„Gyvai” stebint sporto varžybas ar koncertus populiariausias alkoholinis gėrimas yra alus – jį vartoja 82 proc. iš alkoholinius gėrimus tuo metu vartojančių žiūrovų. Tai parodė alaus gamintojos AB „Ragutis” užsakymu atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa. Kitus alkoholinius gėrimus varžybų ir koncertų žiūrovai renkasi gerokai rečiau – sidrą vartoja 13 proc., alkoholinius kokteilius 4 proc., kitus gėrimus – dar mažesnė sporto mėgėjų dalis. Be to, 67 proc. iš žmonių, kurie vartoja alkoholį namuose ilsėdamiesi ar žiūrėdami televizorių, taip pat renkasi alų – šiose situacijose kiti alkoholiniai gėrimai vartojami gerokai rečiau. Vyną tokiais atvejais renkasi 22 proc., sidrą – 10 proc. alkoholio vartotojų. „Labiausiai krepšinio čempionatai paprastai paveikia kavinių, kuriose transliuojamos varžybos, alaus prekybą – manome, kad šiandien prasidėjęs Europos krepšinio čempionatas bus ne išimtis. Tiesa, apskritai žvelgdami į ilgesnę perspektyvą matome, kad Lietuvos gyventojai mažina suvartojamo alkoholio kiekį”, – sakė „Ragučio” generalinis direktorius Vytautas Meištas. Apklausos duomenimis, sporto varžybų, koncertų ir kitų renginių metu alkoholį vartoja 14 proc. gyventojų. Namuose ilsėdamiesi ir žiūrėdami TV alkoholinių gėrimų išgeria apie 30 proc. lietuvių. Šiais metais vidutiniškai 44 proc. alaus vartotojų sakė suvartojantys mažiau alaus nei prieš metus, dauguma iš jų – dėl to, kad apskritai vartoja mažiau alkoholio. Daugiau nei pusė – 60 proc. – lengvųjų gėrimų (alaus, sidro ar alkoholinių kokteilių) vartotojų teigė šiuos gėrimus vartojantys rečiau nei pernai. Reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa buvo atlikta 2009 m. gegužę pabaigoje. Ją „Ragučio” užsakymu atliko tyrimų bendrovė „TNS Gallup”. Apklausoje dalyvavo 1002 Lietuvos gyventojai (18 – 60 m.).