„Šiandieninėje bankininkystėje svarbu turėti finansinių išteklių ir būti pasiruošusiems technologijų plėtros pokyčiams“, – sakė SEB grupės prezidentė Annika Falkengren Taline vykusiame renginyje „Baltic Business Summit 2016“, skirtame Baltijos šalių didelėms įmonėms.
Pasak A. Falkengren, bankininkystėje svarbus dėmesys turi būti skiriamas keturiems dalykams: pirma, reikia žinoti, kas yra klientai ir kokie jų poreikiai. Antra, konkurentus įvertinti kur kas plačiau – ne tik kitus bankus, bet ir verslą pradedančias įmones. Trečia, technologijos, kurios bus taikomos ateityje, ir ketvirta, reguliavimai, kurių reikia norint užtikrinti bankų sektoriaus saugumą.
Kalbėdama apie ekonominę aplinką, A. Falkengren pabrėžė, kad neigiamos palūkanų normos yra didelis iššūkis, nes palūkanų normos dar niekada taip ilgai nebuvo tokios žemos ir dėl to mes visi žengiame į nežinomą teritoriją.
Pasauliui keičiantis, atsirado naujų verslo modelių, padedančių spręsti problemas. „Verslą pradedančios finansinių technologijų įmonės nuveikė daug gerų darbų: jos prisitaiko, pasirengusios rizikuoti, gerinančios savo paslaugas iki tobulumo, o tai labai vertinga bankininkystės inovacijų srityje. Didžiųjų bankų stiprioji pusė – kapitalas ir jo atsargos, kurios yra tokios, kad atlaikytų bet kokias galimas ateityje krizes. Žinoma, bankininkystė klientams taps paprastesnė – tai nekelia jokių abejonių, tačiau ji ir toliau turi būti saugi ir patikima“.
Bankų paslaugos, naudojamos mobiliaisiais įrenginiais, Švedijoje ir Baltijos šalyse sparčiai populiarėja, o bankininkystės paslaugomis internetu naudojamasi taip pat ar net mažiau. „Viena vertus, bankas turi žengti skaitmenizacijos link, tačiau kartu turi būti žmonės, kurie gali padėti verslo ir privatiems klientams, juos išklausyti. Bankai suteikia infrastruktūrą ir į ją kasmet investuoja milijonus eurų. Kai kurios paslaugos ateityje bus vien tik infrastruktūros paslaugos, kurios, tokios kaip pinigų pervedimas, yra labai paprastos, o kitos, tarkime, finansinės konsultacijos, taps kur kas sudėtingesnės dėl technologijų galimybių valdyti ir apdoroti duomenis. Taigi mūsų laukia įkvepianti ateitis“, – sakė A. Falkengren.
„Šiuo metu SEB grupė siekia numatyti, koks bankas bus 2025 metais. Mums labai svarbu būti į klientus orientuotu banku, o tai reiškia, kad pirmiausia turime pradėti keistis, atsižvelgdami į klientų poreikius, o ne produktus. SEB turi ilgametę patirtį ir ja labai didžiuojasi – siekis būti arti savo kliento yra užkoduotas mūsų banko DNR“, – pabrėžė A. Falkengren.
Annika Falkengren: Fintech companies are doing many things well
In contemporary banking, it’s important to keep financial buffers and be prepared for the changes related to the technological development, said Annika Falkengren, CEO at SEB Group, who was speaking to the bank’s Baltic corporate clients in Tallinn today.
According to Falkengren, four topics in banking need a special focus. “Firstly, who are the clients and what are their needs. Secondly competitors, in a much wider meaning than other banks, but also startups; thirdly, technology that will be applied in the future and then regulations that are needed for guaranteeing safety in the banking sector”.
When speaking about the economic environment, Falkengren highlighted that negative interest rates are a big challenge because the rates have never stayed so low for so long time and in this respect we move in an unknown territory.
Changing world has brought along its own new business models that are solving problems. „Fintech startups have done many good things: they are agile, ready to take risks and fine-tuning single services into its perfection and this is a great value for banking innovation. Big banks’ strengths lie in capital buffers that are so solid to face next crises whenever they strike in. For sure, banking will get more simpler for clients – this is sure, but it also must stay safe and trustworthy.”
The popularity of m-banking is skyrocketing both in Sweden and in the Baltics while the Internet banking records the same activity as before or even lower. „From one side the bank has to be digital, but in the same there have to be humans, who will assist and listen to the corporate and retail clients. Banks provide infrastructure and invest millions of euros to it annually, some services will be in the future pure infrastructure services that are extremely simple, like payments, while other services will become much more sophisticated, like financial advisory, because of technological ability to process data. So there is very inspiring future in head of us “, said Falkengren.
„SEB is engaged in defining how the bank will be in the year 2025. For us it’s very important to be a client-focused bank, which means we need to start changing from our clients, not the product. SEB has a strong heritage the bank is very proud about and it belongs to the bank’s DNA to be close to the client“, noted Falkengren.