IT naujienos,  Verslas

Kodėl debesis nepakeis interneto svetainių kūrėjų

„Dizainą gali kurti bet kas!“ – taip trimituoja įvairios debesies tarnybos pradedant eiliniu hostingu už 10 litų per mėnesį (arba keli USD) ir baigiant žinomais blogeriais, kurie blogus susikūrė patys. Šiame pasisakyme slypi dalis tiesos, nes iš tikrųjų dizainą gali sukurti nors ir 10 metų vaikas. Deja, GERO dizaino nei vaikas, nei internetinės dizaino kūrimo tarnybos nesukurs.

Internete pilna debesies įrankių, kurie padeda atlikti tam tikrus dizaino darbus. Nieko nuostabaus, kad ir pats Adobe Photoshop keliasi į debesį, nes taip dizaineriams dirbti bus ir pigiau, ir paprasčiau. Webydo, Wix, Pixlr, Canva, Picmonkey yra tik keletas įvairių tarnybų, kurios prisideda prie „Pasidaryk pats“ manijos. Lietuvoje aktyviai reklamuojamas ir Dizaineriai.lt projektas, kuris padeda susikurti dizainą patiems. Mėgėjišką – taip, bet ne profesionalų.

O gal profesionalūs dizaineriai išnyks, jei visi pradės kurti puslapius sau?

Vienareikšmiškai galima teigti, kad profesionalūs interneto puslapių dizaineriai ir kūrėjai niekur nedings. Maža to, jie vis tobulės ir bus vertinami vis labiau ir labiau. Kodėl? Yra keletas priežasčių, kurias vertėtų žinoti prieš samdant profesionalius tinklalapių kūrėjus.

Patirtis yra neįkainojama. Visi tie debesies įrankiai dizainui kurti yra skirti paprastam žmogui, kuris dizainą daro galbūt tik kartą gyvenime. Gal po kurio laiko jis dar pabandys kažką padaryti, bet tai bus bene vieninteliai jo bandymai sukurti savo ar draugų puslapio dizainą ir sukurti puslapį. Profesionalai tuo užsiima nuolatos, todėl jų patirtis ir sugebėjimai yra kur kas didesni, nei paprasto žmogaus. Visi puikiai suprantame, kad įgudęs savo srities profesionalas tam tikrus veiksmus atlieka per kelias minutes, tuo tarpu, kai jo mokinys darydamas tą patį sugaišta kelias valandas. Patirtis čia leidžia dirbti efektyviai.

Domėjimasis interneto puslapių kūrimo madomis ir tendencijomis. Profesionalai tai daro nuolatos. Kurdami vieno puslapio dizaina, jie paprastai atlieka tam tikrus nedidelius tyrimus, pasitikrina, kaip atrodo užsakovo konkurentai ir partneriai Lietuvoje ir užsienyje. Kai peržiūrima 1000 svetainių per pora mėnesių, akivaizdu, kad išryškėja visos rinkos tendencijos. Paprastas savamokslis, kuris kuria dizainą naudodamasis debesies įrankiais paprastai tiek laiko neturi ir į šalis labai nesidairo. Dėl to jo dizainas nėra kurtas atsižvelgiant į pasaulines ir vietos tendencijas. Jis kuriamas vadovaujantis asmeniniais jausmais ir pasaulio suvokimu. Asmeniniam blogui to visiškai pakanka, bet į verslo puslapį užeis daugiausiai nepažįstami žmonės, tad savininko „širdies dydis“ nėra labai svarbus.

Estetinis suvokimas ir išsilavinimas. Paprastas žmogus nuo vaikystės piešė tankus sąsiuvinio galiniame puslapyje, įvairius portretus, o kartais net ir sienas tepliojo kažkokiais užrašais. Tai jo estetinio suvokimo pagrindai. Tuo tarpu profesionalus dizaineris greičiausiai studijavo menų specialybes aukštosiose mokyklose ir universitetuose, piešė, rengė savo darbų parodas, dalyvavo įvairiuose menininkų renginiuose ir taip lavino savo estetinį jausmą. Specialių mokslų metu buvo nuolatos primenama, kad žmogus vaizdą vertina per savo patirties ir suvokimo prizmę. Kaip įtikti daugumai? Tai profesionalūs dizaineriai tikrai gali, tačiau paprastas žmogus, gamindamas sau puslapį, greičiausiai bando įtikti pačiam sau.

Laiko planavimas. Profesionalai suvokia laukiančias darbų apimtis ir gali gana tiksliai paskaičiuoti, kiek laiko reikės, kad projektas būtų paruoštas ir paleistas viešumon. Deja, žmogui, savarankiškai kuriančiam dizainą, pastoviai trūksta laiko, tad projektas užsitęsia ilgai. Efektyvus darbas yra esminis profesionalo bruožas, nesvarbu, ar kubilus daro, ar interneto puslapius kuria.

Atitinkama motyvacija. Labai daug interneto projektų Lietuvoje yra nepadaryti iki galo. Taip nutinka dėl tam tikrų nesutarimų tarp kūrėjų ir užsakovų, investicijų stokos. Profesionalams motyvacija sukurti gerą produktą yra dažniausiai finansinė. Tuo tarpu savadarbis dizaineris konkrečios motyvacijos neturi. Dėl to puslapio kūrimas dažnai daromas atmestinai, kai kuriuos svarbius darbus nukeliant neapibrėžtam terminui. Visada gi galima pasakyti „Ai, tiek to, velniai nematė to puslapio – kai turėsiu laiko, tai ir prisėsiu…“ Kai klientai mato nei tai luptą, nei tai muštą puslapį, reputaciją toks verslas sunkiai pasikelti gali.

Ar šie argumentai reiškia, kad visus puslapius reikia duoti kurti tik profesionalams? Nieku gyvu! Yra asmeninio pobūdžio svetainės, kurios yra gana paprastos, tad užimtas profesionalas greičiausiai jų atsisakytų. Tai ne pinigų reikalas, tai dar ir savotiškas iššūkis – kiekvienas profesionalus interneto svetainių kūrėjas nori padaryti geriau, originaliau, įdomiau. Dėl to ir savadarbiai dizaineriai ir profesionalai tikrai ras ką veikti ir nekovodami dėl užsakymų tiesiogiai. Debesies technologijos niekada nepakeis tikrų profesionalų, nes visada reikės žmogiško proto ir patirties, ne tik techninių galimybių.

Parašykite komentarą