Verslas

NS LT: reklamos apimtys augo 5,3 proc.

Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2015 m. sausio-lapkričio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 5,3 proc., lyginant su analogišku laikotarpiu 2014 m. Šiemet labiausiai augo lauko video ir kino reklamos apimtys, mažiau – TV, vidaus TV, lauko statinės ir radijo reklamos apimtys.

Per vienuolika šių metų mėnesių žiniasklaidoje labiausiai išaugo socialinės reklamos gross apimtys – lyginant su praėjusiais metais, jos padidėjo 3 kartus. Aktyviausiai šiemet buvo reklamuojama saugaus eismo akcija, paramos akcija „Gelbėkit vaikus“, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos pristatomas šiukšlių mažinimo projektas. Du kartus išaugo reklamos užsakovų gross išlaidos mobiliojo interneto bei traškučių ir užkandžių reklamai.

Per praėjusius šių metų mėnesius ženkliai mažėjo mobiliojo ryšio ir išankstinio mokėjimo kortelių reklamos gross biudžetai. Lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, jie atitinkamai susitraukė 70 proc. ir 36 proc. Beveik ketvirtadaliu (24 proc.) šiemet traukėsi ir maltos kavos bei kavos pupelių reklamos apimtys.

„Labiausiai gross išlaidas reklamai sausį-lapkritį didino vartojimo kreditų bendrovės „Nordecum“ ir „Minibank“ bei renginių ir koncertų organizatorius „Bravo Events“. Išlaidas reklamai šiemet mažino tarptautiniai užsakovai „Beiersdorf“, „Henkel“ ir „Mondelez International“. Šių įmonių išlaidos reklamai mažėjo atitinkamai 33 proc., 32 proc. ir 19 proc.“, – sako TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

2015 m. sausio-lapkričio mėnesiais TV reklamos apimtys augo 7 proc. Per šį laikotarpį TV eteryje buvo ištransliuota 1,56 mln. reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys, lyginant šių ir praėjusių metų vienuolikos mėnesių duomenis, mažėjo 7,1 proc. Laikraščiuose reklamos plotas susitraukė 9,7 proc., o žurnaluose – 2,7 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 9,5 mln., žurnaluose – 5,9 mln. kv.cm. reklamos.

Radijo stotys per 2015 m. sausį-lapkritį ištransliavo 7,13 mln. sekundžių reklamos – 3,5 proc. daugiau nei per tą patį 2014 m. laikotarpį.

Per pirmuosius vienuolika 2015 m. mėnesių, lyginant su 2014 metų tuo pačiu laikotarpiu, gross išlaidos banerinei interneto reklamai smuko 7,6 proc.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų vienuolika mėnesių, paaugo 5,1 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose buvo eksponuojama 20,7 tūkst. kv. m. reklamos.

Lauko video reklamos ekranuose 2015 sausį-lapkritį buvo transliuota daugiau nei 4 mln. sekundžių reklamos. Palyginus su tuo pačiu 2014 m. laikotarpiu, lauko video reklamos apimtys sekundėmis išaugo 37,7 proc.

Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per pirmus vienuolika šių metų mėnesių buvo užklijuota beveik 33 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2014 m. rezultatais, fillboard reklamos kiekis mažėjo 13,6 proc.

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2014 m. vienuolikos mėnesių duomenis, paaugo 5,8 proc.

Kino reklamos apimtys šiemet augo 30,7 proc. Iš viso šiais metais prieš kino filmus buvo parodyta 360 tūkst. reklaminių klipų.

Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys – reklamos apimčių pokytis lyginant 2015-ųjų ir 2014-ųjų* metų sausio-lapkričio mėnesių rezultatus.

Reklamos apimčių pokytis

Žiniasklaida Reklamos apimtys Pokytis %
TV sekundės 7
LAIKRAŠČIAI cm² -9,7
ŽURNALAI cm² -2,7
RADIJAS sekundės 3,5
INTERNETAS gross išlaidos -7,6
LAUKO STATINĖ REKLAMA m² 5,1
LAUKO VIDEO REKLAMA sekundės 37,7
FILLBOARD kartai -13,6
VIDAUS TV REKLAMA sekundės 5,8
KINO REKLAMA kartai 30,7

TOP 10 reklamuotojų

Reklamuotojas
TELE 2
STUDIO MODERNA
PROCTER&GAMBLE
MAXIMA LT
OMNITEL
PALINK
4FINANCE
RECKITT BENCKISER
BITĖ
OLIFĖJA

Produktų grupės TOP 10

Produktų grupė
SMULKIEJI VARTOJIMO KREDITAI
PREKYBOS TINKLAI
PREKYBOS CENTRAI
MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA
VAISTINĖS
INTERNETO+MOBILUS RYŠYS
LOTERIJOS
POPULIARIOSIOS MUZIKOS KONCERTAI, FESTIVALIAI
MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS
VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI

Produktų grupių pokytis TOP’e

Produktų grupė 2015-01-11 2014-01-11
SMULKIEJI VARTOJIMO KREDITAI 1 2
PREKYBOS TINKLAI 2 1
PREKYBOS CENTRAI 3 4
MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI – PREKYBA 4 7
VAISTINĖS 5 6
INTERNETO+MOBILUS RYŠYS 6 10
LOTERIJOS 7 12
POPULIARIOSIOS MUZIKOS KONCERTAI, FESTIVALIAI 8 8
MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS 9 5
VITAMINAI, ŽUVIES TAUKAI IR KITI PRIEDAI 10 9

Televizijoje, radijuje, lauko video ir vidaus TV reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos.

Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o jį sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus TV reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.

„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.

*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.

Parašykite komentarą