• Verslas

    „Paysera“ anksčiau laiko išpirks dvi obligacijų emisijas, naujas išplatino ir tvarkys savarankiškai, užsiregistravusi „Nasdaq CSD“

    Finansinių technologijų bendrovė „Paysera“ vasario mėnesį anksčiau laiko išpirks dvi prieš metus platintas obligacijų emisijas, kurių bendra vertė siekė 2,76 mln. Eur. Jos bus refinansuotos lėšomis iš 2023 m. gruodžio pabaigoje išplatintos 3,23 mln. Eur naujos 7 metų trukmės obligacijų emisijos. Naujausią emisiją savarankiškai išplatinusi bendrovė tapo pirmąja elektroninių pinigų įstaiga, savarankiškam išplatintos emisijos tvarkymui užsiregistavusi „Nasdaq“ centriniame vertybinių popierių depozitoriume („Nasdaq CSD“). Gavusi Lietuvos banko sutikimą išpirkti obligacijas anksčiau laiko, didžiausia Lietuvos elektroninių pinigų įstaiga iš investuotojų išpirks 1,5 mln. Eur emisiją, kurios metinės palūkanos buvo 15 proc., ir 1,26 mln. Eur emisiją, kurios metinės palūkanos – 12 proc. Naujausias „Paysera“ vertybinių popierių platinimas vyko 2023 m. gruodį. Finansinių…

  • Verslas

    Daiktus naudoja, bet neperka – nauja vartotojų karta atsisako nuosavybės

    Su statuso simboliu ilgą laiką tapatinta nuosavybė visuomenėje praranda svarbą. Užuot pirkę daiktus, žmonės vis dažniau renkasi skirtingo tipo nuomos paslaugas ar pasirinktą laiką investuoja į prenumeratas. Ekspertai pažymi, kad tokias rinkos transformacijas lemia kintantys vartotojų poreikiai ir sparčiai besivystančios technologijos. „Daiktų nuomos populiarėjimą Lietuvoje labiausiai lemia besikeičiantis gyventojų požiūris į turto nuosavybę, o tas požiūris keičiasi, nes per pastaruosius tris Nepriklausomos Lietuvos dešimtmečius užsaugo nauja karta, kuri brendo rinkos ekonomikos sąlygomis ir neišvengiamai perėmė Vakarų Europos ar JAV vartojimo tendencijas. Ši karta mąsto kitaip nei jų tėvai ar seneliai, kuriems turėti, o ne nuomotis buvo daug svarbiau emociškai. Turima nuosavybe reikia rūpintis, o tai reikalauja daugiau žinių ir laiko,…

  • Verslas

    SKAITMENINIŲ TECHNOLOGIJŲ SPRENDIMO “TOWGUARD” SISTEMOS KŪRIMAS

    MB „Open inovations“ įgyvendina projektą, kurio metu bus vykdomos MTEP veiklos, siekiant sukurti skaitmeninį sprendimą, kuriam įgyvendinti būtinas 5G ryšys. Projekto įgyvendinimo metu, vykdant mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros veiklas, bus sukurta netinkamo svorio paskirstymo priekaboje aptikimo sistema „TowGuard“, kuri, naudojant inercinius navigacijos įrengimus, sugebės vartotoją perspėti apie netolygų svorio pasiskirstymą ne tik prieš kelionę, bet ir visos kelionės metu, jei dėl kokių nors priežasčių tempiamos priekabos apkrovimo paskirstymas pasikeistų. Taip pat bus sukurta išmani priekabos švytavimų prognozavimo sistema, t.y. sistema pagal surinktus inercinių navigacinių jutiklių duomenis informuos vartotoją apie galimą švytavimų atsiradimo problemą iš anksto, dar jai neprasidėjus. Projekto trukmė: 18 mėnesių (2024 m. sausis – 2025 m. birželis)Projekto…

  • Verslas

    „Lietuvos draudimas“ komunikacijos partneriais pasirinko „Integrity PR“

    Didžiausios Baltijos šalyse ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ skelbtą komunikacijos paslaugų konkursą laimėjo ryšių su visuomene agentūra „Integrity PR“. Bendrovė teiks integruotos komunikacijos paslaugas pristatant ir viešinant „Lietuvos draudimo“ siūlomus ne gyvybės draudimo produktus, draudimo srities ekspertų įžvalgas, vykdomas socialines iniciatyvas.   „Šiandieniame neapibrėžtumo nuotaikomis gyvenančiame pasaulyje draudimo paslaugos į klientų namus atneša ramybės ir užtikrintumo jausmą. Kartu su naujaisiais komunikacijos partneriais sieksime stiprinti šio ramybės jausmo visuomenėje sklaidą, kartu suteikdami aiškią ir suprantamą informaciją apie draudimo paslaugas ir jų svarbą kasdieniame gyvenime. Norime padėkoti buvusiems komunikacijos partneriams agentūrai „Salve“ už produktyvų bendradarbiavimą“, – sako Saulius Abraškevičius, „Lietuvos draudimo“ komunikacijos vadovas. „Džiugu, kai po pertraukos pas buvusius klientus galime…

  • Verslas

    „Citus“ ekspertai. Ką reiškia būsto įperkamumas: viešojoje komunikacijoje yra klaidingų akcentų

    Pastaruoju metu būsto įperkamumas Lietuvoje mažėjo ir viešojoje erdvėje buvo daug diskusijų bei skambių, net apokaliptinių antraščių. Tačiau, ką jis iš tiesų reiškia būsto pirkėjams, koks jis buvo anksčiau, kokius faktorius reikia vertinti ieškant sprendimo, ar būstą pirkti, informacijos nėra daug. Konstatuojamas tik faktas: įperkamumas dabar blogas. „Būsto įperkamumą komentuoja daug kas, tačiau dažnai apsiriboja apibendrinimu, kad „įperkamumas yra istorinėse žemumose“ arba dar geriau – „būstas yra neįperkamas“. Tai žmonės ir nustoja pirkti – vis tiek nepavyks. Iš tiesų, reikalas yra kiek sudėtingesnis ir yra būtina tai paaiškinti pirkėjams, ieškantiems būsto“, – akcentuoja kūrybiškų NT projektų ir vietokūros kompanijos „Citus“ vyr. analitikė Eglė Savostė. Ji pabrėžia, kad įperkamumas gali būti…

  • Verslas

    Į naują būstinę išsikeliantis Medicinos bankas pardavė istorinį pastatą Vilniuje

    Lietuvos kapitalo Medicinos bankas pardavė savo ilgametę centrinę būstinę Vilniuje, Pamėnkalnio gatvėje. Konsultuojant nekilnojamojo turto (NT) paslaugų bendrovei „Newsec“, daugiau kaip 2 tūkst. kvadratinių metrų ploto pastato pardavimo sutartį Bankas pasirašė sausio 29 dieną. Pirkėjui, kurio Bankas negali atskleisti dėl sutartinių įsipareigojimų, pastatas bus perduotas, kai bus įvykdytos sandorio užbaigimo sąlygos. „Pamėnkalnio gatvėje esančiame pastate Medicinos bankas veikė nuo 1995 metų. Neabejotinai, šis pastatas yra svarbi mūsų istorijos ir tapatybės dalis, su juo mus sieja ir mūsų klientai. Visgi, besikeičiant miesto infrastruktūrai ir stipriai plečiantis centriniam verslo rajonui, norime atliepti mūsų darbuotojų bei klientų poreikius, įsikuriant moderniame pastate, arčiau verslo pulso. Priėmėme sprendimą keisti būstinę ir pasirinkome verslo centrą „Artery“…

  • Verslas

    Atnaujintas „Biržų duonos“ prekės ženklas: dėmesys šeimos vertybėms ir atpažįstamumui

    „Biržų duona“ metus pradėjo vizualinio identiteto pokyčiais – pristatydama atnaujintą logotipą, kurį papildė ir naujas šūkis. Keisdama prekės ženklą kepykla skyrė ypatingą dėmesį tęstinumui, šeimos vertybėms ir atpažįstamumui. Atnaujintas įmonės logotipas išlaikė savo stilistiką: jo centre – atpažįstamas stilizuotas senosios Biržų kepyklos simbolis, taip pat išsaugota kepyklos įkūrimo data – 1953 metai. Prekės ženklo atvaizde pasitelkti ir nauji grafiniai elementai, šriftai, formos bei modernizuota spalvinė schema. Kartu atnaujintas šūkis – buvusį „Tradicija kurti“ pakeitė „Šeimos kepykla“. Siekė turėti gerai atpažįstamą atvaizdą „Kasmet įveikiame naujus iššūkius ir augame, tad natūralu, kad evoliucionavo ir mūsų prekės ženklas – keitėsi jo vizualinė stilistika ir šūkis. Patį logotipą norėjome supaprastinti, kartu išlaikant mūsų autentiškumą…

  • Verslas

    Kas labiausiai lemia moterų ir vyrų atlygio skirtumus Lietuvoje?

    Lietuvoje, kaip ir didžiojoje dalyje išsivysčiusių šalių, darbo rinkoje egzistuoja nelygybė tarp vyrų ir moterų atlygio. Ne paslaptis, kad dirbančios moterys dažnai gauna žemesnį nei vidutinį atlyginimą ir per metus dirba vidutiniškai trumpiau nei vyrai. Ne kartą analizuotos įvairios to priežastys: vyrų ir moterų darbo sričių pasirinkimas, įgūdžių skirtumai, galbūt patiriama diskriminacija ir kitos. „Vis dėlto didelį, o gal net didžiausią, atotrūkį tarp vyrų ir moterų atlygių sukuria vaikų gimimas“, – teigia Vilniaus universiteto (VU) Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto mokslininkas dr. Nerijus Černiauskas, atlikęs išsamų tyrimą, kuriuo siekė įvertinti vaiko gimimo poveikį abiejų lyčių pajamoms. Ryškūs tėvų atlyginimų skirtumai Baltijos šalyse Tyrimo metu išanalizavus daugelį veiksnių buvo pastebėta, kad iki gimstant vaikams…

  • Verslas

    „YIT Lietuva“ už 12,5 mln. eurų rekonstruos du paskutiniuosius Smiltynės dviračių ir pėsčiųjų tako ruožus: darbai prasidės vos atšilus

    Kuršių nerijoje, vos tik leidus orams, bus pradėti rekonstruoti du paskutinieji populiaraus pėsčiųjų ir dviračių tako, jungiančio Smiltynę su Nida ruožai. Taip pat bus sutvarkyti takai, jungiantys Preilos ir Pervalkos miestelius su pagrindiniu krašto keliu bei pajūriu. Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu darbus už 12,5 mln. eurų atliks tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“, kuriai buvo patikėtas ir ankstesnis Smiltynės dviračių ir pėsčiųjų tako rekonstrukcijos etapas. Rekonstruoti dviračių tako ruožai, kaip ir jau suremontuotose atkarpose, taps gerokai erdvesni – jie bus praplėsti nuo 1,5 m iki 3,5 m, o Naglių gamtinio rezervato zonoje dėl galiojančių aplinkosauginių reikalavimų – iki 2,5 m pločio. Šalia dviračių tako keliautojų patogumui bus…

  • Verslas

    „Tele2“ rezultatai: augantis verslo klientų skaičius ir duomenų vartojimas lėmė augimą

    Mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2″ rezultatams praėjusiais metais įtakos turėjo augantis verslo klientų segmentas ir didėjantis mobiliųjų duomenų vartojimas Lietuvoje ir užsienyje. Bendrovė plėtė klientams aktualių paslaugų spektrą ir daug dėmesio skyrė kibernetinį saugumą užtikrinantiems produktams. „Praėjusieji metai pasižymėjo iššūkiais verslams ir visuomenei – visi susidūrėme su lėtėjančios ekonomikos nuotaikomis ir augančiomis kainomis. „Tele2″ ir toliau įgyvendino savo ilgalaikį pažadą teikti aukštos kokybės paslaugas už gerą kainą. Tai tęsime ir 2024-aisiais, kartu dar labiau stiprindami savo poziciją klientų aptarnavimo srityje“, – sako Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius Lietuvai ir Baltijos šalims. 2023 m. mobiliojo ryšio operatorius pristatė paslaugą „Interneto apsauga“, kuri per visus metus padėjo  apsaugoti klientus nuo daugiau kaip 170…