Susisiekimo ministerijos siūlymu Vyriausybė patikslino neatidėliotinų veiksmų, kuriuos būtina atlikti įgyvendinant projektą „Rail Baltica”, planą. Užtikrinant projekto įgyvendinimą, šiame plane numatomi techniniai ir investiciniai sprendimai, konkrečių darbų atlikimo terminai, lėšų poreikis bei finansavimo šaltiniai.
„Atnaujintas projekto „Rail Baltica” techninių ir investicinių sprendimų planas padės paspartinti projekto įgyvendinimo darbus ir taupyti lėšas. Aiškiai apibrėžėme veiksmų planą, todėl tikiu, kad pradėti realūs projekto įgyvendinimo darbai ir toliau vyks sklandžiai”, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Plane numatoma atlikti esamos geležinkelio linijos Lenkijos ir Lietuvos siena–Marijampolė–Kazlų Rūda–Kaunas esamos plačiosios vėžės (1520 mm) rekonstrukciją, sugretinant šią vėžę su europine vėže (1435 mm) arba įrengiant papildomą europinę vėžę palei esamą liniją. Visus darbus šiame ruože numatoma atlikti iki 2014 m. sausio mėnesio. Be to, iki 2015 m. pradžios planuojama įsteigti Kauno viešąjį logistikos centrą.
Numatoma projekto „Rail Baltica” dalies nuo Lenkijos ir Lietuvos sienos iki Kauno vertė – apie 850 mln. Lt. Kauno viešajam logistikos centrui įsteigti reikės apie 75 mln. Lt.
Ruože Kaunas–Šiauliai–Lietuvos ir Latvijos siena numatoma rekonstruoti esamą plačiąją vėžę. Šie darbai jau vyksta. Visus projekte numatytus darbus numatoma baigti iki 2016 metų pabaigos. Planuojama darbų nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos sienos vertė – apie 1.100 mln. Lt.
Be to, iki šių metų gruodžio mėnesio planuojama atlikti projekto „Rail Baltica” atskiros europinės vėžės geležinkelio linijos Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje galimybių studiją, kuriai numatoma skirti 1,2 mln. Lt.
Didžiąją dalį „Rail Baltica” reikalingų lėšų sudarys Europos Sąjungos TEN-T ir Sanglaudos fondų parama, 770 mln. Lt numatomi iš valstybės biudžeto. Savo lėšomis prie projekto įgyvendinimo prisidės ir AB „Lietuvos geležinkeliai”.
Europinė vėžė nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos sienos planuojama vėlesniu laikotarpiu. Šiai geležinkelio linijai reikalingus teritorijų planavimo dokumentus bei techninius rangos darbų projektus planuojama rengti 2014–2025 m. Tikslesni šių darbų terminai ir lėšų poreikis paaiškės parengus galimybių studijas.
Įgyvendinus projektą „Rail Baltica”, Lietuva turės šiuolaikišką ir patogų susisiekimą geležinkelių transportu su kitomis Europos Sąjungos šalimis. Šis projektas yra vienas iš trisdešimties prioritetinių Europos transporto projektų, Lietuvoje jis pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu projektu.