Verslas

Pardavusi 2,7 mln. automobilių, „Renault“ įmonių grupė skelbia apie 3,2 proc. išaugusius pardavimus

„Renault“ įmonių grupė skelbia, kad 2014 m. lengvųjų automobilių (LA) ir lengvųjų komercinių automobilių (LKA) pardavimai išaugo 3,2 proc., o pasaulinėje automobilių rinkoje buvo įregistruoti 2 712 432 nauji automobiliai.
Europoje „Renault“ įmonių grupės rinkos dalis padidėjo 0,6 procentinio punkto ir pasiekė 10 proc. ribą. Pardavusi 1 464 614 automobilių, įmonių grupė savo pardavimų apimtis padidino 12,5 proc. ir net du kartus pralenkė rinkos augimo tempus. Puikūs „Renault“ ir „Dacia“ prekės ženklų pardavimai, kuriuos lėmė neįtikėtina „Clio“, „Captur“, „Duster“ ir „Sandero“ sėkmė, leido įmonių grupei išlyginti sumažėjusius pardavimus kitų pasaulio šalių rinkose.
Nepaisant ekonominės ir finansinės krizės, kuri paveikė svarbiausias sparčiai augančias rinkas, įmonių grupė laikėsi tvirtai ir iki rekordinių dydžių padidino savo rinkos dalį antrojoje bei trečiojoje pagal dydį savo rinkoje: atitinkamai Brazilijoje iki 7,1 proc., o Rusijoje iki 7,9 proc. Deja, esant tokioms sudėtingoms aplinkybėms, naujų įregistruotų automobilių skaičius už Europos ribų smuktelėjo 5,9 proc.
Apibendrintai svarbiausi 2014 m. rezultatai būtų tokie:
„Renault“ įmonių grupė pardavė 2,7 mln. LA ir LKA, o tai reiškia, kad pardavimai išaugo 3,2 proc.;
„Renault“ įmonių grupė dar labiau padidino rinkos dalį devyniose iš dešimties savo pagrindinių rinkų;
Europoje įmonių grupei tenka 10 proc. rinkos: „Renault“ prekės ženklo rinkos dalis padidėjo 0,2 procentinio punkto, o „Dacia“ – 0,4 procentinio punkto. Jau septynioliktus metus iš eilės LKA segmente „Renault“ išsaugojo lyderės pozicijas ir dabar užima 14,2 proc. visos rinkos;
užsienio šalyse įmonių grupė laikėsi tvirtai ir padidino savo rinkos dalį šešiose iš septynių didžiausių savo rinkų, įskaitant Braziliją (iki 7,1 proc.) ir Rusiją (iki 7,9 proc.).
„Tas faktas, kad 2014 m. „Renault“ pardavė 2,7 mln. automobilių, reiškia, jog pardavimų apimtys išaugo 3,2 proc., ir kad dabar Europoje įmonių grupei tenka 10 proc. visos rinkos. Tai – naujas žingsnis pirmyn, kurį žengėme įgyvendindami vidutinės trukmės laikotarpio planą „Renault Drive the Change“, – komentuodamas rezultatus, pareiškė vykdomojo komiteto narys, veiklos efektyvumo vadovas ir pardavimų bei rinkodaros srities viceprezidentas Jérôme Stollas.
EUROPA
2014 m. „Renault“ įmonių grupė užfiksavo rekordiškai – net 12,5 proc. didesnį įregistruotų naujų savo automobilių skaičių rinkoje, kuri apskritai išaugo tik 5,9 proc. Be to, padidinusi rinkos dalį 0,6 procentinio punkto, įmonių grupė pasiekė svarbią 10 proc. rinkos dalies ribą. Tiek pardavimų apimtys, tiek ir rinkos dalis išaugo beveik visose įmonių grupės rinkose. Pats didžiausias augimas užfiksuotas Jungtinėje Karalystėje (+41,9 proc.), Portugalijoje (+42,1 proc.), Ispanijoje (+30,2 proc.) ir Italijoje (+28,9 proc.).
– „Renault“ prekės ženklas – tai trečias didžiausias LA ir LKA rinkos prekės ženklas, kuriam dabar tenka 7,6 proc. (+0,2 procentinio punkto) visos rinkos. „Renault“ ne tik išsaugojo lyderio pozicijas Prancūzijoje, bet ir atgavo antrojo didžiausio prekės ženklo poziciją Ispanijoje. Populiarieji „Clio“ ir „Captur“ padėjo „Renault“ tapti miesto automobilių (A ir B segmento) rinkos lyderiu. O LKA segmente „Renault“ prekės ženklas, kuriam tenka 14,2 proc. rinkos, jau septynioliktus metus iš eilės niekam neužleidžia pirmosios pozicijos.
– Antrus metus iš eilės „Dacia“ tapo stipriausiai augančiu prekės ženklu: per 2014 m. jo rinkos dalis padidėjo 0,4 procentinio punkto ir dabar siekia 2,5 proc. Prancūzijoje, kur „Dacia“ yra penktasis pagal dydį prekės ženklas rinkoje, jo rinkos dalis padidėjo 0,5 procentinio punkto ir dabar siekia 4,9 proc. Šiuo rezultatus iš esmės lėmė didžiulis „Duster“‘ ir „Sandero“, kuris yra trečias perkamiausias fizinių asmenų automobilis, populiarumas. Ispanijoje „Sandero“, kuris yra perkamiausias fizinių asmenų automobilis, padėjo „Dacia“ prekės ženklui savo rinkos dalį padidinti 0,7 procentinio punkto, t. y. iki 4,7 proc. rinkos dalies. Šioje šalyje įregistruoti 45 986 nauji „Dacia“ prekės ženklo automobiliai. Be to, rekordinėmis pardavimų apimtimis ir rinkos dalies augimu „Dacia“ pasižymėjo beveik visose Europos šalyse, pavyzdžiui, Italijoje (2,7 proc. rinkos dalies, įregistruota beveik 40 000 naujų automobilių) arba Jungtinėje Karalystėje, kur „Dacia“ vos per dvejus metus nuo pasirodymo išsikovojo beveik 1 proc. rinkos (2014 m. – 23 862 nauji klientai).
– Prancūzijoje „Renault“ įmonių grupė savo rinkos dalį padidino dar 1,3 procentinio punkto ir dabar jai tenka 26,6 proc. visos rinkos. Palyginti su 2013 m., pardavimų apimtys išaugo 5,5 proc. Prancūzijos rinkoje „Clio“ yra perkamiausias automobilis (įregistruota daugiau kaip 105 000 naujų automobilių), o „Captur“ – populiariausias miesto visureigis. Perkamiausių lengvųjų automobilių dešimtuke – net penki įmonių grupės automobilių modeliai. 31,7 proc. rinkos ir 1,3 proc. išaugęs naujų įregistruotų automobilių skaičius akivaizdžiai byloja, kad LKA segmento rinkoje dominuoja irgi „Renault“.

Užsienio šalys
Nepaisant nuosmukio pagrindinėse sparčiai augančiose pasaulio rinkose, „Renault“ laikėsi gana tvirtai ir padidino savo rinkos dalį Rusijoje, Brazilijoje, Turkijoje ir Alžyre. Deja, 5,9 proc. smuktelėjo įregistruotų naujų įmonių grupės automobilių skaičius už Europos ribų, kur įregistruotas 1 247 821 automobilis, arba 46 proc. visame pasaulyje įregistruotų naujų įmonių grupės automobilių (atitinkamai 2013 m. – 50 proc.).
Eurazijos regionas[ Naujos Eurazijos regiono ribos: dabar priskiriama ir Turkija, Rumunija, Moldova ir Bulgarija, kurios anksčiau priklausė Europos Viduržemio jūros regionui. ]
2014 m. „Renault“ įmonių grupės rinkos dalis išaugo 0,7 procentinio punkto ir dabar siekia 10,3 proc. Puikių pardavimų Rusijoje ir Turkijoje dėka įmonių grupė pranoko rinkos, kurioje įregistruota 5,4 proc. mažiau naujų automobilių ir kuri apskritai susitraukė 11,5 proc., tempus.
Rusijoje, t. y. trečiojoje pagal dydį „Renault“ rinkoje, „Duster“, kuris ir 2014 m. tapo padidinto pravažumo automobilių lyderiu rinkoje, populiarumas bei sėkmingas naujojo „Logan“ ir naujojo „Sandero“ žygis į rinką niūriame ekonomikos ir monetarinės padėties kontekste įmonių grupei užtikrino rekordinio 7,9 proc. dydžio rinkos dalį (+0,3 procentinio punkto).
„Renault“ toliau tęsė ekspansiją NVS šalyse, kur reiškiniai išaugo ne tik pardavimai (42,5 proc.), bet ir rinkos dalis (+1,7 procentinio punkto), kuri dabar siekia 5,9 proc.
Turkijoje rinka susitraukė 10 proc., tačiau įmonių grupei pavyko 0,4 procentinio punkto (iki 17,4 proc.) padidinti savo rinkos dalį. Šioje šalyje „Renault“ yra antrasis pagal dydį prekės ženklas.
Rumunijoje ir toliau rinkos lyderiu išlieka vietinis gamintojas – „Dacia“. Šioje šalyje „Renault“ įmonių grupė turi 38,6 proc. visos šalies rinkos, o pardavimai išaugo 21,3 proc.
Amerikos žemynai
Šiame regione įregistruoti 416 934 nauji automobiliai. Tai reiškia, kad vangioje rinkoje, kuri faktiškai vien dėl ekonominės padėties Argentinoje susitraukė 7,5 proc., įmonių grupės pardavimų apimtys sumažėjo 10,7 proc. Tačiau sėkmė Brazilijos rinkoje įmonių grupei užtikrino 6,4 proc. rinkos dalį (sumažėjimas 0,2 procentinio punkto).
Brazilija ir toliau tebėra antroji stambiausia įmonių grupės rinka. Nepaisant 7 proc. nuosmukio pagal einamąsias kainas, įregistruoti 237 187 nauji „Renault“ automobiliai (+0,3 proc.). O prekės ženklo rinkos dalis pasiekė rekordines aukštumas – 7,1 proc. (+0,5 procentinio punkto).
Esant sudėtingai ekonomikos padėčiai Argentinoje, nuspręsta apriboti peso poveikį „Renault“ ir tuo pačiu – importo apimtis. Tai paveikė naujai įregistruotų automobilių skaičių, kuris, palyginti su 2013 m., smuko 39,8 proc., o rinkos dalis sumažėjo 2,5 procentinio punkto ir dabar yra 12,9 proc.
Kolumbijoje „Renault“ yra antrasis pagal dydį prekės ženklas. Šioje šalyje užfiksuoti rekordiniai pardavimai – 50 362 automobiliai (+13,5 proc.), o rinkos dalis jau siekia 16,6 proc. (+0,5 procentinio punkto).
Afrika, Vidurio Rytai ir Indija[ Išskirsčius Europos ir Afrikos šalių Viduržemio jūros regioną bei Azijos ir Ramiojo vandenyno šalių regioną, sukurtas Afrikos, Vidurio Rytų ir Indijos regionas. ] 
2014 m. šiame regione įregistruota 308 012 naujų automobilių. Tai reiškia, kad įmonių grupės paravimų apimtys smuko 9,2 proc., o rinkos dalis, kuri sumažėjo 0,7 procentinio punkto, dabar yra 3,8 procento. Smukimas pastebėtas ir kai kuriose pagrindinėse įmonių grupės rinkose, pavyzdžiui, Šiaurės Afrikoje (-13,2 proc.) ir Indijoje (-0,8 proc.).
Įmonių grupė dar kartą įrodė, kad yra neabejotina lyderė Alžyre, kurio rinka 2014 m. susitraukė 19,8 proc. Čia jai tenka 26,9 proc. rinkos (+0,7 procentinio punkto). Puikūs rezultatai lėmė, kad „Renault“ ir „Dacia“ prekės ženklai dabar užima atitinkamai pirmą ir trečią vietą. 2014 m. lapkričio mėn. oficialiai atidaryta „Renault“ gamykla Orane dar labiau sustiprins „Renault“, kaip pagrindinio Alžyro automobilių rinkos žaidėjo, pozicijas.
Maroko rinka tebėra stabili (1,1 proc. augimas). Čia įmonių grupė irgi neužleidžia lyderės pozicijų: jai tenka 37 proc. visos rinkos. „Dacia“ ir „Renault“ prekių ženklų pardavimai vėl žengė į aukštumas – iš viso parduotos 45 174 transporto priemonės.
Indijoje „Renault“ tebėra pirmaujantis europietiškas prekės ženklas, kuriam tenka 1,5 proc. rinkos. Nepaisant gamybos sąstingio, Indijoje įregistruoti 44 849 nauji automobiliai.
Azijos ir Ramiojo vandenyno šalių regionas
Parduoti 133 172 automobiliai rodo, kad įmonių grupės pardavimų apimtys šiame regione šovė į viršų: rinkai išaugus tik 4,6 proc., įmonių grupės pardavimai išaugo 23 proc. Augimą skatina Korėjoje įgyvendinamas „Renault Samsung Motors“ atgaivinimo planas.
Korėjos fiziniams asmenims parduodamų automobilių rinkoje, kuri išaugo 9 proc., „Renault Samsung Motors“ užfiksavo dar vieną ryškų padavimo apimčių ir rinkos dalies augimą (atitinkamai +33,3 proc. ir +1 procentinis punktas iki 5,7 proc.). Šią sėkmę lėmė sėkmingai pasitvirtinęs QM3 modelis, kurio nuo 2013 m. pabaigos, kai pirmą kartą pasirodė rinkoje, parduota beveik 20 000 vienetų. 
Kinijoje įregistruoti 34 067 nauji įmonių grupės automobiliai. Prabėgus metams po to, kai kartu su savo partneriu „Dongfeng“ sukūrė bendrą įmonę „Donfeng Renault Automotive Company“ (DRAC), „Renault“ sparčiai rengiasi 2016 m. sėkmingai pateikti rinkai pirmąsias vietinės gamybos transporto priemones.
„Renault“ įmonių grupės pardavimų perspektyvos 2015 m.
Laukiama, kad palyginti su 2014 m., pasaulinės rinkos augimas 2015 m. bus nedidelis – vos 2 proc. Tik kuklaus augimo – nuo 1 iki 2 proc. tikimasi ir Europos rinkoje. Prognozuojama, kad Prancūzijos rinka liks tokioje pat padėtyje.
„Dirbdami rinkoje, kurioje vis dar vyrauja neapibrėžtumas, 2015 m. toliau įgyvendinsime savąjį vidutinės trukmės laikotarpio planą „Renault Drive the Change“. Prognozuojame, kad išaugs pasaulinės mūsų produktų pardavimų apimtys, kad sustiprinsime savo pozicijas Europoje ir kad pagerinsime padėtį svarbiausiose sparčiai augančiose rinkose. Toliau augti mums padės spartesnis produktų diegimo planas: rinkai pateiksime penkis naujus modelius,“ – kalbėdamas apie ateitį, pareiškė vykdomojo komiteto narys, veiklos efektyvumo vadovas ir pardavimų bei rinkodaros srities viceprezidentas Jérôme Stollas.

Parašykite komentarą