Verslas

Tyrimas: krizės prispausti lietuviai savo darbą ir mėgsta, ir brangina

Trečdalis Lietuvos gyventojų skeptiškai vertina galimybę šiuo metu susirasti darbą – 16 proc. mano, kad ieškoti tektų 4 ir ilgiau mėnesių, 17 proc. nemato tam jokių galimybių apskritai. „GfK CR Baltic” atlikto tyrimo duomenimis, per 2-3 mėnesius susirasti naują darbą pasiryžę 10 proc. apklaustųjų, o greičiau nei per mėnesį – vos 8 proc. Suprastėjusi šalies ekonominė padėtis ir augantis nedarbas labiausiai gąsdina paprastus darbininkus ir savo srities specialistus. Vos 1 proc. specialistų teigė, kad darbo paieškos jiems neaktualios, tačiau 68 proc. jų rimtai abejoja galimybėmis įsidarbinti greitai. Apklausos duomenimis, naujo darbo paieškos atrodo aktualiausios gyventojams, kurių mėnesinės pajamos viršija 2500 litų. Penktadalis jų mano, kad darbą susirastų labai greitai, bet 26 proc. galvoja, kad šiuo metu tą padaryti yra neįmanoma. „GfK CR Baltic” Lietuvos padalinio vadovas Andrius Norkevičius pastebi, kad net ketvirtadalis apklausoje dalyvavusių respondentų teigė mėgstantys savo darbą, o 12 proc. – netgi labai. Daugiausiai (40 proc.) labai mėgstančių savo darbą yra tarp individualia veikla užsiimančių verslininkų ir ūkininkų, taip pat labai mėgstantys savo darbą prisipažino ir 31 proc. specialistų. Apklausos metu paaiškėjo, kad išssiskyrę asmenys labiau mėgsta savo darbą nei susituokę ar gyvenantys kartu. Taip pat tyrėjai pastebėjo pasitenkinimo darbu priklausomybę nuo žmogaus išsilavinimo – aukštesnį išsilavinimą įgiję asmenys savo darbą paprastai mėgsta labiau. Lietuvos gyventojai reiškė simpatijas ne tik darbui, bet ir įmonėms, kuriose dirba. Paprašyti įvertinti savo įmonę balais nuo 1 iki 10, dešimtuką rašė daugiausiai (14 proc.) respondentų, o žemiau 5 balų savo darbovietę įvertino tik 2 proc. apklaustųjų. Prasčiausiai įmones vertino eiliniai darbuotojai, geriausiai – įvairių lygių vadovai. Apie „GfK CR Baltic”: „GfK CR Baltic” priklauso „GfK” grupei, pasaulyje užimančiai ketvirtą vietą tarp rinkos tyrimų kompanijų. Ši grupė jungia 115 kompanijų daugiau kaip 100 šalių ir daugiau kaip 9070 darbuotojų. „GfK” pasaulyje apima 5 veiklos sritis – taikomieji tyrimai, mažmeninės prekybos tyrimai, vartotojų stebėsena, žiniasklaidos ir sveikatos apsauga. „GfK” grupės centrinė būstinė įsikūrusi Vokietijoje. Atstovybė Lietuvoje yra „GfK CR Baltic” padalinys. Pagrindinė „GfK CR Baltic” veiklos sritis – ad–hoc rinkos tyrimų planavimas ir vykdymas prekybos, farmacijos, finansinių ir kitokių paslaugų ir gamybos srityse. Įmonė taip pat vykdo visuomenės nuomonės tyrimus.Naudojant šiame pranešime pateiktą informaciją nuoroda į „GfK CR Baltic” būtina.

Parašykite komentarą