Verslas

AB „Lietuvos draudimas“ 2024 m. finansiniai rezultatai

2024 m. „Lietuvos draudimas“ išlaikė tvirtą lyderio poziciją, augdamas sparčiau nei rinka ir užimdamas didžiausią ne gyvybės draudimo rinkos Lietuvoje dalį, kuri siekė 30 proc. Praėjusiais metais bendrovė teikė draudimo paslaugas didžiausiam klientų skaičiui rinkoje, jos pasirašytų draudimo įmokų suma toliau augo, investicinė veikla buvo pelninga − šie veiksniai turėjo reikšmingos įtakos grynojo pelno rezultatui.  

Praėjusiais metais „Lietuvos draudimo“, skaičiuojant kartu su Estijos filialu, pasirašytos ne gyvybės draudimo įmokos siekė 459 mln. eurų arba 11 proc. daugiau nei 2023 m., kai bendrovės pasirašytos įmokos sudarė 415 mln. eurų. Pasirašytų įmokų augimas buvo fiksuotas abiejose Lietuvos ir Estijos rinkose. 

Audituotais duomenimis, grynasis „Lietuvos draudimo“ pelnas, įskaitant Estijos filialo rezultatą, 2024 m. išaugo 35 proc. ir pasiekė 45 mln. eurų (2023 m. – 33,5 mln. eurų).

Pelningumo didėjimui didžiausios įtakos turėjo toliau augusios pasirašytų įmokų apimtys, bei kiti efektyviai draudimo veiklai būtini veiksniai, tai yra − fiksuotų sąnaudų ir žalų kaštų kontrolė, efektyvumo didinimo veiksmai, griežta rizikos vertinimo disciplina.

Praėjusiais metais „Lietuvos draudimo“ veikla abiejų šalių rinkose buvo pelninga ir valdant investicijų portfelį. Skaičiuojant kartu su Estijos filialu, iš investicinės veiklos bendrovės pasiektas pelnas siekė 9,5 mln. eurų, palyginti su 5,5 mln. eurų pelno 2023 m.

Bendrovė tęsė konservatyvią investavimo politiką, investicijas koncentruodama į Europos vyriausybių skolos vertybinius popierius ir saugius stabilių įmonių vertybinius popierius.

2024 m. „Lietuvos draudimo“ pelno mokesčio sąnaudos sudarė 7 mln. eurų (2023 m. – 4,5 mln. eurų).

2024 m. pabaigoje „Lietuvos draudimas“ turėjo 666 tūkst. unikalių klientų Lietuvoje, kartu skaičiuojant fizinius ir juridinius asmenis. Palyginus su 2023 m. pabaiga, bendrovės unikalių klientų skaičius išliko kone nepakitęs (augo 0,1 proc.).

Bendrovės filialo Estijoje unikalių klientų skaičius siekė 199 tūkst., tai yra, 2 proc. daugiau nei 2023 m. pabaigoje. 

Pernai toliau augo klientams atlyginamų žalų suma. „Lietuvos draudimas“, skaičiuojant kartu su Estijos filialu, klientams atlygino 242 mln. eurų ne gyvybės draudimo nuostolių. Tai sudaro 12 proc. daugiau nei 2023 m., kai buvo atlyginta 216 mln. eurų.

Kęstučio Šerpyčio, AB „Lietuvos draudimas“ generalinio direktoriaus ir valdybos pirmininko komentaras:

„Praėjusieji metai buvo išskirtiniai, vertinant pasirašytų draudimo įmokų augimą. Privačių klientų segmente sparčiausiai augo sveikatos, būsto ir asmens draudimo įmokos, o juridinių klientų srityje didžiausią įtaką augimui turėjo transporto ir transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimas.

2024 m. rudenį žengėme svarbų žingsnį klientų aptarnavimo srityje – pristatėme atnaujintą mobiliąją programėlę. Tai svarbus pokytis siekiant, kad klientai draudimo paslaugas galėtų pasiekti dar greičiau. Naudodamiesi atnaujinta programėle klientai gali peržiūrėti ir valdyti visas savo turimas draudimo sutartis, atlikti mokėjimus, registruoti žalas.

Sveikatos draudimo klientams pradėjome teikti nuotolinių šeimos gydytojų konsultacijų paslaugą. Klientai, turintys sveikatos sutrikimų ar nusiskundimų, gali per nuotolį greitai ir patogiai gauti asmeninę šeimos gydytojo konsultaciją, vaistų paskyrimą, siuntimą tolesniems tyrimams ar pas gydytojus specialistus.

Praėjusiais metais 8 iš 10 klientų Lietuvoje aktyviai naudojosi žalų registravimo galimybėmis savitarnos kanalais. Automatizuoti procesai klientams ypač patogūs, kai žala yra masinė – patirta dėl audros, plikledžio ir panašiai, nes informacija pateikiama paprastai, o mažareikšmius nuostolius galima sureguliuoti itin greitai. Atsižvelgdami į padidėjusią stichinių nelaimių riziką, šias ir kitas inovacijas ketiname plėsti ir toliau.

Savo veikloje ir organizacijos kultūroje taikydami tvarios ir saugios gyvensenos principus, pernai klientams siūlėme tvarius draudimo pasiūlymus klientams, perkantiems būsto, kasko ir verslo turto draudimo produktus. Pavyzdžiui, elektromobiliams taikėme iki 30 proc. kasko draudimo nuolaidą, o aukšto energijos efektyvumo būstų ir saulės elektrinių savininkams netaikėme išskaitos, kai draudžiamieji įvykiai kilo dėl gamtos jėgų.  

Pernai viena iš seniausiai Lietuvoje vykdomų socialinių iniciatyvų „Apsaugok mane“ buvo suorganizuota jau 25 kartą. Akcijos metu rugsėjį „Lietuvos draudimo“ iniciatyva visi šalies moksleiviai (350 tūkst. mokinių) buvo nemokamai apdrausti nuo nelaimingų atsitikimų keliuose. Jubiliejaus proga buvo išleista knyga pradinių klasių moksleiviams „Saugus kelyje“, ir daugiau nei 1000 šios knygos egzempliorių neatlygintinai perduota savivaldybių bibliotekoms ir mokykloms.

Siekdami kurti įtraukią ir tvarią darbo aplinką, kurioje vertinamas lankstumas, bendradarbiavimas, darbo ir asmeninio gyvenimo balansas, sulaukėme išorinio įvertinimo. Kasmetiniuose Nacionaliniuose atsakingo verslo apdovanojimuose, kuriuos organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, antrus metus iš eilės gavome „Metų darbovietės“ apdovanojimą“. 

„Lietuvos draudimas“ yra didžiausia ir ilgiausią patirtį turinti ne gyvybės draudimo bendrovė Baltijos šalyse. Ji priklauso vienai iš didžiausių Vidurio ir Rytų Europos draudimo grupių PZU SA („Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna“), kuri 2024 m. valdė 100 proc. „Lietuvos draudimo“ akcijų.

Pagrindinės „Lietuvos draudimo“ veiklos sritys yra transporto priemonių ir su jų valdymu susijusios civilinės atsakomybės, turto ir žmogaus draudimo paslaugų teikimas privatiems ir verslo klientams Lietuvoje ir Estijoje.

Pranešimą paskelbė: Vytautas Lukaševičius, Integrity PR, UAB

Parašykite komentarą