Renginiai

Verslo renginių vedėjai – kaip atsirinkti tinkamiausią?

Verslo renginiai gerokai skiriasi nuo vestuvių nors ne visiems tai gali pasirodyti dėl vakarėlio pabaigoje žaidžiamų žaidimų. Skiriasi programos, atmosfera ir, aišku vedėjo laikysena. Verslo renginių vedėjai yra kur kas solidesni ir konservatyvesni. To reikalauja verslo vakaro tonas ir etiketas.

Verslo renginių būna pačių įvairiausių. Tai ir konferencijos, kuriose specialistai dalinasi savo patirtimi. Ir mokymai, kuriuose dalyviai siekia sužinoti kažko naujo. Vieni populiariausių renginių – įmonių kalėdiniai vakarėliai. Vasarą taip pat organizuojami komandos formavimo (team building) vakarėliai, kurių tikslas – suvienyti ir sustiprinti komandos narius, skatinti jų kūrybiškumą ir gebėjimą bendradarbiauti tarpusavyje. Aišku vienas iš retesnių, bet įspūdingiausių renginių – 10 metų jubiliejai. Tokie renginiai yra skirti ne tik darbuotojams, bet ir partneriams, todėl renginys yra itin šventiškas ir kartais net pompastiškas.

Neteko girdėti, kad direktorius švęstų savo gimtadienį ir padarytų atskirą šventę savo darbuotojams, tačiau toks „gimtadienis“ būtų labai malonus. Ypač, kai visas sąskaitas padengia įmonė.

Renginių gausa ir įvairovė perša mintį, kad vedėjai turi būti patys tikriausi savo amato žinovai ir aukščiausio lygio profesionalai.

Į ką reiktų atkreipti dėmesį renkantis verslo renginių vedėją?

  1. Patirtis.Vestuves gali vesti kiekvienas „linksmesnių plaučių“ jaunuolis, internete pasirankiojęs idėjų žaidimams ir lankęsis bent keliose vestuvėse. Deja, verslo renginiams tokio talento yra per mažai ir reikalinga reali kelių metų patirtis.
  2. Gebėjimas dirbti pagal svetimą scenarijų. Paprastai asmeninėse šventėse vedėjas dirba pagal gana sutrumpintą scenarijų, daug improvizuodamas. Tokiu būdu renginys gali pasukti nežinoma kryptimi. Verslo renginyje taip nutikti negali, reikalinga visiška kontrolė. Dėl šios priežasties renginių vedėjai privalo sugebėti vesti renginį tiksliai pagal scenarijų, kurį paruošė profesionalus scenaristas. Esame matę nemažai viešųjų renginių, transliuotų ir per televiziją, kur vedėjai bandė improvizuoti. Vėliau atsirasdavo daug komentarų, žmonės būdavo pasipiktinę, smerkdavo, įtarinėdavo vedėja girtuokliavimu ir pan. To negali nutikti, dėl to gebėjimas dirbti pagal tam tikrą idėją – labai pravartus.
  3. Vedėjas – samdytas darbuotojas, kurį pasamdo renginio organizatorius. Taigi renginio organizatorius atsakingas už jo elgesį ir žodžius. Tokiu būdu vedėjams reikia bendradarbiauti su vis skirtingais organizatoriais kiekvieną dieną ar savaitę. Darbas komandoje – labai svarbus faktorius.
  4. Gebėjimas valdyti publiką. Kai improvizuojama per vestuves, publiką valdyti lengviau, o dirbant pagal griežtą scenarijų to neišeina padaryti. Reikia milžiniškų pastangų užkrėsti publiką, perteikti tam tikras emocijas. Profesionalus vedėjas tai tikrai sugeba.
  5. Humoras – labai svarbus faktorius. Vieniems patinka juokeliai, kitiems – nelabai. Vedėjui reikia parinkti tokius, kad ne tik būtų juokingi, bet ir neužgautų renginio svečių. Vestuvėse, kai svečiai gerokai įkaušę, taip pat reikia atsargiai juokauti, nes gali būti nesuprastas.
  6. Gebėjimas dirbti poroje. Kartais jau taip nutinka, kad renginiuose būna pasirenkamas ne vienas vedėjas, o vedėjų duetas. Negalima sakyti „pora“, nes tai nebūtų tiesa… Du vedėjai turi derėti vienas prie kito, papildyti vienas kitą.
  7. Nevartojantys alkoholio. Kai kurių verslo vakarėlių metu, kur alkoholis liejasi laisvai, užsakovas gali provokuoti vedėją išgerti kartu su juo alkoholinį gėrimą. Tokias pagundas reikia vyti bet kokiais būdai, nes priešingu atveju gali kilti rizika nesulaukti vakarėlio pabaigos. Vedėjai irgi žmonės, tačiau jie darbe, o girtumas darbe netoleruotinas.

Renginių vedėjai, vedantys verslo renginius, turi savo kainą, bet verslui ji nėra pats svarbiausias principas renkantis profesionalą.

Parašykite komentarą