Tarptautinės konsultacijų bendrovės „Hay Group” atlikto tyrimo duomenimis, daugiausia dėmesio papildomoms darbuotojų naudoms Baltijos šalyse skiria estų darbdaviai. Lyginant su kitomis Baltijos valstybėmis, Estijoje darbuotojams motyvuoti pasitelkiama ir didžiausia priemonių įvairovė – galimybė kompanijos lėšomis užsiimti sportu ir kultūrine veikla, mokytis kalbų, dalyvauti profesiniuose mokymuose, gauti sveikatos draudimą, kompanijos automobilį, papildomų laisvų dienų ir kt. Tuo tarpu Lietuvoje populiariausia papildomų naudų rūšis tarp darbdavių – kompanijos automobilis. Galimybę jį naudoti darbo ar asmeninėms (priklausomai nuo darbuotojo pareigybės vertės organizacijoje) reikmėms suteikia 96 proc. įmonių. Mažiau nei pusė (49 proc.) įmonių sudaro darbuotojams galimybes užsiimti sporto ir kultūrine veikla, taip pat papildomai rūpinasi darbuotojų sveikata (47 proc.). Beveik visos bendrovės (99 proc.) suteikia galimybę darbuotojams dalyvauti įvairiuose mokymuose. „Nepaisant to, kad dabartinė ekonominė situacija į verslo sektorių įnešė papildomos įtampos, motyvacinės priemonės – tarp jų ir papildomos naudos greta bazinio atlyginimo – išliks aktualios įmonėms siekiant išlaikyti geriausius darbuotojus. Populiariausios papildomos naudos, kurias suteikia lietuvių darbdaviai, be kompanijos automobilio, šiuo metu yra galimybė užsiimti sportu už kompanijos lėšas bei įvairių rūšių sveikatos draudimai. Tačiau esant šiandienos ekonominei situacijai, yra tikimybė, kad tokios ne pirmos svarbos papildomos naudos gali būti pakeistos kitomis arba panaikintos, nebent tai būtų optimalus finansinis sprendimas įmonei”, – sako „Hay Group” generalinė direktorė Baltijos šalims Neda Songinaitė. Kaip rodo ekspertų tyrimo duomenys, pagal darbuotojams suteikiamą galimybę gauti kompanijos automobilį, Lietuva užima antrą vietą (96 proc. įmonių) po Estijos, kur tokią galimybę numato 100 proc. įmonių, o Latvija išlieka trečioje vietoje pagal šį kriterijų (90 proc. įmonių). Estijoje ir Latvijoje įmonės sudaro daugiau galimybių darbuotojams užsiimti sportu už įmonės lėšas. Šią motyvacinę priemonę taiko 63 proc. Estijos ir 51 proc. Latvijos darbdavių, o Lietuvoje – 49 proc. Estijoje ir Latvijoje taip pat populiaru darbuotojams skirti ir papildomus laisvadienius – juos suteikia 42 proc. Latvijos ir 63 proc. Estijos darbdavių, o Lietuvoje apie tokią naudą neužsiminė nė vienas apklaustasis. Nors visose trijose šalyse darbdaviai noriai sudaro darbuotojams sąlygas dalyvauti profesiniuose ir kitokiuose mokymuose, tačiau skiriasi įsipareigojimų iš darbuotojų reikalavimai. 49 proc. latvių, 50 proc. estų ir net 70 proc. lietuvių darbdavių pageidauja gauti iš darbuotojų įsipareigojimą po mokymų atitinkamą laikotarpį dirbti įmonėje arba, priešingu atveju, kompensuoti dalį ar visas mokymų išlaidas. „Hay Group” tyrimo duomenys taip pat rodo, kad Lietuvos įmonės gerokai mažiau dėmesio skiria kalbų mokymams. Lietuvoje galimybė studijuoti kalbas suteikiama daugiau nei pusei aukščiausio lygmens vadovų ir vidutinės lygmens vadovų (66 proc. ir 68 proc.), kai Latvijoje šie skaičiai atitinkamai siekia 74 proc. ir 84 proc., Estijoje – 80 proc. ir 71 proc. Kita vertus, Lietuvos darbdaviai sąlyginai daugiau dėmesio skiria mokymams, naudingiems karjeros plėtrai (pavyzdžiui, studijos universitete) – jais gali pasinaudoti 49 proc. aukščiausio lygmens vadovų ir 45 proc. vidurinio lygmens vadovų, o Latvijoje atitinkamai 33 proc. ir 43 proc., Estijoje – 40 proc. ir 36 proc. „Hay Group” tyrimas buvo vykdytas 2008 m. vasarą. Iš viso tyrimui atlikti buvo išanalizuoti daugiau nei 400 Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonių duomenys. Apie „Hay Group” „Hay Group” – tai pasaulinė vadybos konsultacijų bendrovė, dirbanti su lyderiais, kad strategiją paverstų realybe. Vystome talentus, efektyviau organizuojame žmones ir motyvuojame juos siekti geriausių rezultatų. „Hay Group” veiklos ašis – pagalba įmonėms bei žmonėms įgyvendinant pokyčius ir realizuojant savo potencialą. Kompanija turi 86 biurus 47 pasaulio valstybėse. Joje dirba daugiau nei 2 600 darbuotojų. „Hay Group” klientų sąraše – privataus, viešojo ir nevyriausybinio sektoriaus organizacijos visose didžiausiose rinkose. Daugiau informacijos galite gauti susisiekę su vietos atstovybe per www.haygroup.com. Kontaktinis (-iai) asmuo (-enys): UAB „Hay Group” generalinė direktorė Baltijos šalims El. p.: neda_songinaite@haygroup.com; www.haygroup.com Paulė Pupinytė Projektų vadovė Integrity PR Tel.: 268 5135 paule@integrity.lt
Related Posts

„Novaturas“ paskelbė audituotus rezultatus, tarp šių metų prioritetų – klientų patirties gerinimas ir organizacijos transformacija
2024 04 30
Apsipirk ir atrakink apdovanojimą – prekybos tinklas „Rimi“ pirkėjams pristatė naują lojalumo programos funkcionalumą
2023 04 27