Šiandien „Renault” oficialiai pristatė pirmąjį visais keturiais ratais varomą visureigį savo modelių gamoje – „Koloes”. Naujasis kompaktiškas „Renault” visureigis derina efektyvią visų varomųjų ratų važiuoklę, lengvojo automobilio kėbulo formas ir vienatūrio erdvumą. „Renault” pasistengė, kad „Koleos” būtų patogus valdyti, o visi keleiviai keliautų pirmąja klase.
„Koleos” dizainą ir automobilio specifikacijas kūrė „Renault”, važiuoklę ir variklius – „Nissan”, o automobilis bus gaminamas „Renault Samsung Motors” gamykloje Pietų Korėjoje. Automobilis buvo pradėtas kurti „Renault” technologijų centre Guyancourte (Prancūzija), kur savo kolegoms padėti atvyko „Nissan” inžinierių komanda. Vėliau automobilių kūrimo centras buvo perkeltas į Japoniją, kur „Nissan” specialistai paruošė ir išbandė techninę automobilio pusę. Iš viso automobilio kūrimas truko 28 mėnesius. Tai pirmasis automobilis, kurio kūrimo procese itin glaudžiai bendradarbiavo visos „Renault-Nissan” aljanso šalys.
Kompaktiškas „Koleos” yra 4,52 m ilgio ir 1,85 m pločio, todėl gali būti patogiai naudojamas tiek miesto sąlygomis, tiek bekelėje. Automobiliui tvirtumo įspūdį suteikia ne tik didelė provėža (206 mm benzininėje versijoje ir 188 mm dyzelinėje) ir dugno sutvirtinimai, bet ir savitos kėbulo linijos. „Koleos” gali įveikti 27 laipsnių ir leistis nuo 31 laipsnio įkalnių.
Įsėsti į automobilį yra labai patogu. Logiškai išdėstytas prietaisų skydelis ir valdymo įrankiai leidžia greitai perprasti automobilio valdymą, o navigacijos, radijo, šilumos ir klimato kontrolės valdikliai yra sukurti intuityviam valdymui. Navigacijos sistemos, telefono su laisvų rankų įranga, garso sistemos ir automobilio parkavimo stabdžio valdymas yra ant vairo arba lengvai vairuotojo pasiekiamose vietose. Automobilio kūrėjai pasistengė, kad vairuotojui būtų patogu ne tik žiūrėti į priekį, bet ir atgal – galinio vaizdo laukas yra vienas didžiausių segmente.
„Koleos” yra pirmasis „Renault” automobilis, nuo pat kūrimo pradžios turintis visų varančiųjų ratų važiuoklę. Sukimo momento paskirstymas tarp priekinio ir galinio tilto atliekamas automatiškai, priklausomai nuo sukibimo su keliu sąlygų. Normaliomis sąlygomis visas sukimo momentas tenka priekiniam tiltui. Suprastėjus sukibimui, iki 50 proc. sukimo momento perduodama į galinį tiltą. Priekinio-galinio paskirstymo apskaičiavimus atlieka „All mode 4×4-I” sistema, kurią „Nissan” sukūrė naujos kartos „X-Trail” modeliui. Labiau patyrusiems vairuotojams „Koleos” leidžia patiems pasirinkti ir užfiksuoti norimą varančiųjų ratų kombinaciją – 4×4 arba vienas varantysis tiltas.
„MacPherson” tipo priekinė pakaba ir visiškai nepriklausoma galinė pakaba iš „Nissan X-Trail” garantuoja važiavimo patogumą ir stabilumą įvairiose situacijose. Amortizatoriai ir spyruoklės buvo sureguliuotos taip, kad atitiktų specifinius „Koleos” parametrus ir padėtų išlaikyti balansą tarp vairavimo tikslumo ir važiavimo patogumo.
Į naująjį modelį „Renault” įdiegė „Hill Start Assist” ir „Hill Descent Control” funkcijas, padedančias vairuotojui važiuoti įkalnėje ir nuokalnėje, didesnėje nei 10 laipsnių. „Hill Start Assist” neleidžia automobiliui riedėti atgal perjungiant tarp greičio ir stabdžio pedalų, o „Hill Descent Control” automatiškai palaiko 7 km/val. greitį leidžiantis nuo kalno (nereikia laikyti nuspausto stabdžio pedalo).
„Koleos” bus siūlomi su 3 skirtingais varikliais. 2.0 dCi Euro 4 dyzelinis variklis bus siūlomas 110 kW (150 AG) ir 127 kW (175 AG) modifikacijų. Šis variklis jau montuojamas į „Mégane”, „Nissan Qashqai” bei naująjį „X-Trail” ir pasižymi naujausiomis technologijomis, įskaitant pjezoelektrinius purškiklius, „common-rail” 1600 barų degalų įpurškimą, vandeniu aušinamą kintamos geometrijos turbiną ir periodinės regeneracijos dalelių filtrą. 110 kW 2.0 dCi versija bus siūloma su 6 pavarų mechanine arba automatine greičių dėže ir 4×2 arba 4×4 automobilio versijomis, o 127 kW modifikacija – su 6 pavarų mechanine greičių dėže ir 4×4 versija. „Koleos” taip pat bus siūlomas su 2,5 litrų Nissan TR25 varikliu, pasižyminčiu 126kW (170 AG) galia ir 226 Nm sukimo momentu.
Naujasis „Koleos” pasižymi įvairiomis aktyvaus ir pasyvaus saugumo funkcijomis. Aktyvaus saugumo pagrindas yra kruopščiai sukurta važiuoklė ir stabdžių sistema, kuri leidžia automobiliui sustoti nuo 100 iki 0 km/val. tik per 42 metrus. Avarinėse situacijose vairuotojui padeda ABS su automatiniu stabdymo jėgos paskirstymu, avarinio stabdymo pagalba (EBA) ir ESP su slydimo šonu kontrole. Pasyvaus saugumo srityje „Koleos” įdiegta visa „Renault” patirtis nagrinėjant realias situacijas, pripažinta maksimaliais „EuroNCAP” įvertinimais. Tokius įvertinimus turi aštuoni šiuo metu gaminami „Renault” modeliai.
Kompaktiškų visureigių rinka sparčiai auga 5 pagrindinėse Europos rinkose ir per pastaruosius 5 metus padvigubėjo nuo 222,500 iki 522,000 parduotų automobilių per metus. Visoje Europoje 2007 m. buvo parduota 700,000 kompaktiškų visureigių, kuriems teko beveik 5 proc. rinkos. Kartu tai vienas konkurencingiausių segmentų, kuriame dėl pirkėjų varžosi 25 skirtingų gamintojų modeliai.
Naujasis „Koloes” modelis yra „Renault” tarptautinės plėtros ženklas. Europoje naujokas pasirodys prekyboje 2008 m. birželio mėn., o 2009 m. jį galės įsigyti 40 šalių gyventojai 5 žemynuose. „Koleos” pirmą kartą viešai bus parodytas Ženevos automobilių salone š.m. kovo 4 d.