„Renault“ siekis plačiosioms masėms kurti tvarų transportą realizuojamas daugiau nei dvidešimt metų. 2007 metais „Renault“ buvo pirmasis automobilių gamintojas, pradėjęs naudoti ženklą „eco²“, kuris pirkėjams leido iš pirmo žvilgsnio atskirti automobilius su mažesne CO2 tarša ir degalų sąnaudomis.
Dabar „Renault“ praneša apie naują ženklą, žymintį naują poveikio aplinkai sumažinimo politiką. Siekiant nuoseklumo, išsaugotas nepakeistas ženklo pavadinimas, tačiau buvo sugriežtinti ECO2 keliami reikalavimai. Todėl naujasis ECO2 ženklas dabar yra prasmingesnis automobilininkams ir artimesnis jų lūkesčiams. Kiekvienam „Renault“ modeliui ECO2 ženklas nurodo mažiausią CO2 taršą generuojančias versijas.
Naujasis ECO2 ženklas parodo nuolatinį „Renault“ progresą, mažinant vidaus degimo varikliais varomų automobilių CO2 taršą.
Jis taip pat įsilieja į plačią „Renault“ aplinkos apsaugos politiką, kurios tikslas yra visame pasaulyje parduodamų automobilių į aplinką išmetamos anglies junginių kiekius kasmet sumažinti 3 proc. ir nuolat mažinti kiekvienos naujos automobilių kartos poveikį aplinkai, šį pradedant skaičiuoti nuo projektavimo stadijos ir baigiant automobilio kelione į sąvartyną.
Turinys
01
ECO2 – naujas, ekologiškesnio
ir ekonomiškesnio automobilio
su vidaus degimo varikliu ženklas
Energiją taupantys varikliai 03
Pirmyn žengiančios „Renault“ technologijos 03
Naujas ženklas, naujas logotipas 04
Aplinkai draugiški ir ekonomiški automobiliai 05
Pirmaujančios naujovės degalų ekonomijoje ir
aplinką tausojanti sąmonė 05
02
ECO2 – naujas ženklas, liudijantis
apie nuolatinį „Renault“ automobilių
poveikio aplinkai mažinimą
„Renault“ įsipareigojimas sumažinti anglies junginių taršą 06
Pastovus poveikio aplinkai mažinimas viso „gyvavimo“ ciklo metu
su kiekviena nauja automobilių karta 07
ECO2 – naujas, labiau ekologiško
ir ekonomiško automobilio
su vidaus degimo varikliu ženklas
„Renault“ praneša apie naują ECO2 ženklą, pagrįstą griežčiau atrenkamais kriterijais.
„ECO2 žengia pirmynǃ ECO2 ženklas išreiškia „Renault“ norą plačiausiam klientų ratui pasiūlyti degalus taupančių modelių gamą, leidžiančią sumažinti anglies junginių taršą ir pasiekti geresnį taupumą, kalbant apie naftos išteklius“, – Jean-Philippe Hermine,
„Groupe Renault Environment Plan“
direktorius
Energiją taupantys varikliai
Naujasis „Renault“ ženklas ECO2 nurodo gamoje siūlomą, žema CO2 tarša pasižyminčių modelių su vidaus degimo varikliais pasirinkimą.
Naujajam ECO2 ženklui taikomi kriterijai yra griežtesni nei anksčiau naudotam ženklui eco2 taikyti reikalavimai. Pastarieji žymėjo visas keleivines automobilių versijas, kurių CO2 tarša nesiekė 120 g/km, kurios buvo pagamintos ISO 4001 sertifikatą atitinkančiose gamyklose, buvo mažiausiai 85 proc. tinkamos perdirbti ir (nuo 2011 metų) mažiausiai 7 proc. gamybai panaudoto plastiko buvo pagaminta iš perdirbtų žaliavų.
Naujasis ECO2 ženklas nurodo pačias ekonomiškiausias kiekvieno „Renault“ modelio versijas, atsižvelgiant į degalų ir transmisijos tipą. Automobilininkai gali būti garantuoti, kad kiekvienas ECO2 modelis savo kategorijoje pasižymi geriausiais energijos taupymo rodikliais.
Pirmyn žengiančios „Renault“ technologijos
Naujasis ECO2 ženklas žengia kartu su nuolatine „Renault“ technologijų pažanga, mažinančia vidaus degimo variklių CO2 taršą.
Vienas iš „Renault“ aplinkos apsaugos strategijos tikslų yra nuolatinio vidaus degimo variklių progreso siekis su kiekviena nauja karta mažinant jų poveikį aplinkai ir palaikant pramonės standartus atitinkantį energijos efektyvumo lygį. ECO2 ženklo naudojimas „Renault“ automobiliuose su vidaus degimo varikliais bus nuolat peržiūrimas, atspindint technologinę „Renault“ pažangą aplinkos apsaugoje.
Pastaraisiais metais daugelis kitų automobilių gamintojų pasekė pirmaujančiu „Renault“ sprendimu geriausiomis poveikio aplinkai savybėmis pasižyminčius automobilius žymėti specialiais ženklais. Naujasis 2015 metų ECO2 ženklas pasižymi dar griežtesne atranka, išskiriant geriausiu efektyvumu pasižyminčias pavaros sistemas.
Naujas ženklas, naujas logotipas
Nuo 2015 metų birželio naujosios „Renault“ modelių versijos, atitinkančios ECO2 atrankos kriterijus, bus
žymimos ant bagažinės dangčio pritvirtintu specialiu ženkleliu.
„Kadjar“ – pirmasis modelis su naujuoju ECO2 ženkleliu
„Kadjar“ versija su „Energy dCi 110“ dyzeliniu varikliu (mechanine arba EDC automatine transmisija) yra pirmasis „Renault“ gamos automobilis, pažymėtas nauju ECO2 ženkleliu. 99 g/km siekianti CO2 tarša yra mažiausia tarp C segmento krosoverių.
Nuo 2015 metų rugsėjo naujasis ECO2 ženklelis taip pat pasirodys ant daugelio Europoje parduodamų ir geriausiais efektyvumo rodikliais pasižyminčių „Renault“ automobilių. Būsimiesiems „Renault“ modeliams skirtos pavaros sistemos bus kuriamos atsižvelgiant į naujajam ECO2 ženkleliui keliamus reikalavimus.
ECO2 ženklelis bus suteiktas šioms dabartinių „Renault“ modelių versijoms:
Clio ir Clio Estate
Clio
Clio ir Clio Estate Energy dCi 90 82 g/km CO2
Energy TCe 90 97 g/km CO2
Energy TCe 90 GPL 95 g/km CO2
Captur Energy dCi 90 95 g/km CO2
Energy dCi 90 EDC 99 g/km CO2
Scénic ir Grand Scénic Energy dCi 110 105 g/km CO2
Kadjar Energy dCi 110 99 g/km CO2
Energy dCi 110 EDC 99 g/km CO2
Naujasis Espace Energy dCi 130 116 g/km CO2
(CO2 vertės „Euro 6“ varikliams)
Aplinkai draugiški ir ekonomiški automobiliai
„Renault“ požiūriu, naujovės yra prasmingos tik tuomet, jeigu pasiekiamos plačiajai visuomenei. Kuo progreso vaisiai yra lengviau prieinami, tuo didesnė visuomenės dalis gali pajusti jų naudą, tuo didesnė teigiama įtaka aplinkai.
ECO2 versijos klientams suteikia dvigubą naudą, nes mažiausia CO2 tarša pasižyminčios pavaros sistemos taip pat yra ir pačios ekonomiškiausios“, – Jean-Philippe Hermine,
„Groupe Renault“ aplinkos apsaugos plano direktorius
ECO2 ženklas iliustruoja „Renault“ įsipareigojimą visiems pasiūlyti tvarų transportą, o automobilių su vidaus degimo varikliais pirkėjus skatina rinktis aplinkai pačias draugiškiausias ir ekonomiškiausias versijas.
Ši strategija dera su pirmaujančiomis „Renault“ pastangomis išplėtoti aplinką tausojančius ir kartu plačiajai visuomenei prieinamus transporto sprendimus. Geriausi pavyzdžiai yra gamintojo siūloma elektromobilių gama ir tiriamieji darbai su įkraunamais hibridiniais automobiliais (EOLAB bandomasis prototipas).
Pirmaujančios naujovės degalų ekonomijoje ir aplinką tausojanti sąmonė
2007 metais „Renault“ tapo pirmuoju automobilių gamintoju, įdiegusiu aplinkos apsaugą nurodantį ženklą. Ženklas „eco2“ klientus informavo, kurios „Renault“ versijos pasižymi mažiausia tarša, vertinant visus svarbiausius automobilio gyvavimo ciklo etapus: gamybą, naudojimą keliuose ir utilizavimą. Kad gautų „eco2“ ženklelį, automobilis turėjo atitikti šiuos tris kriterijus:
– CO2 tarša neturi siekti 120 g/km;
– turi būti pagamintas ISO 14001 sertifikatu patvirtintoje gamykloje;
– mažiausiai 85 proc. automobilio turi būti tinkami perdirbti, o perdirbto plastiko panaudojimas turi sudaryti ne mažiau nei 5 proc. automobilio (nuo 2011 metų – 7 proc.).
Šiandien visos „Renault“ gamyklos yra sertifikuotos ISO 14001 aplinkos apaugos reguliavimo standartais. Taip yra jau nuo 2008 metų. Aplinkos apsaugos valdymo programos gamyklose suteikia pastovų energijos ir vandens sunaudojimo mažinimą, taip pat riboja atmosferos ir vandenų taršą. Poveikis aplinkai yra nuolat audituojamas ir patvirtinamas, su kiekviena „Renault“ modelių karta sumažinant viso automobilio „gyvavimo“ ciklo poveikį aplinkai.
Šiandien Europoje gaminamų „Groupe Renault“ automobilių net 30 proc. yra iš perdirbtų žaliavų. 2016 metais šis skaičius pakils iki 33 proc. „Renault“ pirmauja ir iš perdirbtų žaliavų pagaminto plastiko panaudojimo srityje: 2014 metais ši proporcija sudarė 13 proc. viso automobilio. Ši dalis taip pat didėja: 20 proc. naujajame „Espace“ panaudoto plastiko yra pagaminta iš perdirbtų žaliavų.
Europoje gaminami „Groupe Renault“ automobiliai yra 85 proc. tinkami perdirbti ir 95 proc. – utilizuoti. Tokių perdirbtų medžiagų kaip plastiko ir vario naudojimas prisideda prie žaliavų gavybos ir gamybos daromo poveikio aplinkai mažinimo.
ECO2 – naujas ženklas, liudijantis
apie nuolatinį „Renault“ automobilių
poveikio aplinkai mažinimą
Jau 20 metų „Renault“ aplinkos apsaugos politika remiasi automobilio „gyvavimo“ ciklo valdymu – pradedant nuo gamybai reikalingų žaliavų gavybos, tęsiant gamyba, paskirstymu, naudojimu keliuose, priežiūra ir gyvavimo ciklo pabaigoje baigiant perdirbimu. Ši politika siekia su kiekviena nauja automobilių karta sumažinti jų poveikį aplinkai.
„Renault“ laikosi nuomonės, kad pagerintas vidaus degimo variklių efektyvumas yra svarbiausias indėlis į kovą su pasauliniu atšilimu.
„Renault“ įsipareigojimas sumažinti taršą anglies junginiais
„Renault“ aplinkos apsaugos politika atspindi „Renault Drive The Change“ strateginio plano įsipareigojimą nuo 2010 iki 2016 metų kasmet kiekvienam automobiliui tenkančią pasaulinę anglies junginių taršą* su kiekviena nauja karta sumažinti 3 proc., taip pat sumažinti viso „gyvavimo“ ciklo metu paliekamą anglies junginių taršą. Tai yra pasaulinėje pramonėje pirmaujanti iniciatyva.
Anglies junginių tarša nurodo dujų, sukeliančių šiltnamio efektą ir darančių poveikį pasauliniam atšilimui, apimtis.
„Renault“ yra pakeliui į užsibrėžtą tikslą: nuo 2010 iki 2014 metų sumažintos CO2 taršos kiekis sumažintas 10,1 milijono tonų. Tai prilygsta metinei, daugiau nei 900 000 gyventojų turinčio Europos miesto, taršai.
Naujasis ECO2 ženkliukas žymi tolimesnes pastangas ir prisidės prie pasiektų puikių rezultatų gerinimo. Naudojimas keliuose sudaro apie 85 proc. viso automobilio „gyvavimo“ ciklo metu išskiriamos anglies junginių taršos. Kadangi ECO2 versijos taupiau naudoja degalus, jos prisideda prie iškastinio kuro apimčių mažinimo. Tuo metu, kai automobilis veikdamas išskiria mažesnį CO2 kiekį, mažesnės degalų sąnaudos lemia ir mažesnį CO2 kiekį, išskiriamą degalų gavybos ir gamybos metu.
„Renault“ ECO2 versijos yra anglies junginių taršos mažinimo varomoji jėga, tačiau „Renault“ savybės šioje srityje yra labai geros, vertinant visą produktų gamą; trečius metus iš eilės „Renault“ vertinamas kaip vienas iš trijų, mažiausia vidutine, su naudojimu susijusia keleivinių automobilių CO2 tarša pasižyminčių Europos automobilių gamintojų**.
Kiekvienais metais „Renault“ savo tyrimams ir pažangiajai inžinerijai skirto biudžeto apie 60 proc. skiria poveikio aplinkai sumažinti. 2007 metais pradėta vidaus degimo variklių mažinimo programa. Jos tikslas yra sumažinti cilindrų dydį, kartu su juo – degalų sąnaudas, dėl turbokompresorių arba optimizuoto degimo išsaugant arba net ir pagerinant variklių pajėgumą.
Kitas nuolatinis „Renault“ inžinerinio darbo rūpestis yra kiti esminiai automobilio elementai, nes automobilio poreikis energijai yra artimai susijęs su svoriu, aerodinaminėmis savybėmis ir pasipriešinimu riedėjimui.
* „Groupe Renault“ tarša anglies junginiais dalinama tokiomis dalimis: 85 proc. tenka automobilio naudojimui, 11 proc. – žaliavų panaudojimui automobilių gamyboje ir utilizuojant, 4 proc. – gamykloms, logistikai ir priežiūrai.
** Metinė vidutinė CO2 tarša (NEDC kompleksiniu ciklu), tenkanti 23 Europos Sąjungos šalyse registruotiems keleiviniams „Groupe Renault“ automobiliams.
„Groupe Renault“ produktų linijoje yra nemažai itin ekonomiškų automobilių. Iki 2014 metų buvo penki automobiliai, kurių CO2 tarša nesiekė 100 g/km: „Renault Twingo“, „Clio“, „Captur“ ir „Mégane“.
14 versijų iš 19, pasirodžiusių 2015 metais, patenka žemiau 100 g/km CO2 ribos. „Kadjar“ versija „Energy dCi 110“ (mechaninė arba automatinė) pasižymi mažiausia – vos 99 g/km, CO2 tarša tarp visų C segmento krosoverių.
Naujasis, aukštos klasės „Renault“ modelis, naujasis „Espace“, siūlomas versijoje, kurios išskiriamas CO2 kiekis siekia vos 116 g/km. Tai pasiekta panaudojus itin efektyvų variklį, pažangią aerodinamiką ir sumažintą svorį (palyginti su ilgąja „Espace IV“ versija, svoris sumažintas net 250 kg).
Bėgant metams „Renault“ vidaus degimo variklių išskiriama CO2 emisija mažėja pastoviai ir pastebimai. Pavyzdžiui, „Clio“ tarša per pastaruosius 5 metus buvo sumažinta 22,5 proc. („Clio III 1.5 dCi 85 eco²“ – iki 106 g/km CO2, „Clio IV Energy dCi 90 ECO2“ – iki 82 g/km). Tuo pat metu degalų sąnaudos 100 km kelio buvo sumažintos 1 litru, o galia padidėjo („Clio III“ – 85 AG, „Clio IV“ – 90 AG).
Pastovus poveikio aplinkai mažinimas su kiekviena nauja automobilių karta viso „gyvavimo“ ciklo metu
Vertinant bendrąjį automobilių poveikį aplinkai, daromą pradedant jų projektavimu ir baigiant utilizavimu, nuo 2004 metų „Renault“ taiko „gyvavimo“ ciklo analizės metodologiją (žiūr. žemiau). Griežtas visų aktualių faktorių valdymas ir kontrolė leidžia „Groupe Renault“ su kiekviena nauja karta užtikrinti automobilių daromo poveikio aplinkai sumažinimą.
Iki 2014 metų pabaigos 12 modelių, sudarančių 94 proc. pasaulinių keleivinių automobilių pardavimų ir 87 proc. bendrų „Groupe Renault“ pardavimų, buvo atlikta viso „gyvavimo“ ciklo analizė. Visoms ECO2 „gyvavimo“ ciklo analizė nustatė ir patvirtino pranašumą, pasiektą lyginant su ankstesnės kartos modeliais.
Išankstinė „gyvavimo“ ciklo analizė atliekama dar automobilio kūrimo stadijoje, siekiant ištirti galimą poveikį aplinkai ir technologinių naujovių privalumus. Po to, kai automobilis yra pagaminamas, analizė nustato ir patvirtina poveikio aplinkai pokyčius, lygindama kiekvieną naują automobilių kartą.
„Gyvavimo“ ciklo analizė įvertina penkis pagrindinius automobilio „gyvavimo“ ciklo metu galimus poveikius aplinkai: planetos mastu daromą poveikį pasauliniam atšilimui ir gamtinių išteklių resursų mažėjimui; ir vietinio poveikio aplinkai, formuojant žemąjį ozono sluoksnį (arba fotocheminį ozoną), aplinkos rūgštėjimą ir eutrofikaciją (vandens sistemų taršą).
Naujuoju ECO2 ženkleliu pažymėtų modelių „gyvavimo“ ciklo analizė bus pateikta „Groupe Renault“ tinklalapyje – www.group.renault.com.