Stanfordo universiteto Prevencinių tyrimų centro vadovaujamu WELL tyrimu, kurį neatlygintinai finansuoja „Amway, bus mėginama nustatyti, kaip išsaugoti sveikatą bei gerą savijautą senstant.
Rugsėjo 17 dieną paskelbta apie pirmąjį tokio pobūdžio tyrimą, analizuosiantį, kaip mitybos ir gyvensenos pokyčiai veikia ilgalaikę gerą savijautą ir padeda senti sveikai. Šiuo WELL tyrimu, kuriam vadovauja Stanfordo universiteto Prevencinių tyrimų centras ir kurį 10 mln. JAV dolerių remia „Amway“ „Nutrilite“ sveikatos instituto Gerovės fondas, siekiama nustatyti gyvensenos ir aplinkos veiksnius, kurie galėtų padėti senstant išsaugoti sveikatą ir gerą savijautą. WELL tyrimą suplanuos, atliks ir jo rezultatus išanalizuos Stanfordo Prevencinių tyrimų centro mokslininkai; jį visiškai kontroliuos Stanfordo universitetas, o „Amway“ į šiuos procesus niekaip nesikiš – kad būtų užtikrintas tyrimo nepriklausomumas.
WELL tyrimo finansavimas – viena iš keleto bendrovės investicijų, skatinančių gerovės mokslo pažangą.
Praėjusį mėnesį „Amway“ išleido „Visuotinę augalinių maistinių medžiagų ataskaitą“, pagrįstą „Nutrilite“ sveikatos instituto užsakyto tyrimo rezultatais, rodančiais, kad daugelis suaugusiųjų nesuvartoja rekomenduojamo dienos vaisių ir daržovių kiekio.
„Nutrilite“ labiausiai siekia padėti „užpildyti mitybos spragas“, būdingas 60–87 proc. žmonių dėl gyvensenos, maisto pasiekiamumo ir kitų veiksnių, – teigia fil. m. dr. Keithas Randolphas, „Nutrilite“ sveikatos instituto mitybos technologijų strategas ir „British Journal of Nutrition“ žurnale aprašyto tyrimo bendraautorius. – WELL gali padėti mums geriau suprasti, kaip mityba, įskaitant augalinį maistą, pavyzdžiui, vaisius ir daržoves, bet tuo neapsiribojant, gali turėti įtakos gerai savijautai ir sveikam senėjimui.“
Tikimasi tyrimą pradėti 2015 m. ir tęsti bent penkerius metus. WELL pirmiausia vertins tokius veiksnius kaip mityba ir gyvensena, galinčius turėti poveikį medžiagų apykaitai, matomiems senėjimo požymiams, pažinumui ir kitiems geros savijautos elementams.
„Kaip pasaulio vitaminų ir maisto papildų rinkos lyderis, „Nutrilite“ remia tyrimą, padėsiantį pagerinti žmonių gyvenimo kokybę, – teigia „Amway“ maisto produktų kūrimo ir analizės mokslų viceprezidentė Audra Davies. – Ši dovana, skirta padėti įsteigti Sveikos gyvensenos laboratoriją, yra aiškiaregiška investicija, kurios tikslas – pagilinti visuotines žinias apie mitybą ir jos vaidmenį sveikatai bei gerai savijautai.“
Kaip veiks geros savijautos registras
Sveikos gyvensenos laboratorija pradės tyrimą su tūkstančiais savanorių, gyvenančių dviejose vietovėse – Kalifornijos valstijos Santa Klaros apygardoje (JAV) ir Kinijoje. Siekiama, kad tyrimas taptų nacionalinės ir visuotinės svarbos projektu. Iš savanorių bent penkerius metus bus renkama įvairiausia informacija apie sveikatą ir gerą savijautą, gauti duomenys bus analizuojami norint nustatyti galimą tam tikrų intervencijų poveikį. Stanfordo Prevencinių tyrimų centro tyrėjai ketina per kitus kelerius metus, remdamiesi tyrimo rezultatais, parengti nemaža mokslinių publikacijų.
Apie „Nutrilite“ sveikatos instituto Gerovės fondą
„Amway“ „Nutrilite“ sveikatos instituto Gerovės fondas įkurtas siekiant pagilinti visuotines žinias apie mitybą ir jos įtaką sveikai gyvensenai, taip pat paremti gerovės mokslo pažangos tyrimus ir iniciatyvas. Daugiau nei 80 metų „Amway“ buvo mitybos ir augalinių maistinių medžiagų tyrimų lyderė ir nuolat investavo į iniciatyvas, kuriomis palaikoma bendrovės vizija padėti žmonėms gyventi geriau. „Nutrilite“ sveikatos instituto Gerovės fondas – šių pastangų tąsa ir nuolatinio „Amway“ įsipareigojimo prisidėti prie visuotinės sveikatos ir geros savijautos dalis. Daugiau informacijos apie fondą rasite tinklalapiuose globalnews.amway.com ir facebook.com/Nutrilite.
Apie „Amway“
„Amway“ yra 11,8 mlrd. JAV dolerių vertės tiesioginio pardavimo bendrovė, įsikūrusi Mičigano valstijos Ados miestelyje (JAV). Populiariausi „Amway“ prekyženkliai yra Nutrilite™ (vitaminai, mineralai ir maisto papildai), Artistry™ (odos priežiūros priemonės bei dekoratyvinė kosmetika) ir eSpring™ (vandens valymo sistemos); šių ženklų produktais prekiauja tik „Amway“ verslo savininkai. „Direct Selling News 2014“ geriausių pasaulio pardavėjų šimtuko duomenimis, „Amway“ 2013 m. užėmė 1-ąją vietą iš visų tiesioginio pardavimo bendrovių pasaulyje. Bendrovės naujienas rasite tinklalapyje globalnews.amway.com.
Šaltinis „Euromonitor International Limited“, www.euromonitor.com/amway-claims.