Pirmąjį šių metų pusmetį mažas pinigų sumas gyventojams skolinančios bendrovės „Moment Credit” pajamos buvo 1 mln. litų didesnės nei per atitinkamą 2009 m. laikotarpį, o grynasis pelnas šoktelėjo du kartus – nuo 0,25 mln. iki 0,5 mln. litų. Pasak bendrovės vadovo Viktoro Milkevičiaus, šį pelningumą lėmė profesionalus mokumo vertinimas, leidžiantis įvertinti kliento galimybes grąžinti kreditą.
„Atsakingai įvertinus klientų mokumą, kreditai išduodami tik kas antram besikreipiančiajam, todėl klientų, vėluojančių daugiau nei 60 dienų grąžinti kreditą, rodiklis ženkliai sumažėjo. Po 2009 m. I pusmečio vėluojamos daugiau nei 60 dienų grąžinti kreditų sumos sudarė 6,33 proc. išduotų kreditų sumos, o po 2010 m. I pusmečio šis rodiklis sumažėjo net iki 4,22 proc. Be to, tik 0,7 proc. mūsų klientų tampa probleminiais skolininkais, kurių bylos perduodamos antstoliams išieškoti. Paprasčiau tariant, tik 4 iš 100 mūsų klientų vėluoja grąžinti kreditą, ir tik 1 iš 100 perduodamas antstoliams”, – teigia „Moment Credit” vadovas.
Nors išduotų kreditų skaičius, lyginant su 2009 m. I pusmečiu, išaugo daugiau nei 60 proc., kai buvo išduoti beveik 51 tūkst. kreditų (2009 m. I pusmetį – daugiau nei 32 tūkst. kreditų), bendra išduotų kreditų suma kilo mažiau – 40 proc.: nuo 13,90 mln. litų 2009 m. iki 19,33 mln. litų – 2010 m. Tokie pokyčiai rodo, kad išduodamo kredito sumos vidurkis per pirmuosius 6 šių metų mėnesius buvo mažesnis nei prieš metus. 2010 m. I pusmetį jis siekė 380 litų, kai tuo tarpu išduodamos sumos vidurkis 2009 m. I pusmetį buvo 432 litai.
Po 2010 m. I pusmečio bendrovė turėjo 36 tūkstančius klientų. 10 tūkst. iš jų „Moment Credit” klientais tapo per I šių metų pusmetį, o tai – 25 proc. didesnis klientų prieauglis nei per 2009 m. I pusmetį.
„Augantis išduotų kreditų ir klientų skaičius rodo didėjantį klientų pasitikėjimą „Moment Credit” ir teikiamos paslaugos – paskolos iki 1000 litų – poreikį bei naudą vartotojui. Tačiau sumažėjusi vidutinė kredito suma rodo, kad žmonės atsargiau vertina esamą ekonominę situaciją, todėl atsakingiau skolinasi. Be to, sumenkus žmonių gaunamoms pajamoms, pasiskolinti jie gali mažiau, nes įvertinus kliento mokumą mažėja maksimali klientui prieinama paskolos suma”, – sako „Moment Credit” generalinis direktorius V. Milkevičius.
Vertindamas tolesnes vartojimo kreditų rinkos tendencijas, jis pastebi, kad kol kas šios rinkos atsigavimo požymių nepastebima, ji lieka stabili. „Pagrindiniai vartojimo kreditų rinką pozityviai veikiantys kriterijai – mažėjantis nedarbo lygis ir darbo užmokesčio kilimas – šią rinką ims veikti tik įsibėgėjant atsigaunančiai ekonomikai”, – teigia „Moment Credit” vadovas.
Mažas sumas skolinanti bendrovė „Moment Credit” toliau planuoja daug dėmesio skirti mokumo vertinimo ir paslaugų kokybei užtikrinti bei mažų sumų kreditų rinkoje išlaikyti pirmaujančias pozicijas.
„Moment Credit” priklauso Lietuvos vartojimo kredito asociacijai, kuri vienija didžiausias finansų įmones, siekiančias įtvirtinti profesionalaus vartojimo kreditų paslaugų teikimo standartus, įgyvendinti atsakingo skolinimo politiką, tobulinti vartojimo kreditų veiklos teisinę aplinką.