IT naujienos

„Omnitel” tyrimas: užsakomieji straipsniai – neefektyvūs

Vilnius, vasario 7 d. Užsakomieji straipsniai – neefektyvi komunikacijos priemonė, rodo bendrovės „Omnitel” užsakymu atlikti mobiliojo ryšio bendrovių komunikacijos ir užsakomųjų straipsnių atpažįstamumo bei vertinimo tyrimai. Jų duomenimis, atvirai užsakytų straipsnių efektyvumas yra keturis, o paslėptai užsakytų (be nurodytų užsakymo identifikacinių ženklų) – net iki aštuonių kartų mažesnis.

„Naudodami užsakomuosius straipsnius įmonių komunikacijos padalinių ir ryšių su visuomene agentūrų darbuotojai apgaudinėja patys save. Tyrimai rodo, kad užsakomieji straipsniai komunikacijos efektyvumą padidina labai nežymiai. Be to, dauguma skaitytojų užsakomuosius straipsnius atpažįsta ir juos vertina neigiamai. Taigi naudodamos juos, bendrovės daro sau meškos paslaugą”, – teigė „Omnitel” komunikacijos vadovas Darius Maikštėnas.

Žiniasklaidos šaltinių tyrimo, monitoringo ir analizės paslaugų kompanijos „Cision” 2007 m. spalio-gruodžio mėn. atliktos analizės duomenimis, „Omnitel” vienintelė iš mobiliojo ryšio bendrovių savo komunikacijoje nenaudoja užsakomųjų straipsnių, tuo tarpu kitų operatorių komunikacijoje atvirai ar paslėptai užsakyti straipsniai sudarė iki 65 proc. visų publikacijų apie šias bendroves. Tačiau toks užsakomųjų straipsnių kiekis įmonių komunikacijos efektyvumą padidino labai nežymiai.

„Kompanijos pasielgtų kur kas racionaliau, jei užsakomųjų straipsnių plote patalpintų reklamą, kuri yra efektyvesnė ir skaitytojų vertinama palankiau”, – sakė D. Maikštėnas. Pasak jo, „Omnitel” užsakomųjų straipsnių naudojimo praktikos atsisakė daugiau nei prieš metus ir, kaip parodė patirtis, šis sprendimas pasiteisino. „Lietuvos žiniasklaida teigiamai vertina sąžiningai ir profesionaliai bendrovių skleidžiamą informaciją, todėl, net ir nenaudodami užsakomųjų straipsnių, pasiekėme didesnį komunikacijos efektyvumą nei straipsnius užsakančios bendrovės. Kviečiame rinkos dalyvius vykdyti skaidrią ir etišką komunikaciją, nenaudoti užsakomųjų publikacijų ir kartu kelti pasitikėjimą visa mobiliojo ryšio industrija”, – kalbėjo D. Maikštėnas.

Apie „Omnitel” užsakymu bendrovių „Cision” ir „Reklamos tyrimai” atliktus mobiliojo ryšio bendrovių komunikacijos ir užsakomųjų straipsnių atpažįstamumo bei vertinimo tyrimus:

Žiniasklaidos šaltinių tyrimo, monitoringo ir analizės paslaugų kompanija „Cision” per praėjusių metų spalio – gruodžio mėnesių mobiliojo ryšio operatorių komunikacijos efektyvumo tyrimą išnagrinėjo apie 1,5 tūkst. spaudos, interneto, radijo ir televizijos pranešimų apie šias kompanijas. Buvo tirtas publikacijų dydis, tonas, vieta leidinyje ir kiti poveikio faktoriai, atsižvelgta į tai, ar publikacija užsakyta, jei taip, – atvirai ar paslėptai.

Bendrovė „Reklamos tyrimai” 2008 m. sausį vykdė reprezentatyvią apklausą „Užsakomųjų straipsnių vertinimas”, kurios metu apklausė 500 gyventojų. Apklausos duomenys rodo, kad 66,3 proc. skaitytojai teigia atpažįstantys užsakytus straipsnius, o 55,7 proc. apklaustųjų sako, kad atpažįsta paslėptai užsakytus straipsnius. Tarp užsakomuosius straipsnius atpažįstančių skaitytojų, 37 proc. juos vertina neigiamai. Dar daugiau – 43,3 proc. skaitytojų – neigiamai vertina paslėptus užsakomuosius straipsnius.

Įvertinus užsakomųjų straipsnių atpažįstamumą ir vertinimą 2007 m. spalio-gruodžio mėn., mobiliojo ryšio bendrovė, kuri užsakė 25 proc. visų straipsnių, kuriuose ji minima, komunikacijos efektyvumą padidino 10-čia proc. Tuo tarpu net 65 proc. straipsnių užsakiusi bendrovė komunikacijos efektyvumą padidino vos 26 proc.

Parašykite komentarą