„Lietuviai – naujiems skoniams atviri žmonės“, – įsitikinęs UAB „Mineraliniai vandenys“ miksologijos ambasadorius, profesionalus barmenas Rapolas Vareika. Miksologas sako, kad „CubaLibre“, „Mojito“ ar „Atsuktuvo“ kokteiliams vis dažniau tenka užleisti vietą naujiems pasaulio skonių deriniams.
Karti itališka įtaka
R. Vareika sako, kad vieni klientai patikusio gėrimo receptą parsiveža iš atostogų Italijos paplūdimiuose, kiti – iš Alpių slidinėjimo kurortų. Pažindami skirtingas Europos šalis lietuviai perpranta ir čia vartojamų gėrimųskonines ypatybes. Pavyzdžiui, iš Apeninų pusiasalio po pasaulį „sklinda“gėrimai, atpažįstami iš specifinio kartumo.
„Labai stipri Italijos įtaka – gėrimų skoniai su kartumo poskoniu. Kitos pasaulio šalys bando atkartoti ir patobulinti italų gėrimų receptūras, tačiau tradicijos lieka tradicijomis – kone visa Europa lengvai atpažįsta oranžinę Italijoje gaminamo gėrimo „Aperol“ spalvą. Kokteilis „AperolSpritz“ gaminamas vyno taurėje, pripildytoje ledo, maišant „Aperol“ su „Prosecco“, nedideliu kiekiu sodos vandens bei griežinėliu apelsino“, – pasakoja miksologijos ambasadorius.
R. Vareikos bare visada galima rasti ir „Angostura“ biterį – tai itinpopuliarus kartaus skonio spiritinis gėrimas, kurio pagrindą sudaro egzotinių žolelių ir prieskonių mišinys. Pasak profesionalaus barmeno, biteris bare yra tarsi pipirai ir druska virtuvėje – gėrimu galima pagardinti įprastus kokteilius, suteikti jiems išraiškingesnį skonį.
Džino renesansas
Kartus poskonis į barus braunasi ir iš kadagynų – miksologijos ambasadorius R. Vareika pripažįsta, kad lietuviai pastaruoju metu baruose dažnai užsisako kokteilių su džinu – gėrimu, kvepiančiu kadagio uogomis. O Didžiosios Britanijos žiniasklaida 2016-uosius pavadino džino metais, nes kartoko skonio gėrimas tiesiog karaliavo baruose.
Džino renesansą atspindi tai, jog per labai trumpą laiką, kelerius pastaruosius metus, pasaulyje atsirado daugybė džino rūšių. Senieji šio gėrimo gamintojai dar labiau sustiprino ir išplėtė pozicijas rinkoje, o klientai bare jau puikiai atpažįsta ryškius prekės ženklus, tokius kaip jau 260 metų britų gaminamą „Finsbury“.
„Užsakydami klasikinį kokteilį „GinTonic“, baro lankytojai kartais net tiksliai įvardija džino rūšį ir patinkantį skonį, nes gamintojai siūlo gausybę pasirinkimų. Vienas džinas geriau tinka su cinamono lazdele ir apelsinu, antro skonį praturtina greipfrutas ir šalavijas, o trečio – agurkas ir rozmarinas. Kuo daugiau džino rūšių, tuo daugiau derinių galime pasiūlyti“, – teigia „Mineralinių vandenų“ miksologijos ambasadorius.
R. Vareika sako, kad augantis gėrimų asortimentas barmenus verčia nuolat tobulėti ir mokytis – pasaulinėse parodose kokteilių specialistas pamato daugybę įvairių kokteilių su džinu pateikimo būdų ir variantų. Tačiau, kad ir koks įspūdingas ir ryškaus skonio kokteilis bebūtų, svarbiausia, kad pagrindinis ingredientas džinas būtų aukščiausios kokybės.
Renkasi brangesnius gėrimus
Geriau mažiau, bet ryškesnio skonio, negu daug, bet neįsimintino ir saldaus. Būtent taip trumpai ir aiškiai R. Vareika galėtų apibrėžti baro lankytojų pasirinkimų pokyčius.
„Pasaulis grįžta prie senosios klasikos – atsitraukia nuo aštuntojo dešimtmečio bangos – „Sexonthebeach“ tipo kokteilių. „LongIsland“ pamažu keičia „WhiskeyOldFashioned“ ir kiti prohibicijos skonio stiliaus kokteiliai.
Mažėja gėrimo tūris ir išryškėja kelių pagrindinių ingredientų kokybė, – pabrėžia R. Vareika, – Ar klientas užsisako „Mojito“ ar „CubaLibre“, jis renkasi brangesnį romą, nori aukščiausios kokybės. O gurkšnodamas „GinTonic“ jis žino ne tik džino rūšį, bet ir toniką, kuris geriausiai dera. Klientas nori ryškaus, ilgai išliekančio skonio, kurį galėtų jausti po kiekvieno gurkšnio“.
Ieško išskirtinių produktų
Vartotojų pasirinkimai kelia vis aukštesnius reikalavimus ne tik barmenams, bet ir gėrimų importuotojams. Vis dėlto klientų lūkesčius patenkinti siekiantis verslas sau kartelę kelia dar aukščiau. „Mūsų veiklą nuolat lydi atradimai ir pastangos plėsti pasirinkimo galimybes.Keletą metų stebime tą pačią vartojimo tendenciją – pirkėjai perka mažiau, tačiau renkasi aukštesnės kokybės, brangesnių gėrimų. Būtent todėl į Lietuvą atvežame ypatingos kokybės produktus, tokius kaip kraftinis džinas „Sipsmith“, kurio vienu metu pagaminama tik 300 litrų. Kadangi „Sipsmith“ džino gamyba labai ribojama, gėrimo galima įsigyti tik didžiausiuose pasaulio miestuose – teko įdėti daug pastangų, kad atvežtume jį į Lietuvą“, – pažymi „Mineralinių vandenų“ asortimento valdymo skyriaus vadovė Baltijos šalims Aurinta Savickaitė.
„Mineralinių vandenų“ ekspertai nuolat seka pasaulines gėrimų vartojimo tendencijas, kaupia patirtį parodose ir bendraudami su garsiausių gamintojų atstovais. Žinios ir patirtis jiems padeda atsirinkti išskirtinius produktus, kuriuos verta pristatyti Lietuvos rinkoje. Taip suformuojamas unikalus ir visapusiškas importuojamų gėrimų krepšelis, atspindintis skonių įvairovę, ryškiausias pasaulio tendencijas ir naujausias kokteilių receptų madas. Kruopštus importuotojų darbas atveria receptų kūrybos laisvę barų profesionalams ir leidžia vartotojams pasiūlyti naujų skonių.
Todėl po didžiausius pasaulio miestus ar egzotiškus kraštus keliaujantys lietuviai neretai nustemba, kai grįžę į Lietuvą baro lentynoje išvysta tą patį gėrimą, su kurio skoniu pirmą kartą susipažino viešėdami Londone, Paryžiuje, Niujorke ar Majamyje.