Verslas

Novatoriškose mokyklose kreidos nebereikia

Dabartiniai mokiniai vietoje lentos nori matyti monitorių, pamokose – jungtis prie interneto Šiuolaikinių vaikų nebesudomina rašymo lentos ir kreidos, dabar jie mokyklose tikisi technologijų – lentą pakeičia monitorius, vadovėliai randami ir testai atliekami internete, o informacija pamokose perteikiama vaizdais ir garsais. Savo patirtimi, kaip naująsias technologijas pritaikyti efektyvesniam mokymui, atvirų durų dienos metu dalinosi Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazija. Kuršėnų L.Ivinskio gimnazijos renginyje lankėsi daugiau nei 50 svečių iš kitų Lietuvos mokyklų. Kaip aktyviau įtraukti vaikus į mokymąsi, panaudojant jiems patrauklias technologijas, parodomosiose anglų ir lietuvių kalbų, matematikos, etikos ir kitose pamokose demonstravo Kuršėnų gimnazijos mokytojai. „Šiuolaikinius mokinius traukia technologijos, juos žavi interaktyvumas – galimybė dalyvauti pamokoje lygiavertiškai su mokytoju, kartu ieškoti informacijos, patiems ją apdoroti, naršyti internete. Naujosios technologijos leidžia tai įgyvendinti kiekvieną dieną bet kurioje pamokoje”, – pasakojo projekto „Novatoriškos mokyklos – pradininkės” iniciatorė ir koordinatorė, anglų kalbos mokytoja Tatjana Kriliuvienė. Naudojasi interaktyviomis lentomis ir skaitmeniniais rašikliais Naujas galimybes pažinti dėstomą medžiagą ir kiekvienam mokiniui aktyviau įsitraukti į pamoką suteikia įvairios technologijos – interaktyvios lentos, nuotoliniai pultai ar kompiuterių „pelytėms” pritaikyti sprendimai. Kuršėnų gimnazistai gali naudotis net keliomis „Promethean” gamintojo interaktyviomis lentomis. „Interaktyvi lenta – tai lyg didelis kompiuterio ekranas, valdomas skaitmeniniu rašikliu, – pasakoja Rimantas Burnickis, modernias lentas įrengusios bendrovės „Konferencijų ir audiovizualinės sistemos” vadovas. Lentoje įmontuoti garsiakalbiai, stiprintuvai, prie jos galima prijungti filmavimo kamerą ar mikrofoną, kitus skaitmeninius įrenginius. Informaciją vėliau galima saugoti, spausdinti, siųsti, apdoroti kompiuteriu, tokiu būdu mokymo medžiaga tampa mobili, mokiniai ir mokytojai internetu ją gali pasiekti ir iš namų”. Kaip pamokų metu patraukti vaikų dėmesį ir išnaudoti visas interaktyvios lentos galimybes kuršėniškius apmokė specialistas iš Jungtinės Karalystės. Mokymų pabaigoje mokytojai laikė testus, rodė, ko išmoko. 40 mokytojų gavo sertifikatus, patvirtinančius jų mokėjimą dirbti su interaktyviomis lentomis, o iš jų net 19 turi aukštesnio lygio sertifikatus ir įgytas žinias jau sėkmingai naudoja pamokose. Mokymasis nenutrūksta nei sergant, nei išvykus Kaip teigė Švietimo ir mokslo ministerijos informacinių technologijų centro (ITC) direktorius Vaino Brazdeikis, mokymasis tampa daug efektyvesnis, kai visą medžiagą mokiniai ir mokytojai gali pasiekti internetu, nepriklausomai nuo buvimo vietos. L.Ivinskio gimnazijos pedagogai pademonstravo, kaip naudojantis „Microsoft Producer” programine įranga galima sukurti ir demonstruoti iš anksto įrašytas pamokas. Šios technologijos ypač praverčia, jei dėl ligos ar išvykos mokytojas negali susitikti su mokiniais tiesiogiai. Nuotolinio mokymo galimybėmis Lietuvos mokyklos itin aktyviai naudojosi praėjusią žiemą siautėjusio gripo epidemijos metu. Mokiniai susipažinti su pamokų medžiaga, gauti ir atlikti užduotis galėjo naudodamiesi naujosiomis technologijomis. Renginyje įvykusio tiesioginio tilto su Suomijos „Harjavallan Lukio” mokykla metu svečiai taip pat stebėjo, kaip realiu laiku galima bendrauti ir informacija dalintis esant taip toli vieniems nuo kitų. Kita technologinė naujovė Kuršėnų L.Ivinskio gimnazijoje – mokiniai testus sprendžia specialiais nešiojamais pulteliais, kuriuose mygtukų paspaudimais pasirenka vieną iš kelių atsakymų variantų. „Vaikai mėgaujasi naujovėmis ir noriai atlieka visas užduotis. Sprendžiant testus jiems nereikia rašyti ranka, visuomet mato nešališkus testo rezultatus, žinių patikrinimas vyksta naujai ir žaismingai,” – privalumus vardijo T. Kriliuvienė.

Parašykite komentarą