„Energetikos sistemų desinchronizavimo projekto pobūdis yra didžiąja dalimi politinis – šį teiginį patvirtina aplinkybė, kad, nepaisant valdančiųjų koalicijų įvairialypių politinių deklaracijų ir programinių pažadų atjungti energetikos sistemas nuo BRELL iki 2025 metų, iki šiol nėra tinkamo ekonominio ir techninio pagrindimo“, – teigia Estijos politologas, politikos mokslų kandidatas, profesorius, Euroakademijos tarptautinių santykių fakulteto dekanas Leonidas Karabeškinas.
Svarbiausia šiuose procesuose, kaip pažymėjo ekspertas , kad ES finansuotų projektą. Tai didelė parama vietos bendrovėms, kurios įsavins biudžetus. Šiuo atveju politika yra ne tik tolesnis integravimasis ES viduje bei regioninio bendradarbiavimo energetikos srityje dalyvaujant Rusijai sistemos išmontavimas, bet ir ES finansavimo užtikrinimas laikotarpiu po 2021 metų. Dėl tikėtino esminio Estijos subsidijų sumažinimo naujuoju biudžeto laikotarpiu ekonominiam stabilumui išlaikyti labai svarbūs infrastruktūros projektai – pirmiausia Rail Baltic, o po to energetikos sistemų desinchronizavimas, – paaiškino mokslininkas.
„Kai kuriais skaičiavimais pastarasis projektas iš viso kainuos maždaug 1 milijardą eurų. Dėl to siekiama, kad daugiausia lėšų įsavintų nacionalinės statybos ir energetikos bendrovės, kad šios lėšos nenueitų kitur. Tikriausiai būtent šiuo kontekstu reikėtų žiūrėti į Baltijos šalių prieštaravimus dėl projektų, kuriuos įgyvendinant jos dalyvauja“, – reziumavo L. Karabeškinas.
Pranešimą paskelbė : MSol&Com komanda, UAB MSol&Com