Š. m. gegužės 24 – 26 d.d. Kopenhagoje vyksta Pasaulio verslo viršūnių susitikimas klimato kaitos klausimais, kuriame dalyvaus įvairūs verslo lyderiai, politikai ir ekspertai. Šiame susitikime kartu su Tarptautine oro transporto asociacija (IATA) SAS vadovaus sesijai aviacijos klausimais, kurios tikslas – parengti pareiškimą su konkrečiais pasiūlymais bei rekomendacijos politikams, iki šiems susirenkant gruodžio mėnesį vyksiančioje Jungtinių tautų klimato kaitos konferencijoje. „Tikimės, kad gruodžio mėnesį politikai apibrėš rėmus, kuriuose tarptautinis verslas galės ir toliau nuosekliai vystytis. Politikai turėtų skatinti investicijas į naujas technologijas, tokias kaip biokuro panaudojimas, ir taip prisidėti prie neigiamo poveikio aplinkai mažinimo”, – teigė Skandinavijos aviakompanijos SAS grupės prezidentas Mats Jansson. SAS yra oficialios Kopenhagoje vykstančio susitikimo oro linijos ir „Greening” partneris. Visiems SAS skrydžius į Kopenhagą pasirinkusiems dalyviams kompanija kompensuos CO2 emisiją. SAS siekia tapti vienomis iš draugiškiausių aplinkai oro linijomis Europoje ir yra užsibrėžusi iki 2020 m. mažiausiai 20 proc. sumažinti CO2 emisiją. „Tai, kad aviacijos verslas daro poveikį klimatui, yra faktas. Mes negalime ir nenorime to neigti, tačiau siekiame, kad mūsų klientai SAS paslaugomis galėtų naudotis ramia sąžine, būdami užtikrinti, kad mes darome viską, kad sumažintume neigiamą poveikį klimatui”, – teigia Mats Jansson. Iškeltiems tikslams pasiekti SAS vykdo keletą programų: „Žalieji” nusileidimai. Tai kruopščiai paruoštas lėktuvo nusileidimo planas, kai varikliai tam tikrą laiką gali veikti laisva eiga. Tai reiškia, kad artėdamas prie nusileidimo tako lėktuvas praktiškai sklendžia, ir tokiu būdu taupo kurą bei išmeta mažiau CO2. SAS jau yra įvykdžiusi apie 3000 tokių lėktuvų nusileidimų. Kuro taupymo programa. Vykdomos daugiau nei 50 veiklų, kurios iki 2011 m. padės sumažinti kuro sąnaudas 6-7proc. Efektyvūs maršrutai. Geresnis skrydžių planavimas ir glaudesnis bendradarbiavimas su oro eismo kontrolės tarnybomis padeda taupyti kuro sąnaudas, pasirenkant tinkamiausią skrydžio aukštį, lėktuvo pakilimo bei nusileidimo laiką. Lengvesni lėktuvai. Lėktuvo svoris turi įtakos kuro sunaudojimui, tad siekiant sumažinti kuro sąnaudas, SAS lėktuvuose stengiamasi naudoti lengviausias medžiagas ir įrangą. Šiuo metu SAS keičia keleivių sėdynes lengvesnėmis. Alternatyvus kuras. SAS remia tyrimus, kurie plėtoja naujos kartos biokuro panaudojimo galimybes. SAS siekia būti vienomis iš pirmųjų oro linijų, kurios naudotų aplinkai nekenksmingą alternatyvų kurą. ISO 14001. Laikantis aplinkos apsaugos standartų, SAS siekia gauti EMAS ir ISO 14001 sertifikatus iki 2010 m. SAS į Kopenhagą iš Palangos oro uosto keleivius skraidina 2 kartus per dieną, viso 14 kartų per savaitę. Apie SAS grupę Suformuota 1927 metais, „Scandinavian Airlines System” (SAS) yra viena seniausių ir didžiausių Europos civilinės aviacijos bendrovių. Kontrolinį SAS akcijų paketą – 51 proc. akcijų – valdo Švedijos (21,4 proc.), Danijos (14,3 proc.) ir Norvegijos (14,3 proc.) vyriausybės. SAS įmonių grupė yra viena iš tarptautinio aviacijos bendrovių susivienijimo „Star Alliance” steigėjų. 1997 metais įkurtas aljansas šiuo metu jungia 19 įvairių šalių aviacijos įmonių, tarp kurių tokie aviacijos rinkos gigantai kaip Jungtinių Amerikos Valstijų „United Airlines”, Japonijos „All Nippon Airways” ir Vokietijos „Lufthansa”. SAS – pirmoji užsienio aviakompanija, 1992 metais pradėjusi reguliarius skrydžius į Vilnių. Šiuo metu SAS vykdo reisus tarp Danijos sostinės Kopenhagos ir Palangos 14 kartų per savaitę. Daugiau informacijos internete, adresu www.flysas.lt Daugiau informacijos: