išmetamą anglies dvideginio kiekį savo vertės grandinėse ir mados pramonėje. Trys internetinės prekybos tinklai pristato virtualią mokymosi platformą, skirtą padėti prekės ženklams, su kuriais bendradarbiauja, nustatyti tikslus, leidžiančius neutralizuoti kuo didesnį šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį. Projektas aktualus ir pačioms prekybos įmonėms, jau išsikėlusioms ambicingus tikslus klimato kaitos srityje per „Mokslu pagrįstų tikslų iniciatyvą“ (angl. Science Based Targets initiative, toliau – SBTi).

Ši individualizuota programa bus nemokamai prieinama „ABOUT YOU“, „YOOX NET-A-PORTER“ ir „ZALANDO“ partneriams. Ji skirta suteikti daugiau informacijos apie klimato kaitos mažinimo tikslus ir jų naudą. Programos dalyviai galės žingsnis po žingsnio išmokti, kaip pradėti sudėtingą dvideginio emisijų matavimo procesą, nusistatyti aukštus tikslus, kurie būtų suderinami su klimato kaitos mokslu, ir kaip pateikti juos SBTi patvirtinimui. Šioje platformoje mados prekių ženklai taip pat galės bendradarbiauti tarpusavyje ir įtraukti tvarumo ekspertus.

Nors visos trys mažmeninės internetinės prekybos įmonės yra įsipareigojusios reikšmingai sumažinti  išmetamų teršalų kiekį, 70-90 proc. mados sektoriuje susidarančių emisijų atsiranda pradiniuose tiekimo grandinės veiklos etapuose – išgaunant, paruošiant ir perdirbant medžiagas. Dėl šios priežasties naujoji iniciatyva padės įgyvendinti du tikslus: populiarinti klimato kaitą mažinančius veiksmus visame sektoriuje, kad būtų pasiektas reikšmingas sisteminis pokytis bei prisidėti sumažinant programos iniciatorių 3 srities (angl. Scope 3) dvideginio emisijas visose jų tiekimo grandinės dalyse.

Siekiant didesnio mados pramonės sektoriaus įsitraukimo į kovą su klimato kaita, mokslu grįsti ir SBTi patvirtinti tikslai pripažįstami tarptautiniu mastu. Jie suteikia įmonėms aiškius būdus sumažinti išmetamą anglies dioksido kiekį, kartu užtikrinant ekonomikos augimą ateityje, prisitaikant prie kintančio reglamentavimo, didinant investuotojų pasitikėjimą ir skatinant inovacijas. 

„Kovos su klimato kaita tikslų derinimas su mokslu įgauna pagreitį, tai keičia visą mados sektorių. SBTi patvirtino jau daugiau nei 1500 bendrovių išsikeltus tikslus. Mūsų tikslai taip pat grįsti mokslu ir patvirtinti SBTi. Šios pastangos sulaukė sėkmės. Iki 2022 m. vasario mėnesio buvo patvirtinti 46,6 proc. mūsų partnerių emisijų mažinimo tikslai. Kviečiame likusius verslo partnerius padaryti tą patį“ – teigia vienas iš „ABOUT YOU“ steigėjų ir generalinis direktorius Hannes Wiese.

„Mūsų įsipareigojimai klimato kaitos srityje gali būti įgyvendinti tik novatoriškų partnerysčių pagalba. Šiame etape pirmenybė teikiama remiant partnerius prekės ženklus įvairiuose kovos su klimato kaita etapuose, padedant jiems nusistatyti mokslu pagrįstus tikslus. Bendradarbiaudami su „ABOUT YOU“ ir „ZALANDO“ galime imtis nuoseklesnių veiksmų siekdami mažinti mados ir prabangos prekių sektorių dvideginio emisijas“, – sako „YOOX NET-A-PORTER“ generalinis direktorius Geoffroy Lefebvre.

„Tiekimo grandinių priklausomybės nuo iškastinio kuro mažinimas bendradarbiaujant su tiekėjais, prekių ženklais, logistikos, pakavimo partneriais ir mūsų konkurentais – galingas svertas, skatinantis reikšmingus pokyčius mados pramonėje. Siekiame, kad iki 2025 m. mūsų partneriai, išmetantys 90 proc. emisijų, išsikeltų moksliškai pagrįstus tikslus. Naujoji mokymosi platforma yra neatsiejama šio ambicingo tikslo dalis“, – sako vienas iš „ZALANDO“ įkūrėjų ir vadovų David Schneider.

Antimonopolinius reikalavimus atitinkantis projektas vykdomas bendradarbiaujant su „Quantis“, pirmaujančia tvarumo konsultacijų įmone. Bandomasis projektas su atrinktais partnerių prekių ženklais startuos 2022 m. rudenį. 2023 m. platforma taps prieinama visiems reikalavimus atitinkantiems prekių ženklams. Internetinės mažmeninės prekybos tinklai viliasi, kad platforma pritrauks mados sektorių ir  bus atvira visiems norintiems mados prekių ženklams ir mažmeninės prekybos įmonėms, kuriančioms tvaresnę mados ateitį.

###

Pastaba redaktoriams: Mokymosi platforma yra sektoriaus palaikomos, antimonopolinius reikalavimus atitinkančios iniciatyvos, kurią sukūrė „ABOUT YOU“, „YOOX NET-A-PORTER“ ir „ZALANDO“, dalis. Ji nėra remiama organizacijos „Mokslu pagrįstų tikslų iniciatyva“ (SBTi), tačiau turinys atitinka naujausias SBTi gaires ir vertinimo kriterijus. Mokymosi procesą kuruoja pirmaujanti tvarumo konsultavimo įmonė „Quantis“, padėjusi daugiau nei 60 įmonių išsikelti mokslu grįstus tikslus.

Apie „ABOUT YOU“

„ABOUT YOU“ įprastą pasivaikščiojimą po parduotuves perkelia į interneto erdvę ir kuria įkvepiančias asmenines apsipirkimo patirtis išmaniajame telefone. „ABOUT YOU“ dėmesio centre – klientai, kuriems prekės ženklas padeda išreikšti save per madą. Svetainėje aboutyou.com ir daugybę apdovanojimų pelniusioje programėlėje klientai randa įkvėpimo ir daugiau nei 500 tūkst. prekių iš daugiau nei 3500 prekių ženklų. Pritraukdama daugiau nei 45 mln. unikalių aktyvių vartotojų per mėnesį, „ABOUT YOU“ laikoma viena iš didžiausių mados ir gyvenimo būdo platformų Europoje. Šiuo metu ji veikia 26 Europos šalių rinkose. O kartu su mados technologijų bendrove „SCAYLE“ siūlo savo elektroninės prekybos sprendimus kaip licencijuotą produktą. „ABOUT YOU“ akcijos kotiruojamos Frankfurto vertybinių popierių biržoje ir 2021 m. rugsėjo mėn. buvo įtrauktos į „SDAX“ indeksą.

Apie „YOOX NET-A-PORTER“

„YOOX NET-A-PORTER“ – pirmaujanti internetinės mažmeninės prekybos įmonė, prekiaujanti prabangios mados prekėmis. Prekės ženklo internetinės parduotuvės „Net-a-Porter“, „Mr Porter“, „The Outnet“ ir „Yoox“ pristato klientams geidžiamiausius pasaulio prekių ženklus, suteikia galimybę susikurti išskirtinį stilių bei siūlo nepriekaištingą aptarnavimą. „YOOX NET-A-PORTER“ internetinės parduotuvės bendradarbiauja su pasaulyje pirmaujančiais prabangos prekių ženklais, todėl užima pirmaujančias pozicijas elektroninėje prekyboje.

Prekybos tinklas, turintis 5,3 mln. klientų 180 šalių, taiko lokalizuotą požiūrį į klientų aptarnavimą visame pasaulyje. Tai padeda pasiekti padalinių tinklas JAV, Europoje, Azijoje, Ramiojo vandenyno šalyse ir bendros įmonės su „Alibaba“ Kinijoje ir „Symphony Investments“ Artimuosiuose Rytuose.   

Vykdydama veiklą „YOOX NET-A-PORTER“ įgyvendina strategiją „Infinity 2030“ – ilgalaikį įsipareigojimą skatinti tvaresnę, žiedinę mados sistemą. Siekdama tobulėti ir pakelti klientų patirtis į naują lygį, įmonė pasitelkia daugiau nei 20 metų rinktus duomenis ir įžvalgas bei naudoja naujos kartos technologijas, įskaitant dirbtinį intelektą, papildytąją realybę ir skaitmeninę tapatybę.

Apie „ZALANDO“

„ZALANDO“ – viena iš pirmaujančių mados ir stiliaus prekybos platformų Europoje. 2008 m. Berlyne įkurta įmonė veikia 25 šalyse ir turi beveik 49 milijonus aktyvių klientų, kuriems siūlo drabužius, avalynę, aksesuarus ir grožio prekes. Asortimente – tiek gerai visame pasaulyje žinomi prekės ženklai, tiek vietos gamintojų produkcija. „ZALANDO” platforma apibūdinama kaip mados įkvėpimo, naujovių ir bendravimo vieta. „Būdamimadingiausia Europos technologijų įmone, ieškome skaitmeninių sprendimų kiekvienam mados kelionės etapui ir dirbame dėl visų „ZALANDO” istorijoje: savo klientų, partnerių ir kitų.“  Įmonės vizija yra tapti pirmu mados vartotojų pasirinkimu ir traukos tašku, kurio bendras poveikis aplinkai – žmonėms ir planetai – būtų teigiamas.

APIE „QUANTIS“

„QUANTIS“ – pasaulinė tvarumo konsultacinė bendrovė, novatoriškai sprendžianti svarbiausius aplinkosaugos iššūkius. Grupė bendradarbiauja su pirmaujančiomis plataus vartojimo prekių ir finansinių paslaugų organizacijomis, kurios tvirtai siekia mažinti poveikį aplinkai, kad užtikrintų savo verslo ateitį ir klestėjimą naujoje planetos ekonomikoje. „Quantis“ taikomi metodai sujungia gilią aplinkosaugos patirtį,  strategines verslo žinias ir įmonių transformacijos įgūdžius, kad padėtų organizacijoms formuoti politiką, praktiką ir verslo modelius, atitinkančius planetos pajėgumus, kartu didinant atsparumą, diegiant naujoves ir optimizuojant veiklos rezultatus. „Quantis“ padaliniai įsikūrę JAV, Prancūzijoje, Šveicarijoje, Vokietijoje ir Italijoje, įmonė aptarnauja klientus visame pasaulyje, todėl gali įkvėpti tvariems pokyčiams pasauliniu mastu.

 

Pranešimą paskelbė: Ulijona Bartašiūtė, UAB „Bosanova”

Parašykite komentarą