• El.p@štas
  • Tai įdomu
    • Sveikinimai
    • Receptai
    • Pramogos
    • Forumas
  • Skelbimai
  • Politika
  • IT naujienos
Litas.Lt
Žinantiems pinigų ir laiko vertę
  • Verslas
    • Bankai ir Draudimas
    • Nekilnojamas Turtas
    • Marketingas
    • Investicijos
    • Verslas
    • Transportas
    • Mokesčių naujienos
    • Technologijos
    • Renginiai
    • Taupymo patarimai
  • Karjera
    • Darbas ir karjera
    • Studijos
  • Laisvalaikis
    • Buitis, Namai
    • Sportas
    • Kelionės
    • Laisvalaikis
    • Sveikata
    • Įvairenybės
    • Kriminalai
    • El.p@štas
    • » Paskelbk
    • Kontaktai
    • Prisijungti

RSS TV laidos, filmai

  • Greitųjų antigenų testų konkurse varžosi 43 tiekėjai
  • Seimo Pirmininkė reiškia užuojautą dėl architekto prof. Vytauto Brėdikio netekties
  • Įdomioji sostinės metų statistika ir rečiausi vardai – gimė Perkūnija, Gūsis

RSS Horoskopai

  • Dienos horoskopas 12 zodiako ženklų
  • Gėlių horoskopas moterims pagal gimimo datą
  • Kavos horoskopas
  • 2021 metų horoskopas visiems zodiako ženklams: kas mūsų laukia šiais metais?
  • 2021 metų horoskopas Žuvims

RSS IT naujienos

  • Lietuvių programuotojų sukurtas įrankis gelbėja gyvybes JAV
  • „Samsung“ pristatė „Galaxy Buds Pro“ ausines: ypatingas garsas kiekvienam gyvenimo momentui
  • „Samsung“ pristatė naujausią flagmanų „Galaxy S21“ seriją

2020-ieji mažmeninėje prekyboje – kaip pandemija paveikė pirkėjų įpročius?

Praėjusieji metai buvo paženklinti netikėtumų bei iššūkių, kurie palietė ir mažmeninės prekybos sektorių. Praėjusį vasarį užklupus koronaviruso pandemijai, prekybininkams teko rūpintis, kad lentynose netrūktų reikiamų produktų, o klientai galėtų apsipirkti saugiai. Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė pažymi, kad pandemija turėjo įtakos ne tik vidiniams darbo procesams, bet ir klientų apsipirkimo įpročiams bei padėjo išryškinti keletą naujų tendencijų.

Pirkėjai pradėjo labiau planuoti

Anot E. Dapkienės, pandemija neabejotinai paveikė pirkėjų įpročius 2020 metais. Klientai pradėjo savo apsipirkimus labiau planuoti, parduotuvėse lankytis rečiau, tačiau vienu kartu įsigyti daugiau reikiamų produktų ilgesniam laikotarpiui. Su pandemija siejamas ir kai kurių prekių kategorijų pardavimų augimas.

„Ypač pandemijos pradžioje stebėjome gan ryškius klientų apsipirkimo įpročių pokyčius. Pavyzdžiui, balandžio mėnesį pirkėjų srautai parduotuvėse buvo sumažėję 43 proc., tačiau vidutinis pirkinių krepšelis didėjo. Tai rodo, kad gyventojai išties saugojosi – į parduotuves stengėsi eiti rečiau, tačiau geriau susiplanavus. Be to, daug klientų pandemijos metu atrado el. prekybą – „Barboros“ paslaugas. Panašią tendenciją pastebime ir antrojo karantino metu. Tiesa, pirkėjų srautai paskutiniais metų mėnesiais parduotuvėse sumažėjo ne taip ženkliai kaip pavasarį“, – sako E. Dapkienė.

Pandemija taip pat paskatino pirkėjus dažniau rinktis savitarnos kasas ir atsiskaityti ne grynaisiais, tokiu būdu apribojant socialinį kontaktą ir sumažinant viruso plitimo riziką. E. Dapkienės teigimu, atsiskaitymų savitarnos kasose ir mokėjimų ne grynaisiais dalis nuosekliai augo visus praėjusius metus. Jei 2020-ųjų sausį savitarnos kasose atsiskaitė 31 proc. „Maximos“ parduotuvių klientų, tai gruodį ši dalis siekė 38 proc. Atitinkamai atsiskaitymų ne grynaisiais dalis nuo praėjusių metų pradžios išaugo maždaug dešimtadaliu.

Pandemija turėjo įtakos pirkinių krepšeliams

Anot E. Dapkienės, savąjį pėdsaką pandemija paliko ir gyventojų pirkinių krepšeliuose. Pavyzdžiui, pernai juose gerokai dažniau atsidurdavo medicinos prekės, kurių praėjusiais metais nupirkta 68 proc. daugiau nei 2019-aisiais. Didžiausią įtaką tokiems pokyčiams darė didelė vienkartinių kaukių ir dezinfekcinio skysčio paklausa.

„Ženklus augimas stebėtas ir šaldytų daržovių, grybų, vaisių bei uogų, o taip pat šaldytų duonos gaminių kategorijose. Tai galėtų būti sietina su gyventojų siekiu karantino metu apsirūpinti ilgai negendančiais produktais. Be to, daugiau laiko praleisdami namuose, lietuviai dažniau gamino patys ir ieškojo naujų virtuvės atradimų. Tai rodo išaugę etninės virtuvės, priedų maisto gamybai, fasuotos šviežios mėsos, paukštienos ir žuvies pardavimai“, – pastebi E. Dapkienė.

E. Dapkienė pažymi, kad pačių mėgstamiausių lietuvių prekių pandemija visgi nepakeitė. Populiariausių praėjusių metų prekių sąraše įsitaisę bananai ir arbūzai, kuriuos šalies gyventojai gausiai perka kiekvienais metais. Tiesa, į viršų populiariausių prekių sąraše kilstelėjo avokadai, kurie tapo trečiu populiariausių praėjusių metų produktu.

„Avokadų 2020-aisiais nupirkta 17 proc. daugiau nei užpernai. Matome, kad šie dar prieš keletą metų pakankamai egzotiniais laikyti vaisiai šiandien atranda vietą daugelio šalies gyventojų virtuvėje. Tarp populiariausių prekių pernai tradiciškai pateko ir tokios daržovės kaip bulvės, morkos ar svogūnai, taip pat pieno ir duonos gaminiai“, – pažymi E. Dapkienė.

Prekybos tinklo atstovė pastebi, kad bendrai lietuviai vis daugiau dėmesio skiria savo mitybai, o siekis apsisaugoti nuo virusų ir stiprinti savo imunitetą pandemijos metais šią tendenciją tik dar labiau išryškino. Gyventojų pirkinių krepšeliuose dažniau atsiduria vaisiai ir daržovės, o rinkdamiesi įvairius maisto produktus klientai labiau domisi jų sudėtimi, maistinėmis savybėmis. Taip pat vis daugiau perkama ekologiškų produktų.

Sunkiu momentu rinkosi lietuvišką produkciją

Prekybos tinklo atstovės teigimu, pirkėjai pernai neliko abejingi ir raginimui prisidėti prie spartesnio šalies ekonomikos atsigavimo perkant Lietuvos gamintojų produkciją. Prie „Maximos“ praėjusių metų gegužę inicijuotos akcijos „Išvien dėl Lietuvos“ iš viso prisijungė 80 Lietuvos gamintojų, kurių produkcijos kainos prekybos tinklo parduotuvėse buvo sumažintos.

Anot E. Dapkienės, dėl to vien per pirmuosius 3 akcijos mėnesius pirkėjai sutaupė daugiau kaip 6 mln. eurų. 60 proc. šios sumos „Maxima“ padengė savo sąskaita ir taip prisidėjo prie Lietuvos gamintojų konkurencingumo didinimo, o kartu padėjo gyventojams sutaupyti.

„Nors praėję metai daugeliui buvo išties nelengvi, tačiau jie parodė, kad užklupus sunkumams galime susitelkti, padėti vieni kitiems ir drauge įveikti iššūkius. Šių savybių neabejotinai prireiks ir šiemet – pandemija dar nesibaigė, o įprasto gyvenimo suvaržymai greičiausiai dar kurį laiką išliks. Tačiau naujuosius metus pasitinkame su viltimi, kad galiausiai šiemet išsivaduosime iš pandemijos gniaužtų. Savo ruožtu mes ir toliau darysime viską, kad apsaugotume savo darbuotojus ir pirkėjus bei pateisintume jų lūkesčius“, – sako E. Dapkienė.

Apie prekybos tinklą „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia liaetuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba daugiau nei 13 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai“

Rekomenduojame
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46
 
AUDIMAS Marginti medviln. maršk.ilg.rank. 2021-478 Mallard Green Printed S
2021 01 07   BNS Spaudos centras
  Verslas
  • Gera žinia užmirštuoliams – kažkur paliktą išmanųjį įrenginį galima rasti itin greitai

  • E. Žiobienė paskirta vaiko teisių apsaugos kontroliere dar vienai kadencijai

Leave a Reply

Cancel

You must be logged in to post a comment.

KurApsistoti? NT skelbimai eNuoma.lt Geros paslaugos Skelbti.lt MotoTurgus.lt

Draugai

Programa Centas
Smart SEO
Parduodami Domenai
Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Temos

Bankai ir Draudimas Buitis, Namai Darbas ir karjera Investicijos IT naujienos Kelionės Korona virusas - Karantinas Laisvalaikis Marketingas Mokesčių naujienos Nekilnojamas Turtas Politika ir teisė Renginiai Sportas Studijos Sveikata Taupymo patarimai Technologijos Teisėsauga, kriminalai Transportas Verslas Įvairenybės

Rekomenduojame

  • cs 1.6 siųstis
  • Reklama internete | Seo paslaugos
  • filmai online
  • fs19 mods
  • Skalbimo mašinų remontas Vilniuje
  • Trumpalaikė buto nuoma
# > Jūsų nuoroda! < #

‹ › ×
    Copyright © 2000 - 2020Litas.Lt - Verslas, naujienos - Žinantiems pinigų ir laiko vertę, powered by WP
    This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.Accept Read More
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.