Studijos

Užduotis švietimui: žingsnis nuo stebėtojo prie kūrėjo

„Šiuolaikinio inžinieriaus darbas yra kūrybinis darbas. Rutininį darbą, tokį, kaip serijinio varžtelio gamyba, gali padaryti ir mašina, automatas. O kuriant naują gaminį į jį reikia įdėti ir daug „proto“, – sako Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) edukacinių projektų koordinatorius Henrikas Mykolaitis. Inžinieriaus kūrybinio darbo subtilybes VGTU atstovai atskleis jau šį savaitgalį, lapkričio 6–7 d. LITEXPO rūmuose vyksiančios parodos „Mokykla 2015“ metu.
Naujo gaminio kūrimas, anot H. Mykolaičio, visų pirma prasideda nuo žinių rinkimo: reikia suvokti rinkos tendencijas, vartotojų poreikius, nuspėti, ką kuria konkurentai. Po to pagal dizaino principus kuriamas gaminio skaitmeninis modelis, iš jo – realus prototipas, kuris visapusiškai išbandomas ir taip pasirengiama gamybai. Mokiniai, atvykę į Naujų gaminių laboratoriją, galės praktiškai susipažinti su esminiais naujo gaminio kūrimo etapais – virtualiu modeliavimu ir prototipo gamyba.
„Čia nereikės pasyviai žiūrėti – Naujų gaminių laboratorijoje mokiniai patys sės prie kompiuterių, jungs „Autodesk 123D“ skaitmeninio modeliavimo programą, kurs savo gaminių modelius ir, galų gale, 3D spausdintuvo pagalba realizuos savo kūrinius“, – pasakoja H. Mykolaitis. Jis yra tvirtai įsitikinęs, kad jaunuolių pažintis su inžinerija neturi vykti tik klausant, stebint, žiūrint – viskas turi būti pažįstama, atrandama, suprantama per praktinę veiklą.
Paklaustas, kodėl svarbu mokinius supažindinti su tokia sritimi, kaip inžinerija, VGTU edukacinių projektų koordinatorius pabrėžė jos vertę: „Inžinerijos produktai supa mus visą gyvenimą, nuo jų priklauso mūsų gyvenimo kokybė ir pažanga. Kita vertus, inžinerinė veikla yra vienas iš faktorių, lemiančių šalies pramonės ir viso ūkio efektyvumą, ir, galiausia, socialinę gerovę“.
Jis akcentavo ir gyvybišką būtinumą Lietuvoje kelti realių inovacijų kultūrą, skatinti jų paklausą ir pasiūlą, o tai padaryti gali inžinieriai-kūrėjai. „Lietuvos pramonei būtini ne tik vykdytojai, kokybiškai realizuojantys kitų sukurtus gaminius, bet ir kūrėjai – šiuolaikines technologijas išmanančių specialistų komandos, gebančios greitai sukurti bei pagaminti naujus gaminius, juos parduoti už gerą kainą ir pačios užsidirbti“, – teigia didesnę nei 10 metų vadovaujamo darbo patirtį inžinerijos pramonėje sukaupęs H. Mykolaitis.
Jo nuomone, kad užaugtų geras inžinierius-kūrėjas, būtina jį lavinti ir skatinti veikti nuo mažų dienų. „Naujovės domina mokinius, jiems smalsu prie jų atsiradimo, kūrimo prisiliesti patiems. Tai įsitikinome praktiškai – jaunuoliai žingeidūs ir veiklūs, reikia tik laiku paskatinti juos pasirinkti inžinieriaus-kūrėjo kelią ir sukurti aplinką, būtiną jų profesiniam augimui. Tai yra būtina visų mūsų ateičiai“, – sako VGTU atstovas.

###

Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) – inovatyvi aukštoji mokykla, ugdanti kūrybiškus ir kvalifikuotus specialistus. 2014–2015 m. „QS University Rankings: Emerging Europe and Central Asia“ reitinguose VGTU užima 45 vietą ir yra Lietuvos techninių universitetų lyderis. VGTU užtikrina šiuolaikines, į darbo rinką orientuotas studijas ir atlieka daugybę įvairių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros darbų – jie vykdomi 14 institutų, 3 mokslo centruose, 33 laboratorijose. Universitete veikia moderniausias Rytų Europoje Civilinės inžinerijos mokslo centras ir didžiausia Lietuvoje Mobiliųjų aplikacijų laboratorija. Turėdamas daugiau kaip 400 partnerių tarp užsienio aukštųjų mokyklų, VGTU suteikia plačias tarptautinių studijų bei praktikų galimybes.

Parašykite komentarą