Prieš daug tūkstančių metų žmonės nesistengė būti turtingesniais nei kiti. Jie paprasčiausiai siekė išgyventi. Žinoma, vienas maisto ar kailių turėjo daugiau nei kitas, tačiau padėtį buvo galima greitai pakeisti, kadangi tai neturėjo nieko bendro su garsia pavarde, turtingais giminaičiais arba nelegaliais būdais pasipelnyti. Pasaulis judėjo į priekį ir šiuo metu gyvenimas be darbo atrodo nepilnavertis. Nors Lietuvoje nėra įprasta taip pergyventi dėl darbo neturėjimo kaip vakaruose, visgi, kiekvienas save geriantis žmogus kasdien atlieka tam tikrus darbus, kurie padaro jį visuomenės dalimi. Įprasta, kad už darbą žmogus yra pagiriamas, jam sumokami pinigai. Lygiai taip pat įprasta, kad už neatėjimą į darbą ar blogai suteiktas paslaugas jis yra baudžiamas. Tai sistema, kuri galioja ne tik silpnose, tačiau ir finansiškai stipriose šalyse. Nieko keisto, kad daugelis žmonių nori pabėgti iš šio užburto rato ir renkasi galimybę tapti patys savo direktoriais.
Kas yra poreikis?
Deja, kad ir kaip norėtųsi visiškai atitrūkti nuo grandinės – tai paprasčiausiai neįmanoma. Ypač tokiu atveju, jeigu nusprendėte būti verslininkas. Kad ir kokią veiklą nusprendėte realizuoti – pirmiausia reikia įvertinti poreikio galimybę. Šiuo atveju ne jūsų, kaip verslininko, tačiau visuomenės, kuri naudosis jūsų paslaugomis ir vartos jūsų prekes. Tiksliai žinant, kam prekė bus siūloma – kur kas paprasčiau sėkmingai žengti pirmuosius verslo žingsnius. Kiekvienas geras verslininkas turi nusibrėžti tikslią liniją link poreikio. Jeigu tokio visuomenėje nėra, tokiu atveju galima susikurti. Pavyzdžiui McDonalds restoranas nusibrėžė poreikį padidinti greito maisto pardavimus visuomenės tarpe. Po truputį buvo stengiamasi įdiegti, kad tai geras maistas ir kodėl jį verta valgyti. Ilgainiui poreikis padidėjo, vėliau net padvigubėjo.
Tiesa, praėjo keli dešimtmečiai nuo greito maisto restorano gyvavimo pradžios ir galima pastebėti, kad šiuo metu tokio tipo maisto poreikis yra kur kas mažesnis. Tai rodo, kad ilgainiui žmonės pastebėjo minusus arba paprasčiausiai suprato, kad buvo tiesiog reklamos aukos. Taigi, labai svarbu visuomenei pasiūlyti tai, kas jai tinka ir kas yra priimtina ir reikalinga ne trumpam laiko tarpui.
Kaip žinoti, ko nori žmonės?
Pradedant verslą pirmiausia reikia išsiaiškinti, ko nori žmonės, kurie ir bus jūsų prekės arba paslaugos pirkėjai. Tai gana daug laiko reikalaujantis procesas, tiesa, būtinas jeigu norite, kad verslas būtų sėkmingas ilgą laiką. Daugelis pradedančiųjų verslininkų ignoruoja artimųjų nuomonę. Išties, pradedantieji verslininkai labai dega savo idėja ir mano, kad ji puiki negebėdami įvertinti visko iš šalies. Žinoma, neigiamų komentarų klausyti tikrai nereikia, tačiau pasitikint bent tam tikra informacija pavyks susidaryti nuomonę, kaip visuomenė priims jūsų produktą arba paslaugą.
Įtikinkite kitus savo pasiūla
Geriausias būda padidinti savo pardavimus yra įtikinti aplinkinius, kad jūsų siūloma prekė arba paslauga yra pati geriausia. Žinoma, efektyviausias būdas tai padaryti – į pagalbą pasitelkti reklamą, kuri šiuo metu valdo visas sritis. Pasitelkus reklamą nereikia orientuotis į garsiai rėkiančias, ypač skambias arba spalvotas afišas. Kartais kur kas geresnė yra ta, kuri tyliai ir paprastai pateikia faktus, kodėl reikėtų ja pasinaudoti. Reklama – tai būdas įtikinti aplinkinius, kad jūsų parduodama prekė arba paslauga yra reikalinga visuomenei. Pavyzdžiui nei vienas UAB Lietuvoje neišsivers be apskaitos paslaugas teikiančios įmonės arba buhalterio savo ofise.
Labai svarbu detaliai išanalizuoti žmonių poreikius. Tik žinodami, ko jiems reikia – gebėsite pasiūlyti. Tuo pačiu nepamirškite atkreipti dėmesį ir į konkurentus. Svarbiausia yra juos pranokti.
One Comment
Mark
Puikus bei informatyvus straipsnis. Dėkoju autoriui. Ypač patiko dalis apie tai kaip įtikinti kitus savo pasiūla. Apie finansus taip pat galima sužinoti https://www.financelt.lt/is/imoniu-steigimas/