Lapkritis pasauliniam prekybos sektoriui tradiciškai būna itin karštas ir visi su nekantrumu stebi, kokius rekordus pateiks išpardavimai. Nors dar mažai žinoma Kinijoje paskelbta Vienišių diena pernai apyvartomis aplenkė žinomiausią Juodojo penktadienio išpardavimą, JAV švenčiamas Juodasis penktadienis vis dar formuoja išpardavimo tradicijas didžiajai daliai pasaulio. Šiemet didžiausia el. parduotuvė Baltijos šalyse „Pigu.lt“ abi šias pasaulines tradicijas apjungs ir pristatys savo klientams naują išpardavimo koncepciją.
„Internetinė prekyba auga sparčiai, ir jokios čia naujienos nebėra. Dabar yra klausimas, kas klientui pasiūlys daugiau vertės, didesnį pasirinkimą, patogesnį aptarnavimą, ir, žinoma, sukurs geresnę šventę. Tai puikiai iliustruoja rinkos gigantų „Amazon“ veiksmai – kaip po šešiolikos metų pertraukos klientams vėl siūlomas nemokamas prekių pristatymas. Jei pernai vien per Juodąjį penktadienį, „Amazon“ teigimu, buvo užfiksuota daugiau nei 7 milijonai pirkimų, galima įsivaizduoti kokio dydžio tai investicijos. Na o mes Baltijos šalių rinkai pasiūlysime dalyvauti išpardavimų festivalyje ir kasdien pasiūlydami vis naujas vertes, kviesime pasiruošti Kalėdoms per dvi savaites“ – įžvalgomis dalijasi „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė Giedrė Vilkė.
Kiek mažiau Vakarų pasaulyje žinoma Vienišių diena (ang. Single‘s Day), minima lapkričio 11 d., yra didžiausia apsipirkimo diena pasaulyje. 2017 metais kinai šia proga vykusių išpardavimų metu išleido beveik 40 milijardų eurų. Tuo metu Juodojo penktadienio, kuris šiemet bus lapkričio 23 d., pardavimai JAV pernai siekė 7 milijardus eurų.
Pernai Lietuvoje, per Juodojo penktadienio proga organizuotą akciją, kuri truko savaitę, internetinę parduotuvę „Pigu.lt“ iš viso aplankė daugiau nei pusė milijono žmonių (0.557 mln.). Dėl didelio klientų susidomėjimo, šiemet išpardavimas vyks dvi savaites, ir prognozuojama, kad vien paskutinę savaitę lankytojų skaičius pasieks milijoną.
„Kasmet stebime augančius pardavimus internetu tiek pasaulyje, tiek mūsų veiklos regiono šalyse – Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Tam įtakos turi vartotojų edukacija, patogumas apsipirkti, mokėjimo būdų pasirinkimas ir, žinoma, vis didesnis vartotojų pasiekiamumas. Planuojame, kad šiemet dar didesnė dalis lankytojų ir pirkėjų akcijos metu naudosis mobiliaisiais telefonais. Per visą akcijos laikotarpį daugiau negu pusė visų lankytojų naršys per mobiliuosius telefonus, o Juodąjį penktadienį tokių skubančių pasinaudoti akcijos pasiūlymais, tikėtina, bus 7 iš 10,“ – sako G. Vilkė.
Praėjusiais metais per Juodojo penktadienio išpardavimą daugiausia klientai pirko kvepalus ir kosmetikos prekes, smulkią buitinę techniką, žaislus ir prekes vaikams. Į populiariausių prekių dešimtuką pateko ir kalėdinės eglutės. Stebint Baltijos šalių rinkos vartotojų įpročius, anksčiausiai Kalėdoms pradeda ruoštis estai. Jų Juodojo penktadienio pirkinių sąraše kalėdinė eglutė net trečioje vietoje.
Šiemet prognozuojama, kad perkamiausių prekių sąrašą papildys baldai, buitinė, kompiuterinė technika ir elektronikos prekės. Stebint el. parduotuvių vartotojų įpročius, matyti ryški tendencija, kad žmonės Kalėdoms pradeda ruoštis daug anksčiau, didelę dalį šventinių pirkinių įsigyja jau lapkritį. Norėdami sutaupyti, žmonės aktyviai dalyvauja Juodo penktadienio išpardavimuose. Pernai „Pigu“ grupės el. parduotuvių išpardavimo metu 3 iš 10 latvių, 4 iš 10 lietuvių pasinaudojo akcija arba sukauptomis nuolaidomis, o Estijoje – net kas antras Juodojo penktadienio išpardavimo dalyvis.
Apie „Pigu“ grupę
„Pigu“ grupė, kuriai priklauso internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, yra didžiausias el. prekybos rinkos dalyvis Baltijos šalyse. Nuo 2015 m. „Pigu“ grupę valdo viena didžiausių Centrinės ir Rytų Europos privataus kapitalo investicijų bendrovė MCI. Tai pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvos įmonė, patekusi tarp sparčiausiai augančių penkių didžiausių Vidurio Europos technologijų įmonių ketverius metus iš eilės.
Pranešimą paskelbė: Monika Dambrauskaitė, UAB „Gravitas Partners”