• Įvairenybės

    Tyrimas: lietuviams būdingas sūraus ir saldaus jutimo susilpnėjimas

    Daugumos Lietuvos gyventojų skonio receptorių būklė yra gera, tačiau silpnėja jų saldaus bei sūraus skonių jutimas. Tai parodė pirmą kartą Lietuvoje vykdytas socialinis eksperimentas Skonio receptorių tyrimas, kurį didžiuosiuose šalies miestuose atliko Lietuvos sveikatos mokslų universiteto atstovai. „Kaune, Klaipėdoje ir Vilniuje organizuoti tyrimai atskleidė vienodas skonio receptorių sutrikimų tendencijas – 9 iš 10 žmonių nustatytas susilpnėjęs sūrumo bei saldumo pojūtis. Jis nėra sutrikęs tiek, kad galėtume tai įvardyti kaip ligą ar labai rimtą problemą, tačiau šiuos skonius dauguma žmonių jaučia silpniau, nei galėtų. Taip atsitinka, nes kasdien valgome daug sūraus ir saldaus maisto. Receptoriams silpstant, natūraliai norisi pasibarstyti daugiau druskos, kad jaustume skonį. Tokiu būdu receptorius dar labiau atbukiname“, –…

  • Buitis, Namai

    Antruosius patiekalus lietuviai dažniausiai gardina kečupu

    Beveik pusė (47,5 proc.) Lietuvos gyventojų teigia antruosius patiekalus dažniausiai skaninantys kečupu. Mažiau populiarius pagardus – krienus, garstyčias, majonezą ir kitus – renkasi po 15 ir mažiau procentų gyventojų, rodo „Spinter tyrimų“ vasario mėnesį atlikta apklausa. „Šio tyrimo duomenys patvirtino, kad kečupas Lietuvoje išlieka klasikiniu padažu antriesiems patiekalams gardinti. Žinome, kad maždaug trečdalis gyventojų juo maistą skanina kasdien“, – sako kiekybinį tyrimą inicijavusios bendrovės „Suslavičius-Felix“ generalinis direktorius Darijus Taraila. Bendrovė pastaruoju metu šalies kečupo rinką analizavo dvejopai: per „Spinter tyrimus“ vykdė kiekybinę apklausą apie jo populiarumą ir kartu su tyrimų bendrove „GfK Baltic“ įgyvendino išsamų kokybinį tyrimą. Jo metu bendrovė gilinosi į skonio niuansus ir išsiaiškino, kuo vadovaudamiesi šalies žmonės…

  • Bankai ir Draudimas

    Penktadalis lietuvių pirktų butą, jei turėtų už ką

    Daugiau nei 20 proc. gyventojų šiais metais buto pirkti neketina dėl to, kad neturi tam lėšų, parodė didžiausios Baltijos šalių statybos įmonių grupės „Merko“ bei visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ atlikta apklausa. Visgi pusė procento gyventojų išreiškė tvirtą apsisprendimą šiemet įsigyti butą. 70 proc. gyventojų butų pirkimas 2012-aisiais – neaktualus. Dar 10 proc. nurodė kol kas susilaikysiantys nuo būsto pirkimo, nes turi tam priežasčių: dalis respondentų nemato rinkoje patrauklių projektų, kiti nežino, ar gaus paskolą iš banko. Treti ketina pirkti ne butą, o namą. Dar beveik procentas laukia, kol nukris butų kainos. Apklausos duomenimis, paklausiausi šiemet bus dviejų kambarių butai, kainuojantys iki 100 tūkst. litų. Tik vilniečiai už…

  • Verslas

    Tarptautinė „PwC“ apklausa: interneto parduotuvės tampa vis populiaresnės

    Remiantis naujausios „PwC“ atliktos apklausos duomenimis, net 53% pasaulio vartotojų vis labiau linkę apsipirkti internetu. Net penktadalis (22%) apklaustųjų pirmąjį savo pirkinį įsigijo per praėjusius metus, o tai rodo šiuo metu vis labiau populiarėjančią internetinio apsipirkimo paslaugą. Atlikus tyrimą, kuriame dalyvavo daugiau kaip 7 tūkst. respondentų iš įvairių pasaulio šalių, pastebėta, jog vartotojai internete perka vis dažniau. Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje žmonių, perkančių internete bent kartą per savaitę, šiais metais kiekis išaugo 14%, lyginant su tokiu pat laikotarpiu 2010-aisiais. „Interneto parduotuvės populiarėja, tačiau patenkinti keleto šalių vartotojų poreikius darosi vis sunkiau naudojant tik vieną internetinį tinklapį ir tiekiant siaurą produktų asortimentą. Nebent kaip „Amazon” vartotojams galite pasiūlyti itin platų pasirinkimą arba…

  • IT naujienos

    Spausdinimo sąnaudos – vis dar tamsus miškas įmonėms

    Nors sąnaudas sunkmečiu kompanijos siekia mažinti, įmonių atstovų apklausa rodo, kad kasdienėms išlaidoms, tokioms kaip spausdinimas, netaupoma. Internetinė apklausa atskleidžia, kad penktadalis įmonių vadovų ir IT specialistų nežino, kiek bent apytiksliai per mėnesį jų įmonė išleidžia spausdinimui ar kopijavimui. Tokia pati dalis (21 proc.) neįsivaizduoja ir vieno lapo spausdinimo kainos. „Paradoksalu, tačiau net ir įmonių išlaidų mažinimo metu spausdinimo ar kopijavimo paslaugos įmonių vadovams išlieka vis dar tamsus miškas – didelė dalis jų neseka ir nežino, kiek išlaidų kasdien įmonei pareikalauja šios paslaugos. Daugeliui jos atrodo nereikšmingos, tačiau susumavus mėnesio ar metų išlaidas spausdinimui, jo įrenginiams ir techniniam aptarnavimui, sumos dažniausiai viršija įmonės vadovų įsivaizduojamas“, – sako UAB „Konica Minolta…