Verslas

Sunkvežimių pardavimus įtakoja ne tik įmonių rezultatai, bet ir bankų sprendimai

Daugelis transporto įmonių vadovų suskaičiavę 2010 metų pirmojo ir įpusėjusio antro ketvirčio rezultatus ima po truputį tikėti, jog jų verslas pajudėjo iš mirties taško – didėja pervežimo įkainiai, daugėja krovinių tiek Rusijoje, tiek Vakarų Europoje, krovinių barometras rodo, jog šiuo metu krovinių pervežimo paklausa jau viršija pasiūlą. Tačiau tokios žinios kol kas nedžiugina sunkiojo transporto pardavėjų, pinigų investicijoms transporto parko atnaujinimui kol kas skiriama gerokai mažiau nei 2007-aisiais ar 2008-aisiais metais. Pirmųjų 5 mėnesių rezultatai rodo, jog naujų sunkvežimių pardavimų tendencijos kol kas nesikeičia ir lieka ypatingai žemame 2009-ųjų metų lygyje. Pabandėme analizuoti pardavimų duomenis ir atsakyti į klausimus, kas šiuo metu lemia tokią dramatišką sunkiojo transporto pardavimų apimtį ir kaip keičiasi transporto įmonių prioritetai iš ėsmės pakitus jų verslo sąlygoms. Dažniausia problema, kurią įvardina į mus besikreipiantys ir planuojantys pirktį naują ar naudotą sunkųjį transportą klientai, tai bankų atsisakymas bent iš dalies finansuoti tokius pirkinius arba keliami neparastai dideli reikalavimai, jeigu priimamas teigiamas sprendimas. Skaičiai rodo, jog 2008-aisiai metais bankai sutikdavo finansuoti iki 71% naujų sunkvežimių ir iki 67% naudotos technikos, tuo tarpu 2009-aisiais jau tik 17% naujų sunkvežimių ir 3% naudotų buvo perkama, naudojantis bankų paslaugomis. 2010-aisias metais šie skaičiai dar mažesni – 5% naujų sunkvežimių ir 4% naudotos technikos iš visų šiuo metu visų parduodamų sunkvežimių, perkama lizingo būdu. Taigi nors ir mūsų klientai transportininkai įvardinami kaip ypač rizikingi klientai, skaičiai rodo ką kita – naudotų sunkvežimių pardavimai, lyginant su 2008-aisiais metais ne tik, kad ne mažėja, bet jeigu bus išlaikytas šių metų tempas, planuoja ūgtelti daugiau nei 70%. Jeigu 2008-aisiais metais naujų ir naudotų sunkvežimių santykis buvo 33% ir 67% naujų sunkvežimių naudai, tai šių metų santykis priešingas – 80% perkama naudotų ir tik 20% naujų sunkvežimių. Įmonių vadovai, nutarę įsigyti reikalingą jų darbui sunkvežimį, renkasi naudotą techniką dėl kelių priežasčių – viena vertus, dažnai bankų šiuo metu reikalaujamos pradinės įmokos pakanka nupirkti pakankamai geros kokybės sunkvežimį, kuris tarnaus dar keletą metų, kita vertus, vežėjai jau gerokai atsargiau žiūri į skolinimąsi ir mieliau renkasi ne tokios geros kokybės, tačiau už savus pinigus, saugiai nupirktą daiktą”. „Mūsų kaip ir naudotos technikos pardavėjų tikslas – šiuo metu pagelbėti mūsų klientams už jų turimas santaupas pasirinkti kiek įmanoma geresnį variantą”,- sako TDS Group pardavimų direktorius Šarūnas Digimas. Jau daug metų TDS Group darbuotojai dirba su nauja ir naudota technika, todėl gerai žino jų technines subtilybes, gali klientams pasiūlyti didelį pasirinkimą iš daugelio partnerių Vakarų Europoje naudotos technikos sandėlių (didelė dalis Lietuvoje įmonės parduodamų sunkvežimių yra iš gerai Vakaruose žinomų MAN TopUsed naudotos technikos tinklo). Sėkmingai patarti klientams padeda ir ištobulinta sunkvežimių patikros sistema, kuri leidžia be klaidų nustatyti sunkvežimio būklę, jo esamas ir galimas ateityje problemas. Tokia įmonės veikla leidžia, net ir dabartinėje situacijoje, kai vežėjai priversti rinktis naudotą sunkvežimį vietoj naujo, savo klientams pasiūlyti geriausius, individualius sprendimus. Apie UAB TDS Group trumpai: Pagrindinė veikla – naujų ir naudotų sunkvežimių pardavimas. Naujų DOLL, KH Kipper, ZASLAW, Trailis priekabų ir puspriekabių pardavimas. Techninės bei finansinės konsultacijos. Planuojama 2010-ųjų metų apyvarta: 12 mln. Lt Darbuotojų skaičius: 5 Įmonės vadovas: direktorius Darius Šipkauskas

Parašykite komentarą