Verslas

Renginiai – kaip EQ ugdymo priemonė

„Vijolinos akademijos” Renginių organizavimo puslapio paskirtis yra pasidalinti pačiomis įvairiausiomis mintimis, susijusiomis su renginių organizavimu. Kadangi bet kokio renginio pagrindinis tikslas yra vienaip ar kitaip paveikti žmogaus emocijas, tai įvadinę (pirmąją) puslapio kalbą pradėti, matyt, ir derėtų nuo pradžių pradžios – nuo žmogaus prigimties. Tai yra – nuo prisiminimo, jog turime ne tik loginį mąstymą, bet ir jausmus, kurie gali būti naudojami tiek protingai, tiek nelabai. Kad protingas jų panaudojimas gali tapti dideliu privalumu ir pranašumu prieš kitus, mažiau efektyviai naudojančius emocijas ir nesugebančius jų valdyti taip, kaip tai jiems yra naudingiausia. „Palik emocijas namie, o darbe vadovaukis tik loginiu mąstymu…” – jau pasenęs požiūris. Dabar jau neabejojama, kad sugebėjimas panaudoti emocijas darbe gali būti būtent tas trūkstamas elementas, kuris padės kur kas efektyviau bendrauti tarpusavyje, greičiau spręsti problemas ir įgyti daugiau įtakos kitiems žmonėms. Juk net kalbėdamiesi žmonės dalinasi ne tik mintimis – jausmai yra neatsiejamas mūsų palydovas, kad ir kur būtume, kad ir ką darytume. Jie lydi mūsų mintis, veiksmus, nuspalvina bendravimą su kitais žmonėmis. Net 90 procentų darbo efektyvumas priklauso, pasirodo, nuo emocinio supratimo, o visai ne nuo techninių žinių, kaip kad buvo manoma iki šiol. Tai teikia daug pranašumų: mes gauname kur kas daugiau informacijos apie tai, kas vyksta mumyse ir aplinkiniame pasaulyje, gerokai daugiau sužinome apie žmones, su kuriais bendraujame, nei tuomet, kai nekreipiame dėmesio į emocijų teikiamą informaciją. Emocijos dažnai papildo, o kartais visai pakeičia mūsų žodžių prasmę, todėl jų nesuprantant skurdėja bendravimas, o kartais tai netgi sukelia didelius nesusipratimus. Šiandien ir įmonių struktūra, ir darbuotojų motyvai, ir visa darbo aplinka ženkliai skiriasi nuo buvusios dvidešimto amžiaus viduryje ar net pabaigoje. Dabar įmonių pelnas didžiąja dalimi priklauso nuo darbuotojų idėjų, kūrybiškumo, gebėjimo sukurti naujus projektus ir produktus. Taigi, ignoruojant darbuotojų emocijas, gali kilti itin daug problemų, kurių galėtų nebūti, jei mokėtume tinkamai išnaudoti šią mūsų prigimties dalį. Geri vadovai, žinoma, stengiasi, kad įmonė veiktų kuo efektyviau. O kaip to pasiekti? Kaip reikėtų vadovauti, kad ne tik pats vadovas, bet ir pavaldiniai siektų kuo geresnių rezultatų ir kovotų dėl bendro tikslo? Vienas iš pirmų dalykų, ką galime padaryti, kad išmoktume tiksliau atpažinti ir suprasti jausmus – parodyti savo jausmus ir leisti juos reikšti kitiems žmonėms. Taip galėsime geriau pažinti kitus ir leisti jiems pažinti bei suprasti mus. Efektyvesnį būdą, nei pagal poreikius suformatuotą ir kryptingą bendravimą neformalioje aplinkoje renginio metu – sunku ir sugalvoti. Vadovas, pasitelkdamas renginių organizatorių išmonę, patirtį bei profesionalumą, gali sukurti savo įmonėje kur kas atviresnę atmosferą, kuri padeda laiku atpažinti pavojus verslo sėkmei, laiku sužinoti apie tai, kas trukdo pavaldinių darbui ir laiku pašalinti kliūtis. Išryškinti ir specialiuose renginiuose sustiprinti nuoširdūs darbuotojų santykiai, pavaldiniams be visa ko padės jaustis saugiau, skatins atviriau bendrauti tarpusavyje ir su vadovu. Emocijų supratimas paprastai pasireiškia kitų supratimu. Tinkamai suprastos ir išreikštos emocijos padeda skatinti ir įkvėpti pavaldinius: vadovui yra kur kas lengviau suprasti pavaldinių motyvus, dalykus, kurie skatina juos gerai dirbti, todėl jis gali lengviau pritaikyti savo veiksmus prie pavaldinių vertybių ir motyvų. Taip panaikinama nereikalinga įtampa darbe ir sudaromos palankios sąlygos, leidžiančios labiau susikaupti ir produktyviau dirbti. Slepiant jausmus, ypatingai neigiamus, eikvojamas pavaldinių darbo laikas, mažėja kūrybiškumas, didinama baimė rizikuoti. Nereikšdami savo jausmų darbuotojai gali neadekvačiai vertinti susiklosčiusią padėtį ir todėl priimti netinkamus sprendimus. Tai gali įtakoti ir didesnę darbuotojų kaitą, darbo valandų eikvojimą pašaliniams, ne darbo, reikalams, neefektyvią komunikaciją organizacijoje, įvairiausius nesusipratimus ir darbo efektyvumo praradimą. Vadovai gali išvengti šių problemų skatindami pasitikėti, įvertindami savo pavaldinius, leisdami jiems jaustis svarbiems, naudingiems, reikalingiems. Jei bendraudami vadovai nevengs atvirai reikšti savo jausmų bei leis ir kitiems tai daryti, jiems bus kur kas lengviau kartu su pavaldiniais surasti būdų, kaip patobulinti darbo atlikimo procesą, pagerinti kokybę ar išspręsti sudėtingą problemą. Pagrindus tokiam bendravimui, pageidaujamų tradicijų ir korporacinės kultūros pamatinių vertybių sukūrimui gali padėti protingai sudarytas ir įgyvendintas renginių planas. Labai tikėtina, kad tokioje įmonėje pavaldiniai jausis kur kas produktyvesni, labiau motyvuoti, kantresni, kūrybiškesni, būs atviresni ir konkretesni. Štai kodėl tokie svarbūs ir būtini, ypač nepalankiais įmonei laikais, yra renginiai visai komandai. Tai – tobulas įrankis įmonės mikroklimato gerinimui, tai pats efektyviausias visų įmonės darbuotojų mokymasis priimti, suprasti, valdyti emocijas ir tinkamai jas panaudoti. Jokie akademiniai, kad ir patys brangiausi, seminarai renginių pakeisti negali, nes netgi viso pasaulio žinios ir įgūdžiai neturės jokios reikšmės, jei nuostatos apie save ir mokymus nebus tinkamos.

Parašykite komentarą