Socialinio verslo akceleravimo programa, Inovacijų agentūros įgyvendinta antrąjį kartą, 15 įmonių suteikė progą sustiprinti savo verslo kompetencijas ir sužinoti, kaip paspartinti socialinio verslo augimą. Intensyvioje, beveik 2 mėn. trukusioje programoje socialiniai verslai gilinosi į verslo vystymo, finansų planavimo, partnerysčių ir investicijų, rinkodaros ir inovacijų temas, galėjo pasinaudoti ekspertų konsultacijomis.
„Socialiniai verslai reikšmingai prisideda prie visuomenės problemų sprendimo, kuria darbo vietas, stiprina bendruomenes. Lietuvoje skaičiuojame per 180 socialinių verslų – puoselėdami juos, padėdami šiems verslams augti, suteikdami kuo geresnį pagrindą vystytis, kuriame ir geresnę visuomenę“, – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
Inovacijų agentūros Pažangos departamento Regioninės verslo transformacijos skyriaus vadovė Indrė Gendroliūtė-Gerulienė antrina – stiprinti socialinius verslus yra prasminga bei svarbu: „Matome ir pačių socialinių verslų norą ugdyti verslo kompetencijas, semtis naujų patirčių, todėl antrą kartą kvietėme įmones į praktiniais pavyzdžiais paremtą socialinio verslo akceleravimo programą, naudingą sėkmingam tolimesniam verslo augimui ir vystymuisi.“
Anot I. Gendroliūtės-Gerulienės, praėjusiais metais Inovacijų agentūroje startavusioje socialinio verslo akceleravimo programoje sudalyvavo 15 įmonių – šiais metais dalyvių buvo atrinkta tiek pat, o 8 iš 15 įmonių turėjo galimybę išvykti į stažuotę Italijoje, semtis gerųjų verslo vystymo praktikų Turino mieste.
Sustiprintos kompetencijos ir naujos partnerystės
Socialinio verslo akceleravimo programoje šiemet dalyvavo skaitmeninės platformos pedagogams „TÁBULA rása“ įkūrėja Rasa Mardosaitė – vystydama verslą, skirtą padėti švietimo atstovams dalintis pedagogine patirtimi ir kompetencijomis, dalyvė pajautė norinti sustiprinti savo verslumo kompetencijas.
„Ši akceleravimo programa sustiprino pasitikėjimą savo kuriama komunikacijos strategija, pasisėmiau drąsos ieškoti partnerysčių ir bendradarbiavimo galimybių. Jau pirmasis susitikimas su programos dalyviais ir organizatoriais suteikė motyvacijos – panorau kuo labiau plėsti požiūrį į verslumą, sieti jį su savo vertybėmis ir kuriamu socialiniu poveikiu Lietuvos mokytojams“, – pasakoja R. Mardosaitė.
„TÁBULA rása“ įkūrėja teigia, kad vystant edtech startuolį, tenka kasdien motyvuoti mokytojus kurti vertę, parduoti sukurtas skaitmenines mokymo priemones kolegoms bei mokinių tėvams: „Tad visas akceleravimo programos mokymų temas stengiuosi pritaikyti ne tik savo, bet ir mokytojų verslumo įgūdžiams ugdyti. Sekdama lektorių ir mentorių patarimais, nedelsdama ėmiausi stiprinti rinkodaros ir tinklaveikos strategijas.“
R. Mardosaitė pasakoja, kad įspūdį programoje paliko akceleratoriaus dalyvių empatija – savo ir kitų idėjų, problematikos suvokimas: „Dažnai negailėjome vertingų įžvalgų ir patarimų vieni kitiems. Tai padėjo sukurti ryšį, o galiausiai vieni su kitais ėmėme aptarinėti ir bendradarbiavimo galimybes.“
Akceleravimo programos dalyvė R. Mardosaitė pasinaudojo galimybe išvykti į stažuotę Italijoje, Turino mieste. „Stažuotė paliko neįkainojamą įspūdį – turėjome galimybę pamatyti socialinius verslus, veikiančius kitoje socioekonominėje aplinkoje. Stažuotės metu nesiliovė diskusijos socialinių problemų, verslumo klausimais, lyginti Lietuvos ir Italijos socialinio verslo sprendimai, aplinkos, verslo modeliai, poveikis. Kaip didžiausią šios stažuotės vertė išskirčiau įsisąmonintą kitų socialinių verslų atstovų požiūrį, motyvacinius mechanizmus, naujus kontaktus ir ryšius“, – dalijasi R. Mardosaitė.
Programos kulminacija – stažuotė Italijoje
Socialinio verslo akceleravimo programoje taip pat dalyvavo parduotuvės „Draugas draugui“ vadovas Vytautas Kazlauskas. Šioje parduotuvėje žmonių atnešti nereikalingi daiktai parduodami iš naujo – taip siekiama kurti tvaresnę aplinką, o dalis pelno, kaip parama, keliauja dirbantiems su vaikais ir šeimomis.
V. Kazlauskas teigia, kad prisijungti prie socialinio verslo akceleravimo programos jį paskatino noras pamatyti kitus verslus, pasimokyti iš jų patirčių, daugiau sužinoti apie verslo vystymą.
„Stipriai dirbome, išmokome profesionaliai pristatyti savo verslus, apskritai – geriau suvokėme, kodėl vystome savo veiklas, o atsakymai motyvuoja nesustoti. Daug išgirdome apie sėkmingai kuriamus verslus, na o programos kulminacija tapo stažuotė Italijoje – ten ne tik pamatėme kitos šalies socialinių verslų pavyzdžius, bet ir pažinome vieni kitus labiau, kaip komanda. Galbūt ateityje nuveiksime ir bendrų darbų“, – svarsto pašnekovas.
„Draugas draugui“ įkūrėjas pabrėžia, kad didelį įspūdį jam paliko profesionaliai parengta mokymosi programa ir kruopščiai suplanuotos mokymosi dienos, kupinos verslų istorijų, įkvepiančių pavyzdžių, naujų idėjų šiandienos ir ateities projektams.
Sužinokite daugiau apie Inovacijų agentūros galimybes socialiniams verslams: https://socialinisverslas.inovacijuagentura.lt/
Pranešimą paskelbė: Giedrė Buivydaitė, Inovacijų agentūra, Všį