Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos komisija už Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimą AB bankui „Snoras” skyrė 20 000 litų baudą. Tyrimą dėl galimai nesąžiningos komercinės veiklos Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pradėjo gavusi vartotojų skundų dėl to, kad AB bankas „Snoras” padidino pirkimo išsimokėtinai kortelių su kredito limitu palūkanų normą, o apie būsimą palūkanų padidėjimą vartotojus informavo banko interneto tinklalapyje. Vartotojai savo skunduose nurodė nesutinkantys su tokiu palūkanų pakėlimu. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba tyrimo metu nustatė, jog banko su vartotojais sudarytose Naudojimosi pirkimo išsimokėtinai kortelės sutartyse nebuvo nurodyta metinės kredito grąžinimo normos keitimo tvarka bei sąlygos, todėl vienašališkai keisti metinę kredito grąžinimo norma (įskaitant ir palūkanas) bankas neturėjo teisės. Civilinio kodekso 6.887 straipsnyje reikalaujamos nurodyti informacijos nepateikimą vartotojams Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pripažino klaidinančia komercine veikla. Be to, vartotojai nebuvo tinkamai informuoti apie būsimą palūkanų pakėlimą, todėl neturėjo galimybės laiku pasinaudoti jų su banku sudarytose sutartyse numatyta teise pareikšti nesutikimą. AB bankas „Snoras” nepateikė įrodymų, kad tokį nesutikimą vėliau pareiškusiems vartotojams buvo ar būtų buvusi suteikta galimybė be papildomų apsunkinimų nutraukti Naudojimosi pirkimo išsimokėtinai kortelės sutartis. Atsižvelgiant į tai, banko veikla taip pat buvo pripažinta atitinkančia agresyvios komercinės veiklos kriterijus. Už Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimą pirmą kartą gali būti skiriama bauda nuo 1 000 iki 30 000 litų, o esant sunkinančioms aplinkybėms – iki 120 000 litų, jei tokia bauda neviršija 3 procentų komercinės veiklos subjekto metinių pajamų praėjusiais finansiniais metais. Nustatydama baudos AB bankui „Snoras” dydį, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atsižvelgė į tai, jog bankas bendradarbiavo tyrimo metu, geranoriškai sprendė susidariusią situaciją ir įsipareigojo siekti visapusiškai užtikrinti vartotojų teises aiškiau išdėstydamas sutarties sąlygas. Bankas taip pat priėmė principinį sprendimą atsisakyti teisės didinti klientams nustatytą metinę palūkanų normą (ir atitinkamai nustatytos metinės kredito grąžinimo normą) galiojančioms pirkimo išsimokėtinai kortelėms. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba Lietuvos komercinių bankų yra paprašiusi pateikti pastaruoju metu bankų su vartotojais sudaromų būsto paskolos sutarčių pavyzdžius. Šias sutartis Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nagrinėja nesąžiningų sąlygų taikymo požiūriu.
Related Posts

„Realco“ vykdo architektūrinį konkursą gyvenamųjų namų projektui Justiniškių g.: skelbiamos pirminės idėjos
2022 09 14
Meškiukas, kuris keičia gyvenimus: „Pepco“ ir SOS vaikų kaimai kviečia prisidėti
2025 05 30