IT naujienos

Telefonais ir planšetėmis naršo trečdalis Lietuvos gyventojų

Liepos mėnesį Lietuvos rinkai pirmą kartą pristatytas interneto auditorijos tyrimas „gemiusAudience multiplatform“, nagrinėjantis telefonų ir planšečių statistiką. Tyrimo duomenimis, mobiliaisiais telefonais naršo 788 tūkstančiai realių vartotojų, o tai yra beveik kas trečias 7-74 m. amžiaus Lietuvos gyventojas. Dar 285 tūkstančiai internautų naudojasi planšetiniais kompiuteriais.

Vilnius, 2014 liepos 22 d.

„Susumavus šiuos skaičius gali pasirodyti, kad mobiliaisiais įrenginiais naršo daugiau nei milijonas šalies gyventojų, tačiau tokias išvadas daryti būtų per drąsu, nes dalis naršančių išmaniaisiais telefonais taip pat naršo ir planšetėmis“, – teigia Gryta Balserytė, „Gemius“ regiono vadovė Lietuvai ir Latvijai.

Mobiliųjų įrenginių auditoriją nagrinėjantis „gemiusAudience multiplatform“ tyrimas yra naujiena ne tik Lietuvoje – tuo pačiu metu šis tyrimas buvo pristatytas ir Latvijos rinkai, o kiek anksčiau analogiški duomenys buvo pateikti Danijoje.

„Tai, kad Lietuva ir Latvija kartu yra vienos iš pirmųjų „Gemius“ šalių, kuriose įgyvendintas „gemiusAudience multiplatform“ tyrimas, yra jų įvertinimas, parodantis, jog šios šalys yra laikomos vienomis iš regiono mobiliojo interneto lyderių. Tikime, kad naujieji duomenys bus puikus postūmis visai interneto media rinkai“,– tokiu Lietuvos pripažinimu džiaugiasi Gryta Balserytė.

Lietuvoje, kurioje 73% gyventojų naršo kompiuteriais, 31,5% mobiliaisiais telefonais, o dar 11,4 % planšetiniais kompiuteriais, internetas tampa ypatingai reikšminga terpe verslui.

Mobilieji įrenginiai įsitvirtina vis sparčiau

Asmeniniai kompiuteriai Lietuvoje yra populiariausia naršymui skirta priemonė ne tik pagal naudotojų skaičių, bet ir pagal jų įsitraukimą. Vienas kompiuteriu besinaudojantis žmogus birželį vidutiniškai peržiūrėjo 608 puslapius, kai telefono naudotojui vidutiniškai teko 266 atversti puslapiai, o planšetės – 216. Dar labiau šį skirtumą atspindi naršymui skiriamas laikas: vienas kompiuterio naudotojas per mėnesį tam vidutiniškai skyrė 10 valandų 30 minučių, telefonu naršantis internautas 3 valandas, o planšetės naudotojas – dvi su puse valandos.

Vis dėlto, mobilieji įrenginiai savo pozicijas stiprina itin sparčiai – 2014 m. sausį jiems tekusi srauto dalis buvo 12,8%, o birželio mėnesį siekė jau 18,6%.

„Daugybė tarptautinėse konferencijose dalyvaujančių interneto media rinkos specialistų prognozuoja, kad greitu metu vis mažiau naršysime asmeniniais kompiuteriais ir dažniau lenksime galvą į išmanųjį telefoną ar braukysime planšetės ekraną. Mobiliųjų įrenginių skaičius internete taip pat auga itin sparčiai. Tad labai džiaugiamės, kad su naujuoju „gemiusAudience multiplatform“ tyrimu iš arti galėsime stebėti interneto persikėlimo į mažesnius ekranus procesą“,– teigia Gryta Balserytė.

Pastabos redaktoriams

„Gemius“ yra verslo konsultavimo įmonė, teikianti duomenis, sprendimus ir rekomendacijas interneto svetainių stebėsenos ir analizės bei internetinių reklamos kampanijų valdymo srityse.

Įmonės teikiama informacija, apimanti ir socio-demografinius internautų profilius, tapo kasdienių rinkodaros ir e-komercijos sprendimų pagrindu beveik dviems tūkstančiams klientų iš automobilių, finansų, farmacijos, telekomunikacijų, komercijos, greito vartojimo prekių ir IT sektorių bei reklamos agentūroms, tinklams, užsakovams ir leidėjams visame pasaulyje.

„Gemius“ veikia daugiau nei 30 rinkų Europos, Viduriniųjų Rytų ir Afrikos regione. Kartu su vietinėmis atstovybėmis 17 šalių, įmonė bendradarbiauja su rinkos dalyvių organizacijomis siekdama vystyti tarptautines ir vietines interneto industrijos rinkas.

„Gemius“ tyrimai remiasi įmonės ekspertų sukurta metodologija ir technologijų infrastruktūra. Bendrovėje dirba apie 300 specialistų, įskaitant IT specialistus, matematikus, sociologus ir psichologus. Kiekvieną mėnesį išanalizuojama 300 milijardų virtualios realybės įvykių – puslapių peržiūrų, paspaudimų ir kitų veiksmų, kuriuos atlieka interneto vartotojai.

„Gemius“ tyrimai atliekami griežtai laikantis „ICC/ESOMAR“ (Pasaulinės viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų profesionalų asociacijos) tyrimų praktikos kodekso. „Gemius“ įkurta 1999 m. Daugiau informacijos: www.gemius.com.

Parašykite komentarą