Didžiausią šiltnamių kompleksą Baltijos šalyse valdantis įmonės „Kietaviškių gausa“ valdybos pirmininkas Donatas Montvila ir jo šeima į daržovių verslą atėjo prieš 15 metų. Tuomet, kai įsigijo kontrolinį bankrutuojančios įmonės paketą. Dabar tvirtas pozicijas rinkoje užimanti įmonė prisijungė prie lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ iniciatyvos „Išvien dėl Lietuvos“, kurios metu koronaviruso pandemijos suduotą stiprų smūgį Lietuvos ekonomikai šalies verslas bandys atlaikyti skatindamas pirkti Lietuvoje pagamintą produkciją.
Nuo pat verslo pradžios Donatas sako visiškai neabejojęs, kad lietuviškos daržovės gali būti populiarios. Nebuvo taip paprasta prikelti ant bankroto ribos atsidūrusią įmonę, tačiau šeimininko požiūris viską sudėliojo į vietas.
„Peržiūrėjome įmonės struktūrą, technologijas, o 2015-aisiais pradėjome šiltnamių renovaciją. Investavome 15 mln. eurų, neapsėjome be bankų, tačiau šiandien galiu pasakyti, kad tokia investicija pasiteisino“, – apie verslo pradžią pasakoja vienas iš šiltnamių savininkų.
Pradėję nuo ilgavaisių agurkų ir vienos rūšies pomidorų, kurie pirkėjus pasiekdavo vėlyvą pavasarį, šiandien daržovių augintojai iš Kietaviškių pirkėjams visus metus siūlo ilgavaisių ir trumpavaisių argurkų, o nuo ankstyvo pavasario iki vėlyvo rudens – net 17 pomidorų rūšių.
Atpigo daugiau nei 500 gamintojų prekės
Kartu su „Kietaviškių gausa”, pusšimtis kitų didžiųjų Lietuvos gamintojų susitelkė su prekybos tinklu „Maxima“ ir pradėjo lietuviškos produkcijos kainų mažinimo kampaniją „Išvien dėl Lietuvos“. Daugiau nei 500 populiarių Lietuvos gamintojų produktų reguliarios kainos buvo sumažintos 15 proc. Skaičiuojama, kad perkant „Išvien dėl Lietuvos“ kampanijos prekes per mėnesį bendrai pirkėjai sutaupys daugiau nei 1,5 mln. eurų.
„Kietaviškių gausos” verslo plėtros vadovas Karolis Montvila tikina, jog įmonė mielai sutiko jungtis prie „Maximos“ inicijuotos kampanijos.
„Tokios iniciatyvos svarbios visos šalies ekonomikai. Dabar daugeliui verslų atėjo sunkus metas, todėl palaikyti vietos gamintojus yra būtina. Mūsų siekis – kad šalyje užaugintos daržovės ir pagaminta produkcija būtų vartojama Lietuvoje. Tokiu atveju iš šalies neišvyksta ne tik produkcija, bet ir pinigai, nes jie toliau cirkuliuoja mūsų ekonomikoje“, – aiškina K.Montvila.
Tarp atpiginamų 500 populiarių Lietuvos gamintojų prekių daugiausia yra pieno produktų ir mėsos gaminių, duonos, sausos bakalėjos prekių, žuvies ir jos produktų, kosmetikos ir higienos priemonių. Sumažintų kainų lietuviškų prekių krepšelį parinko patys Lietuvos gamintojais. Šios prekės „Maximos“ parduotuvėse žymimos geltonomis etiketėmis ir ženkliuku „Išvien dėl Lietuvos“.
„Šiuo laikotarpiu turime būti kaip niekada vieningi ir susitelkti dėl bendro tikslo: pagalbos šalies ekonomikai. Norime atkreipti dėmesį, kad padėti Lietuvai galime kiekvieną dieną parduotuvėse sąmoningai rinkdamiesi šalies gamintojų prekes. O siūlomos papildomos nuolaidos šį pasirinkimą padarys dar paprastesniu“, – teigia „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė.
Požiūris į verslą turi būti modernus
„Kietaviškių gausos“ komandoje dirba daug jaunų žmonių. Gal todėl ir požiūris į daržovių verslą labai pasikeitęs, modernus. Kiekvienais metais vykstama į parodas ir demonstracinius šiltnamius Olandijoje ir Belgijoje, kur auginamos naujos pomidorų veislės.
Kietaviškių šiltnamiuose daržovės auga ne visai įprastai. Pomidorai auginami kokosų pluošte, kiekvienas augalas – atskirai. Toks auginimo būdas agronomams leidžia tiksliai žinoti, kokių medžiagų augalams trūksta, kokiomis reikia papildyti. Vandeniu, mikro ir makroelementais augalą maitina išmanieji kompiuteriai. Nuo ligų augalus saugo biologinė apsauga.
„Mes garantuojame savo daržovių kokybę. Agronomai atsirenka geriausias veislių sėklas, vėliau mūsų darbuotojai sodina pačius stipriausius daigus, daržoves skiname rankomis, neleidžiame joms nei peraugti, nei pernokti, o ketvirtajame etape pačias geriausias išrenka kompiuteris, jis nepraleidžia nei kreivų, nei prastos kokybės daržovių”, – sako D. Montvila.
Jis nepaprastai didžiuojasi sena draugyste su „Maximos“ tinklu: „Pradžioje, kai bandėme vis naujas pomidorų veisles, kviesdavome „Maximos“ specialistus. Juk jie yra arčiau pirkėjų, geriau žino jų lūkesčius ir skonį. Jie ir dabar atvažiavę juokauja: čia auga mūsų pomidorai.“
Paprašytas apibūdinti lietuvių skonį, D. Montvila aiškina, kad daugiausia suvalgoma paprastų raudonųjų pomidorų, tačiau pastaruoju metu populiarūs tampa ir avietiniai bei geltonieji, o taip pat mažieji pomidoriukai. „Kietaviškių gausos“ šiltnamiuose auga net 17 rūšių pomidorų.
Apie bendrovę „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.
Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”
One Comment
gerdunka222
gerai dirba darbą žmonės, pramoniniai šiltnamiai pilnai užsėti ir duoda mums skanaus ir sveiko derliaus