Kelionės, prasidedančios lėktuvo skrydžiu, daugeliui tampa tokia pačia praktika kaip rytas, prasidedantis puodeliu kavos ar stikline sulčių. Ir, dažniausiai, tokios kelionės baigiasi begale teigiamų įspūdžių, jei… jei kartais neatsiduriate tarp tų nelaimingųjų, kurių bagažas išskrido kita kryptimi.
Nors aviakompanijos vengia įvardinti statistiką, kasmet išmokami milijonai eurų kompensacijų rodo, kad dingstantis arba vėluojantis bagažas – opi praktiškai visų oro bendrovių problema. Kaip teigia draudimo bendrovės „Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialo Nelaimingų atsitikimų ir kelionių draudimo produktų vadovė Jūratė Gasiulienė, jos atstovaujamoje draudimo bendrovėje dėl problemų su bagažu kreipiasi apie 10 proc. jį apdraudusių asmenų.
„Dažniausiai kreipiamasi dėl vėluojančio bagažo, tačiau net šie atvejai gali gerokai sugadinti atostogas. Įsivaizduokite save stovintį oro uoste ir suvokiantį, kad turite viso labo dokumentus, kažkiek pinigų ir drabužius, kuriuos esate apsirengęs ir jau senokai svajojote pakeisti švariais. O jei atskridote tiesiai į dalykinę konferenciją, kur jums žūtbūt reikalingas kostiumas, bet neturite net dantų šepetėlio?“, – situaciją iliustruoja J. Gasiulienė. Jei drausdamasis kelionių draudimu kartu esate apdraudęs ir bagažą, yra galimybė įsigyti būtiniausius daiktus (aprangą, avalynę, higienos reikmenis, nuolatinio naudojimo vaistus), kuriuos kompensuos draudimo bendrovė pagal pateiktus mokėjimo dokumentus, iki kol Jums bus grąžintas vėluojantis bagažas.
Didžiausias pavojus prarasti bagažą arba jo nesulaukti laiku būna tuomet, kai skrendama jungiamaisiais skrydžiais su persėdimu į kitą lėktuvą. Kaip byloja statistika, net 49 proc. atvejų nutinka kai bagažas pasiklysta ar yra prarandamas, nes jis neperkeliamas į kitą lėktuvą. 16 proc. atvejų bagažas lieka oro uoste, 13 proc. – klaidingai išspausdinamas bagažo bilietas, 8 proc. – atvykus į oro uostą, bagažas nenugabenamas prie konvejerio, 7 proc. – ant bagažo užkabinama neteisinga etiketė, 6 proc. – kai bagažas negabenamas dėl muito arba svorio neatitikimo ir 5 proc. atvejų, kai bagažas netinkamai surūšiuojamas iškrovimo skyriuje.
Pagal skrydžių taisykles, prapuolus bagažui keleiviai turi kreiptis į juos skraidinusią oro bendrovę, kuri arba suras pradingusį bagažą arba kompensuos nuostolius.
„Tačiau, ypač skrendant pigių oro linijų skrydžiais, nereikia tikėtis, kad visa ši procedūra bus sklandi ir jūs greitai gausite kompensaciją“, – pasakoja „Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialo Nelaimingų atsitikimų ir kelionių draudimo produktų vadovė.
Pasak atstovės, nors lietuviai keliauja vis daugiau – bagažo draudimas mūsų šalyje nėra toks populiarus, kaip, tarkim, Latvijoje, kur bagažą papildomai apdraudžia beveik 90 proc. kelionių draudimu besidraudžiančių asmenų. Jis nėra brangus, tačiau net vėluojant bagažui draudimo bendrovė skubiai išmokės sumą, kuri būtina bent jau svarbiausiems dalykams įsigyti, kol sulauksite bagažo ar kompensacijos už dingusius daiktus.
Apie „Gjensidige Baltic“
Norvegijos kapitalo draudimo bendrovė „Gjensidige Baltic“ priklauso „Gjensidige“ finansinei grupei, kuri valdo trečdalį Norvegijos ne gyvybės draudimo rinkos ir veikia Danijoje, Švedijoje, Latvijoje, Estijoje bei Lietuvoje. Norvegijoje „Gjensidige“ grupė taip pat teikia bankininkystės, investicijų, pensijų fondų valdymo ir kitas finansines paslaugas.