Įdiegtas sprendimas leidžia sklandžiau analizuoti, planuoti ir kontroliuoti įmonės veiklą, taupyti laiką, mažinti išlaidas ir lanksčiau patenkinti klientų poreikius. Projektą vystė ir įgyvendino sertifikuotas „Microsoft“ partneris „Blue Solutions“.
Bendrovės „Eoltas“ 5 žmonių komanda didmeninę ir mažmeninę prekybą Lietuvoje pradėjo 1993 m. Šiandien įmonėje dirba daugiau nei 220 darbuotojų, 16 „Eoltas“ prekybos centrų veikia Lietuvoje, 8 – Latvijoje.
„Visos grupės įmonės pančios savarankiškai rinkosi ir diegė įvairiausius IT sprendimus, naudojo skirtingas, tarpusavyje nesusietas sistemas. Plečiantis į didžiuosius Lietuvos miestus ir užsienio šalis, kontroliuoti vienas nuo kito nutolusius padalinius, lanksčiai reaguoti į pokyčius rinkoje, laiku patenkinti klientų poreikius buvo vis sudėtingiau“, – sako Marijus Montvilas, „Eoltas“ IT departamento vadovas.
Prekiaudamas dalimis Europoje, Japonijoje ir JAV pagamintiems automobiliams, „Eoltas“ yra daugiau kaip 70 autodalių gamintojų atstovas, kurio sandėlyje laikomų skirtingų pavadinimų prekių skaičius siekia apie 120 tūkstančių.
„Nusprendėme investuoti į naujoves ir pereiti prie centralizuoto veiklos procesų valdymo, kuris leistų kaupti bendrą duomenų̨ bazę, palaikyti vieningą kainodarą susijusiose įmonėse, paskirstyti prekes bei kontroliuoti poreikį“, – sako M. Montvilas.
Į sistemą perkelti visi procesai
Siekiant užtikrinti sklandžią įmonės veiklą projektas vystytas keliais etapais. Pirmiausia „Microsoft Dynamics AX“ įdiegta pagrindinėje įmonėje „Eoltas“, po dviejų mėnesių sistema jau naudojosi ir kita grupės įmonė „Vilniaus Eoltas“, o per ateinančius metus ji įdiegta ir likusiuose filialuose.
„Įmonių grupei priimti ir įgyvendinti sprendimą kardinaliai keisti procesų valdymą yra didelis iššūkis. Tačiau trumpiau nei per vienerius metus kartu išsiaiškinome poreikius, išanalizavome verslo procesus, adaptavome ir sėkmingai įdiegėme naują „Microsoft Dynamics AX“ sistemą“, – sako Aurimas Uža, „Blue Solutions“ vyresnysis projektų vadovas.
Pasak A. Užos, į sistemą perkelti visi procesai: pirkimai, pardavimai, kainodara, planavimas, atsargos, sandėlio valdymas, buhalterija, personalas, darbo užmokesčio apskaita.
Investicijų grąžos ilgai laukti nereikėjo
„Sistema naudojasi visi įmonės darbuotojai – šiuo metu užregistruota daugiau nei 90 lygiagrečių vartotojų, ji įdiegta penkiose grupės įmonėse Lietuvoje ir susijusioje įmonėje Maskvoje. Projekto plėtra toliau vykdoma kituose Lietuvos ir Latvijos filialuose“, – pasakoja „Blue Solutions“ atstovas.
Sukurta verslo planavimo, valdymo ir analitikos sistema leidžia realiu laiku stebėti ir valdyti įmonėje vykstančius procesus, o darbuotojai gali įvairiais pjūviais analizuoti įmonės veiklą.
Bendrovės atstovų nuomone, pirmuosius pokyčių rezultatus buvo galima pajausti vos pradėjus diegti sistemą ir investicijos pradėjo greitai atsipirkti. Pasak M. Montvilo, sprendimo įdiegimas leidžia bendrovei siekti geresnių rezultatų tobulinant verslo procesus, didinant darbo efektyvumą ir tenkinant klientų poreikius.