IT naujienos,  Verslas

Google Street View panorama verslui

Aktyviems ir technologijomis besidomintiems žmonėms 3D turas nėra jokia naujiena. Visada smagu apsidairyti aplink, ne tik pamatyti nudailintas statiškas fotografijas. Tada susikuriamas visai kitoks įvaizdis, kuriuo vartotojas pasitiki labiau, nei keliomis fotografijomis. Nesvarbu, ar tai restoranas, ar viešbutis, ar SPA centras, virtualus turas po įmonės patalpas, prasidedantis iš gatvės pagyvina vaizdą ir padeda klientams įvertinti įmonę.

Google Street View yra Google sukurta gatvių ir pastatų apžiūros sistema. Prieš keletą metų (2012-2013) Lietuvos gatvėmis važiavo specialus Google automobilis su „bumbulu“ ant stogo. Jis fotografavo gatves, stovėjimo aikšteles ir visa tai dėjo į Google Maps žemėlapį. Deja, Google neturi tiek lėšų, kad siųstų automobilius kiekvienais metais žiemą ir vasarą. Juk tai vartotojams nieko nekainavo. Ką daryti verslo ar valdžios atstovams, norintiems įkelti naujų objektų į Google Maps? Jie gali kreiptis į Google sertifikuotus fotografus, kurie užsiima 3D virtualiųjų turų fotografavimu ir apdorojimu. Aišku, tai jau kainuoja, nes ši paslauga yra komercinė.

Lietuvoje tokių fotografų yra vos keletas. Vienas jų – Saulius Balsys iš Verslopanorama.lt. Jis 3D turus kuria valstybinėms institucijoms ir privatiems užsakovams jau ketą metų, todėl Google jį ir pasirinko, kaip sertifikuotą (patvirtintą) Google Street View fotografą. Ji sutiko plačiau papasakoti, kaip Google Street View pritaikomas beveik kiekvienam verslui Lietuvoje.

Visų pirma, reiktų žinoti, kaip kuriamas Google Street View. Yra padaromos kelios 360 laipsnių panoraminės nuotraukos. Tai reiškia, kad nuotraukoje matosi ne tik visas vaizdas aplink, bet ir lubose bei po kojomis. Tokios nuotraukos yra daromos kas 2-3 metrai, kad paskui jas sujungus į vientisą turą, perėjimas nuo vieno taško iki kito būtų normalus. Kartais padaroma broko ir turas sukuriamas su didesniais atstumais. Tokiu atveju gali pasitaikyti tokių „efektų“ kai lankytojas vaikšto kiaurai sienomis. Tai nepriimtinas vaizdas, tačiau pasitaiko… Viskas yra atliekama profesionaliomis kameromis, tačiau pastaruoju metu atsirado galimybių tai daryti ir mėgėjiškai. Priežastis – nedidelės kompaktiškos 360 laipsnių kameros, pavyzdžiui Ricoh Theta. Pasistatai tokią ant trikojo ir prašau – 360 laipsnių nuotrauka. Nebereikia nieko redaguoti, retušuoti, sujunginėti. Tiesa, kokybės skirtumas akivaizdus. Tokia kamera nufotografuotas 3D turas tinkamas interneto puslapyje, tačiau į Google Street View keliamus reikalavimus gali ir netilpti…

Google Street View verslui yra naudingas dėl kelių priežasčių:

  • Padeda greičiau surasti įmonės biurą tarp kitų biurų ir pastatų.
  • Lankytojui perteikia tam tikrą įvaizdį savo išskirtiniu interjeru ar eksterjeru.
  • Suteikia progą įsitikinti realiu erdvių dydžiu, kas iš nuotraukų kartais būna sunku padaryti.
  • Užglaisto tam tikrą „broką“ – galima paslėpti šalia biuro esančias šiukšles, statybos darbų vaizdus, ne itin išvaizdžius automobilius ir t.t.
  • Puiki reklama tiesiai iš Google paieškos. Įvedus įmonės pavadinimą gali būti rodoma įmonės informacija, o prie jos – virtualus turas. Su įmonės veikla lankytojas gali susipažinti net neužsukęs į jos tinklalapį.

Dažniausiai tokiomis paslaugomis naudojasi tos įmonės, kurios nori parodyti savo pastatus. Tiesa, yra ir išimčių, pavyzdžiui nedideli odontologijos kabinetai ar net traktorių pardavėjai, suteikiantys galimybę būsimiesiems pirkėjams pasidairyti po kabiną per atstumą. Google Street View verslui – nauja paslauga, jos galimybės dar labai neišnaudotos.

Parašykite komentarą