Centrinė projektų valdymo agentūra (CPVA) kartu su komunikacijos agentūra „Berta&“ tęsia 2018 metais pradėtą ir tarptautinio pripažinimo sulaukusią socialinės atsakomybės komunikacijos kampaniją „Aš tavo kaimynas. Nerūšiuok manęs“. Kampanijos tęsinys su simboliniu šūkiu „Susipažinkime“ ragina visuomenę ne tik atkreipti dėmesį į vyraujančią tolerancijos trūkumo socialinio būsto gyventojų atžvilgiu problemą, bet ir skatina iš arčiau pamatyti šiuose butuose gyvenančių asmenų kasdienybę, išgirsti jų gyvenimo istorijas.
Šią vasarą CPVA užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų nuomonės apklausa parodė, kad kone 40 proc. šalies gyventojų mano, jog socialiniuose būstuose gyvena vadinamieji „probleminiai“, mažas pajamas gaunantys ir alkoholiu piktnaudžiaujantys, asmenys. Taip pat absoliuti dauguma (78 proc.) tyrime dalyvavusių respondentų teigė savo aplinkoje neturintys ar nėra turėję socialiniame būste gyvenančių kaimynų. Ši apklausa atskleidė, jog žmonių nuomonė apie socialiniuose būstuose gyvenančius asmenis dažnai yra paremta ne asmenine patirtimi, o visuomenėje susiformavusiais klaidingais stereotipais, išankstiniais neigiamais vertinimais ir nuogirdomis.
„Socialiniuose būstuose visoje Lietuvoje gyvena 11 tūkstančių šeimų. Daugiau negu 10 tūkstančių dar laukia savo eilės. Kai kurios socialinio būsto laukia ištisus metus. O juk mes kalbame apie neįgalius asmenis, senjorus, vienišus žmones, našlaičius. CPVA prižiūri projektus, kurių metu savivaldybės perka ir remontuoja butus. Matydami, kaip sunku dėl visuomenės pasipriešinimo įrengti socialinius būstus, prieš porą metų pradėjome komunikacijos kampaniją, švelninančią neigiamą visuomenės nusistatymą. Tokiam pokyčiui reikia laiko, tad šiemet kampaniją tęsiame“, – sako CPVA Socialinės apsaugos projektų skyriaus vadovė Vaida Lisauskienė.
Siekiant bent iš dalies „suminkštinti“ visuomenės požiūrį į socialinius būsto gyventojus, įgyvendinama komunikacijos kampanija kviečia peržengti socialinę atskirtį kuriančią ribą ir integruotomis priemonėmis skatina iš arčiau pažinti socialinio būsto gyventojų – pagrindinių kampanijos herojų – kasdienybę.
Tam pasitelktas realių socialiniame būste gyvenančių asmenų istorijų pasakojimas ir netradicinė priemonė – socialinis realybės dokumentikos eksperimentas. Jo metu žurnalistai apsigyvendami socialiniame būste „įsikūnija“ į kampanijos herojų vaidmenį ir dalijasi nesuvaidintais įspūdžiais iš socialinio būsto kaimynystės.
„Projekto metu susipažinome su keturiomis itin jautriomis, nuoširdžiomis ir likimo negandų užgrūdintomis asmenybėmis. Kampanijoje sutikę dalyvauti socialinio būsto gyventojai ne tik išdrįso mus įsileisti į savo namus, bet ir atvirai papasakojo savo jautrias gyvenimo istorijas. Oksana, Eugenijuš, Rūta ir Vytautas savo pavyzdžiu įrodė, kad nesvarbu, kokiame būste gyventume, tik nuo mūsų pačių priklauso, ar vieni kitiems būsime nuoširdūs, patikimi, tvarkingi ir draugiški kaimynai“, – pasakoja kampaniją įgyvendinanti komunikacijos agentūros „Berta&“ projektų vadovė Greta Lopetkaitė.
Fotografės Monikos Požerskytės-Kalvelės fotografijose užfiksuotos jautrios, nepagražintos socialinio būsto gyventojų kasdienybės akimirkos eksponuojamos Vilniaus Justiniškių mikrorajone, Sigito Gedos alėjoje, vykstančioje parodoje visą mėnesį, iki spalio 16 dienos. Vėliau, spalio 19-ąją, fotografijų paroda persikels į Šeškinėje esančią „Saulės alėją“, kurioje ją bus galima apžiūrėti iki lapkričio 8 d.
Pasak kampanijos įgyvendintojų, šiomis dienomis vaizdas tapo itin aktualia komunikacijos forma, todėl fotografiją sujungus su istorijų pasakojimu, tikimasi visuomenei paveikiu būdu atkreipti dėmesį į vyraujančias socialines problemas.
Įgyvendinant socialinės atsakomybės komunikacijos kampaniją taip pat pasitelkiama turinio rinkodara, aktyvi socialinių tinklų komunikacija bei skaitmeninė lauko reklama.
Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB