Jūsų įmonės interneto svetainė moraliai pasenusi ir ketinate kurti naują? Sveikintinas požiūris, nes dabar – pats tinkamiausias laikas tai padaryti. Kodėl? Profesionalų, kuriančių puslapius yra nemažai, kainos – nedidelės, galimybės – praktiškai beribės. Svarbiausia susikurti tinkamą svetainę. Jos keisti nereikės bent 3-5 metus, tad galite suplanuoti ir apskaičiuoti investicijas.
Svetainių kūrimas Lietuvoje – labai išvystytas verslas. Susirasti profesionalus nebus sunku. Kai tai padarysite, paaiškinkite jiems, kokios svetainės jums reikia iš tikrųjų. O jų yra 5 rūšys:
- Reprezentacinė svetainė. Tai vadinamoji virtuali vizitinė kortelė, kurioje gana trumpai ir glaustai surašyta kuo užsiimate, kaip su jumis susisiekti, kas tokie esate. Toks tinklalapis turi aiškų tikslą – pateikti kontaktinę informaciją.
- parduotuvė. Jei prekiaujate tam tikromis prekėmis internetu, jums reikalinga el. parduotuvė su integruotais mokėjimais, kur žmogus iš karto atsiskaito už prekes. El. parduotuvė pasižymi tuo, kad joje paprastai yra gana didelis prekių kiekis, suskirstytas tam tikromis kategorijomis.
- Pardavimų svetainė. Tai prekes ar paslaugas parduoti skirta svetainė. Ji nebūtinai turi būti el. parduotuvė, jei pardavimo procesas vyksta per vadybininkus. Pakanka išsamiai ir aiškiai pristatyti prekę ar paslaugą ir pateikti užsakymo formą.
- Informacinė svetainė. Ši rūšis naudojama tada, kai į rinką reikia įvesti naują produktą, neturintį analogų. Tokios svetainės plačiai naudojamos farmacijos srityje, žemės ūkyje. Jų tikslas- edukuoti rinką ir suteikti visą reikalingą informaciją apie tam tikrą prekę ar paslaugą. Aišku, tai neįkyrus būdas parduoti. Tokias svetaines dažniausiai užsako tam tikrų prekių didmenininkai.
- Prekės ženklo tinklalapis. Tai nedidelė svetainė, panaši į reprezentacinę, tik jos tikslas – populiarinti tam tikrą prekės ženklą, o ne įmonę.
Šiuolaikinės technologijos ir profesionalus svetainių kūrimas leidžia apjungti kelių rūšių svetaines ir gauti unikalų produktą. Dažniausiai bandoma jungti reprezentacinę ir pardavimų svetainę. Juk nėra sudėtinga padaryti tam tikrą nukreipimo puslapį (landing page), į kurį būtų nukreipta visa reklaminė kampanija. Tokio puslapio tikslas – parduoti kaip įmanoma efektyviau.
Dėl to ir sakėme, kad gana nesudėtinga paskaičiuoti naujo tinklalapio atsiperkamumą (ROI). Tai lyg ir virtualus vadybininkas, kuris pardavinėja prekes ar paslaugas 24 valandas per parą be jokių išeiginių ir taip metų metus. Juk paprastam vadybininkui skiriamos premijos už pardavimus, tad kodėl negalėtų būti skirta vienkartinė premija interneto puslapiui, kuris suranda nemažai kontaktų. Aišku, jei viskas dirba gerai ir jis gerai randamas paieškoje.
Taip pat bandoma apjungti informacines ir pardavimų svetaines. Prekių aprašymas paprastai ten būna labai išsamus. Tai puikus būdas prekiauti internetu, kai prekė yra netradicinė ir pavienė. Televizorių serijoms tai ne itin tinka, o štai telefonams – idealu. Pasižiūrėkite, kaip savo pristato didieji telefonų gamintojai. Jie tik nedirba su pardavimais, nes tai jau jų partnerių reikalas.
Reprezentacinių svetainių kūrimas yra paprasčiausias – nuperkamas dizainas, paruošiama WordPress turinio valdymo sistema ir sukeliamas turinys. Viskas, puslapis paruoštas naudojimui. Kaip jis bus panaudotas – kitas reikalas, į kurį paprastai kūrėjai nebesikiša.