Geodezija ilgą laiką buvo suvokiama kaip matininkų darbas su ruletėmis ir teodolitais. Tačiau šiandien ši sritis tapo aukštųjų technologijų centru, jungiančiu mokslą, inžineriją ir miestų kūrimo vizijas. Vilniuje ir Kaune įsikūrusi įmonė LiMAP, veikianti nuo 2016 metų, parodė, kad geodezija gali būti moderni ir dinamiška, pritaikoma prie didžiausių infrastruktūros projektų. Įmonės projektai šiandien apima ne tik Lietuvą ar kitas Europos šalis, bet galima paminėti ir Azerbaidžaną, Omaną bei Jungtinę Karalystę, o tarptautinę komandą sudaro beveik 100 įvairių sričių aukštos kvalifikacijos specialistų.
LiMAP naudodama LiDAR bei fotogrametrijos technologijas per vieną dieną geba išmatuoti iki 200 km infrastruktūros, pateikdama itin detalią informaciją projektų planavimui ir kelių būklės vertinimui. Tos pačios technologijos šiandien taikomos ir „Rail Baltica“ greitojo geležinkelio vystymo projekte – viename didžiausių transporto infrastruktūros projektų Europoje. „Prisidėti prie tokio masto darbų mums yra ne tik iššūkis, bet ir pasididžiavimas – įrodymas, kad lietuvių inžinierių kompetencija vertinama tarptautiniu mastu“, – sako įmonės vadovai.
LiMAP kasdienybė – tai LiDAR spinduliai, 3D lazeriniai skenavimai, dronų fotogrametrija ir skaitmeniniai dvyniai. Įmonės įranga naudojama tiek keliuose, geležinkeliuose, tiek sudėtingose erdvėse – tuneliuose, pramoniniuose objektuose ar net ant vandens. Šie metodai leidžia matyti ne tik bendrą vaizdą, bet ir menkiausius įtrūkimus ar deformacijas. Tokiu būdu projektuotojai dirba tiksliau, užsakovai taupo laiką ir lėšas, o statybos procesas tampa sklandesnis bei saugesnis. “Kadangi LiMAP paslaugas dažniausiai renkasi juridiniai asmenys, atsakingai skaičiuojantys investicijų grąžą, padvigubėjusi įmonės apyvarta per pastaruosius metus, tampa aiškiu teikiamos vertės įrodymu. Mūsų darbas dažnai lieka nematomas, bet jis būtinas. Be tikslumo ir detalumo nėra progreso – nei keliuose, nei geležinkeliuose, nei miestuose. Mes kuriame pagrindą, ant kurio gimsta ateities infrastruktūra“, – sako vienas iš LiMAP įkūrėjų Arminas Mačiulis.
Be infrastruktūros projektų, LiMAP taip pat aktyviai taiko dirbtinį intelektą aplinkosaugos srityje. Vienas iš tarptautinių projektų – paukščių migracijos stebėjimas. Naudojant AI algoritmus, identifikuojama kiekvieno paukščio padėtis, suteikiamas individualus ID ir kuriamos duomenų bazės, leidžiančios stebėti migracijos pokyčius. Tokiu būdu geodezijos technologijos tampa ne tik miestų ar kelių kūrimo įrankiu, bet ir prisideda prie gamtos apsaugos bei mokslo pažangos
Įmonė per dešimtmetį tapo viena ryškiausių aukštosios geodezijos atstovių Baltijos šalyse. Jos tikslumas siekia iki 0,2 milimetro – tai lygis, kuris dar neseniai buvo siejamas tik su aukščiausio lygio kosmoso programomis. Šis preciziškumas leidžia statybos projektuose išvengti net menkiausių klaidų, o tai reiškia saugesnius tiltus, tvirtesnius kelius ir patikimesnę infrastruktūrą ateities kartoms. Vos kelių dešimtųjų milimetro skirtumas gali lemti brangiai kainuojančias klaidas, todėl toks tikslumas tampa strateginiu pranašumu.
Tokie pasiekimai įmanomi tik todėl, kad įmonė savo veiklą grindžia aiškiomis vertybėmis – atsakomybe, profesionalumu ir požiūriu, jog geodezija yra ne tik skaičiai, bet ir priemonė kurti saugesnę, tvaresnę aplinką. LiMAP taip pat vadovaujasi tarptautiniais kokybės standartais ISO 9001:2015 ir aplinkosaugos vadybos sistema ISO 14001:2015, o tai reiškia, kad įmonė atsakingai žiūri ne tik į klientų poreikius, bet ir į aplinką, kurioje dirba.
„Kiekvienas mūsų projektas yra iššūkis, bet kartu ir investicija į ateitį. Mes dirbame su detalėmis, bet galvojame apie visumą – nuo saugesnių kelių iki patogesnių miestų“, – priduria Andrius Aponas, LiMAP padalinio vadovas Indijoje.
Pranešimą paskelbė: Lijana Mačiulienė, UAB Limap