Skrydžių bendrovė „flyLAL” aktyviai domisi galimybėmis lėktuvuose diegti mobiliojo ryšio technologijas, kurios leistų teikti mobiliojo ryšio paslaugas skrydžių metu. Drauge su tai pačiai įmonių grupei priklausančia įmone „flyLAL Technics”, atliekančia ne tik Lietuvos, bet ir užsienio kompanijų lėktuvų techninę priežiūrą, nacionalinė oro bendrovė „flyLAL” Vilniuje surengė konferenciją, kurioje dalyvauti pakvietė ir kitas skrydžių kompanijas. Čia buvo pristatytas naujausias pasaulyje sprendimas, leidžiantis keleiviams lėktuvuose naudotis mobiliuoju ryšiu.
Konferencija surengta kartu su mobiliojo ryšio lėktuvuose tiekėja bendrove „On Air”, įrangos gamintoja „Airbus Kid Systeme” ir inžinerinius sprendimus kuriančia bei diegiančia bendrove ECS. Be oro bendrovės „flyLAL” renginyje dalyvavo Šveicarijos, Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Latvijos, Lenkijos, Rusijos, Suomijos aviacijos įmonių atstovai.
„Lietuvos įmonė kartu su paties naujausio, pasaulyje dar tik diegiamo mobiliojo ryšio sprendimo kūrėjais ir gamintojais pakvietė į Vilnių Baltijos šalių bei Šiaurės ir Rytų Europos skrydžių bendrovės susipažindinti su naujos paslaugos galimybėmis ir diegimo būdais. Bendrovėje „flyLAL Technics” dirba aukščiausios kvalifikacijos specialistai, turintys pakankamai žinių ir galintys įdiegti mobiliojo ryšio įrangą. Dabar aiškinamės tokias galimybes mūsų lėktuvuose”, – sakė „flyLAL” generalinis direktorius Vytautas Kaikaris.
Anot V.Kaikario, lėktuvuose įdiegus modernią mobiliojo ryšio įrangą, keleiviai galėtų kalbėtis mobiliaisiais telefonais, siųsti SMS bei naudotis GPRS duomenų perdavimo ryšiu. Duomenys iš lėktuvo būtų perduodami per palydovinį ryšį atitinkamam mobiliojo ryšio operatoriui. Norintys naudotis mobiliuoju ryšiu keleiviai turėtų būti užsisakę tarptinklinio ryšio paslaugą iš savo mobiliojo ryšio tiekėjo.
Mobiliojo ryšio paslaugas lėktuvuose teikianti bendrovė „On Air” jau yra gavusi leidimą teikti mobiliojo ryšio paslaugas virš ES šalių teritorijų, tarp jų – ir virš Lietuvos. „On Air” turėtų sudaryti sutartis su Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriais dėl paslaugų teikimo šių bendrovių klientams.
Mobilusis ryšys lėktuve pradeda veikti lėktuvui pakilus į daugiau nei 3 km aukštį – apie galimybę naudotis mobiliuoju telefonu ar duomenų perdavimo paslaugomis praneša specialūs lėktuvo salone užsidegantys ženklai.
„Šiandieniniais skaičiavimais, skambutis lėktuve gali kainuoti nuo 1,5 euro, siunčiami SMS – 0,4, 0,5 eurocentų. Kainos priklausys nuo Lietuvos mobiliojo ryšio operatorių kainodaros. Lėktuve gali būti teikiamos ne tik pokalbių ir SMS paslaugos, bet ir el. pašto, interneto, duomenų perdavimo, VPN paslaugos, naudojant mobiliuosius įrenginius ir nešiojamuosius kompiuterius. Gruodžio mėnesio duomenimis, atliekant bandymus lėktuve buvo pasiektas 432 kbps duomenų perdavimo greitis”, – atsiveriančias galimybes aiškino techninės lėktuvų priežiūros bendrovės „flyLAL Technics” vadovas Andrej Belotelov.
Mobilusis ryšys lėktuvuose pasaulyje komerciškai dar nėra teikiamas. Skrydžių bendrovės „Air France”, Raynair, BMI ir TAP įranga yra įdiegta ir išbandyta, šiuo metu yra laukiama sertifikavimo patvirtinimo, kuris leis šias paslaugas teikti keleiviams.
„Įdomus faktas yra tas, kad „Air France” bendrovei atlikus apklausą paaiškėjo, kad keleiviai nenorėtų, jog lėktuve šalia jų sėdintys žmonės kalbėtųsi mobiliaisiais telefonais. Taigi diegiant naujas galimybes kyla nemažai diskusijų, ar mobilusis ryšys lėktuvuose bus privalumas, kokių teigiamų ir neigiamų aspektų jis gali suteikti. Mes taip pat ketiname atsižvelgti į Lietuvos keleivių nuomonę”, – pasakojo skrydžių bendrovės vadovas Vytautas Kaikaris.
Pasak jo, į Vilniuje rengtą konferenciją atvykę kaimyninių šalių skrydžių bendrovių atstovai itin susidomėjo šia paslauga. Kol kas nėra priimta sprendimų dėl mobiliojo ryšio diegimo Lietuvos ar kaimyninių šalių bendrovių lėktuvuose. „flyLAL” vadovas sakė, kad mobiliojo ryšio įrangos diegimo, bandymo ir sertifikavimo procesai gali užtrukti iki vienerių metų.
Apie „flyLAL Technics”
Techninės lėktuvų priežiūros ir remonto paslaugas teikianti bendrovė „fyLAL Technics” yra viena moderniausių ir aukščiausioos kvalifikacijos specialistų paslaugas siūlančių bendrovių Rytų Europoje. Bendrovė aptarnauja Rytų ir Vakarų Europos skrydžių bendrovių lėktuvus. Bendrovės specialistai turi 17 metų patirtį aptarnaujant „Boeing” ir SAAB lėktuvus, čia dirba 240 inžinierių ir technikų būrys. Orlaiviai aptarnaujami 2 moderniuose įmonės angaruose. Lietuvos įmonės paslaugomis naudojasi tai pačiai aviacijos įmonių grupei priklausanti „flyLAL – Lithuanian Airlines”, taip pat oro bendrovės „airBaltic” (Latvija), „Transaero” (Rusija), „Aeroflot Don” (Rusija), „KD Avia” (Rusija), „Rosija” (Rusija), „Happag Lloyd” (Vokietija) ir kitos.
Apie „flyLAL – Lithuanian Airlines”
Nacionalinio vežėjo AB „flyLAL – Lithuanian Airlines” pagrindinė veikla – keleivių pervežimas reguliariais ir užsakomaisiais skrydžiais. Aviakompanija tiesiogiai iš Vilniaus reguliariaisiais reisais skraidina keleivius į 20 Europos ir Rytų šalių miestų. Iš Rygos ir Talino keleiviai skraidinami su persėdimu Vilniuje. Bendradarbiaudama su kitais oro vežėjais aviakompanija „flyLAL – Lithuanian Airlines” keleivius skraidina į daugiau nei 200 miestų. Didžiąją dalį „flyLAL – Lithuanian Airlines” bilietų galima įsigyti internetu: www.flylal.com. Įmonės orlaivių parką sudaro 14 lėktuvų: 6 „Boeing 737-500”, 3 „Boeing 737-300”, 4 „SAAB 2000” ir didžiausias Baltijos šalyse „Boeing 757-200”. AB „flyLAL – Lithuanian Airlines” 100 proc. akcijų valdo bendrovė „flyLAL Group”.
Kontaktinis (-iai) asmuo (-enys):
Linas Kontrimas
„PR Service/Edelman Affiliate“