Orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovė „Litcargus“, veiklą Lietuvoje vykdanti Vilniaus ir Kauno oro uostuose, vokiečių bendrovės „Lufthansa Cargo“ sertifikuota kaip pasiekusi aukščiausią – 100 proc. skaitmenizavimo lygį regione. Gavus tokį įvertinimą, Vilnius vokiečių minimas kaip stotis, kuri pirmoji Europoje visu 100 proc. tapo kompiuterizuota, o „Litcargus“, prisijungusi prie daugiašalės elektroninio oro važtaraščio sistemos (e-AWB) kasdien sutaupo 40 proc. darbuotojų laiko ir keletą tūkstančių eurų per mėnesį.
„Investicijos į visišką popierizmo atsisakymą ir prisijungimą prie IATA skaitmeninės sistemos siekė daugiau nei 10 tūkst. eurų, tačiau nauda – akivaizdi. Ne tik mums, bet ir pačiam Vilniaus oro uostui, mat dabar vokiečiai Vilnių mini kaip stotį, kuri pirmoji Europoje visu 100 proc. tapo kompiuterizuota“, – šypteli „Litcargus“ krovinių terminalo direktorius Robertas Jonyla.
Globaliu mastu diegiama daugiašalės elektroninio oro važtaraščio sistema (e-AWB) rūpinasi Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA). „Litcargus“ ir įmonės klientai jau dabar skaičiuoja naudą: jeigu, pavyzdžiui, anksčiau kiekvienam tarptautiniam kroviniui gabenti prireikdavo beveik 30 skirtingų dokumentų, vadinasi, ir daugiau laiko bei lėšų sąnaudų, tai perėjus prie elektroninio oro važtaraščio sistemos (e-AWB) įmonė kasdien sutaupo 40 proc. darbuotojų laiko ir keletą tūkstančių eurų per mėnesį.
Pasak R. Jonylos, e-AWB sistemos naudojimas didina „Litcargus“ patikimumą tarptautiniame kontekste, tikslumą dokumentuose, išvengiant žmogiškųjų klaidų, efektyvumą, tvarkant krovinių duomenis. Tai taip pat leidžia įmonei sumažinti veiklos sąnaudas: racionaliau išnaudoti žmogiškuosius resursus, didinti produktyvumą bei pagreitinti krovinių, gabenamų oro transportu, pristatymą, mažinti aplinkos taršą, atsisakant popieriaus ir dokumentų archyvavimo.
„Nors skaitmenizacija – tik vienas iš žingsnelių, Vilniui siekiant tapti tarptautinių krovinių gabenimo oro transportu centru, – jis labai svarbus. Tai suteikia stiprias pozicijas krovinių gabenimo rinkoje Baltijos šalyse. Sekantis itin svarbus žingsnis – kitų metų vasario mėnesį atidaromas naujas ir modernus aviacinių krovinių aptarnavimo terminalas su įdiegta moderniausia krovinių ir siuntų tikrinimo įranga. Tai leis padidinti aptarnaujamų krovinių srautus bei padės juos aptarnauti žymiai efektyviau“, – sako „Litcargus“ generalinis direktorius Saulius Batavičius.
IATA keleivių ir krovinių pervežimo sektoriuje sistemą e-AWB pradėjo diegti 2011 metais. Šiandieninė šios e-sistemos skverbtis 50 didžiųjų pasaulio oro uostų yra 34 proc. IATA tikisi, kad iki šių metų pabaigos e-AWB naudosis jau 45 proc. aviacijos industrijos dalyvių.
Apie „Litcargus“:
Orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovė UAB „Litcargus“ teikia standartinės antžeminio keleivių ir orlaivių aptarnavimo paslaugas (įskaitant keleivių registraciją skrydžiui, laipinimą, bagažo aptarnavimą, orlaivių salono valymą ir išorės plovimą, orlaivių nuledinimą, vilkimą ir centruotę), krovinių transportavimo ir muitinės tarpininkavimo bei keleivių aptarnavimo paslaugas. Kompanijoje dirba 270 aukštos kvalifikacijos darbuotojų. Bendrovės klientų sąraše tokios kompanijos kaip „Lufthansa“, „Austrian Airlines“, SAS, „UTair“, „airBaltic“, „Norwegian Air Shuttle“, „Ryanair‘ ir kt. Įmonė įkurta 1993 m.
Daugiau informacijos: www.litcargus.lt