IT naujienos

Kodėl mobilieji neišnaikino fiksuotojo ryšio telefonų?

Jau daugiau nei dešimtmetį ekspertai fiksuoto ryšio telefonams prognozuoja išnykimą. Nepaisant to, laikas vis bėga, tačiau laidiniai telefonai ir toliau naudojami. Maža to, į šią rinką paskutiniu metu sėkmingai įžengė keletas nedidelių įmonių, o ryšio tiekėjų siūlomos paslaugos vilioja nedidele kaina ir yra itin priimtinos verslui.

Lietuvoje kaip ir daugelyje kitų pasaulio šalių, fiksuotų telefonų rinka jau daug metų nesiplečia. Anot atliktų tyrimų rezultatų, per pastaruosius ketverius metus fiksuotojo ryšio abonentų skaičius Lietuvoje sumažėjo apie 20 proc., o per vieną mėnesį šių paslaugų klientų vidutiniškai sumažėja apie pora tūkstančių. Daugybė žmonių naudojasi nebe fiksuotojo telefono ryšio paslaugomis, o renkasi alternatyvių tiekėjų paslaugas, t. y. mobilų ryšį. Tokius pasikeitimus didžiąja dalimi nulėmė technologijų raida – vis labiau plintantis mobilusis ryšys. Mūsų šalyje tai taip pat lemia ir demografinė padėtis, besikeičiantis žmonių gyvenimo būdas, įpročiai. Vis dėlto fiksuoto ryšio telefonų nykimas nėra staigus procesas. Jis labai laipsniškas.

Didžiausias fiksuoto ryšio klientų praradimas jaučiamas privačių klientų gretose. Jį šiek tiek pristabdyti padeda tik itin patrauklūs mokėjimo planai, pavyzdžiui, leidžiantys neskaičiuojant minučių skambinti į I kitą fiksuoto ryšio telefoną, net esantį kitame mieste, kai reikalingi Lietuvos miestų telefonų kodai, t. y. už fiksuotą abonentinį mokestį

Verslo klientų gretose fiksuotojo ryšio paslaugų naudojimas išlieka gana stabilus. Didelis mažėjimas šioje vartotojų grupėje buvo pastebimas ekonominio nuosmukio laikotarpiu. Tuo metu sparčiai mažėjo įmonių ir darbuotojų, taigi, natūralu, kad mažėjo telekomunikacijų paslaugų poreikis. Šiandien verslo klientų naudojamų fiksuotojo telefono linijų kiekis išlieka beveik nekintantis. Lyginant su kitomis pasaulio šalimis pastebimas itin nedidelis mažėjimas.

Fiksuoto ryšio paslaugų tiekėjai teigia, jog pastaruoju metu pastebėta, kad vis daugiau verslo klientų domisi internetinės telefonijos (VOIP) paslaugomis bei papildomomis galimybėmis, pavyzdžiui, skambučių peradresavimu į kitą telefoną net tuo metu, kai kalbama kita linija, taip pat aktualus yra įspėjimas apie praleistus skambučius elektroniniu paštu, įvairios balso konferencijos, balso paštas ir pan.

Visi fiksuoto ryšio paslaugų tiekėjai tikina įžvelgiantys internetinės telefonijos perspektyvas ir jaučiantys vis labiau augantį klientų susidomėjimą. Internetinė telefonija yra gerokai patogesnė ir žymiai lankstesnė negu tradicinė, kadangi duomenys būna perduodami internetu, taigi ir kalbėtis galima nesinaudojant telefono tinklų operatorių pagalba. Ši paslauga populiarėja ne tik naujų abonentų gretose, bet ją renkasi ir tradicinių telefono ryšių šalininkai. Ji klientus pritraukia gana nedideliais abonentiniais mokesčiai, kurie gali skirtis tris ir net daugiau kartų, priklausomai nuo abonentų kiekio bei telefono linijos pralaidumo.

Greičiausiai ne vienam kyla klausimas, kodėl verslo pasaulis vis dar renkasi fiksuoto ryšio telefonijos paslaugas. Atsakymas gana paprastas: dėl saugumo. Prisijungti prie įmonės patalpose esančios fiksuoto ryšio stotelės yra gerokai sunkiau nei prie bendrose patalpose ar netgi lauke esančios komutatorinės spintos. Be to, siekiant užtikrinti pokalbių saugumą tarp dviejų abonentų, gali būti sukonfiguruojamas specialus atskiras koduotas VPN kanalas ir tuomet jokie pasiklausymai bus neįmanomi.

Parašykite komentarą