Vėjyje besiplaikstantys plaukai, greitis ir motociklo variklio gausmas – daugeliui tai asocijuojasi su laisve, romantika ir nesibaigiančia jaunyste. Tačiau skaudžios avarijos kelyje primena, jog romantika gali baigtis visai ne taip kaip planuota – pavyzdžiui, ligoninės lovoje. Vairavimo specialistai primena – motociklų saugumą lemia ne vien šalmas, o ir tai kas yra po šalmu.
Kaip ir kitose gyvenimo situacijose, taip ir vairuojant motociklą reikia vadovautis protingumo principu ir kartais tapti protingesniu ir labiau situacijas numatančiu nei kiti eismo dalyviai. „Elkis taip, tarsi tavęs niekas nematytų“ moko vairavimo mokyklos. Išties daugeliui automobilių vairuotojų sudėtinga pamatyti pro siaurus tarpus laviruojančius nedidelius motociklus ar motorolerius. Pastebimi nebent tik galingesni, kaip Perkūnas riaumojantys motociklai.
Šį pavasarį pasikeitusi A kategorijos egzaminų tvarka ir papildytas užduočių arsenalas atkreipė dėmesį į tai, jog motociklų vairuotojai taip pat turi būti itin manevringi, puikiai valdyti motociklą ir pasirūpinti apsaugomis. Egzaminuotojai prisimena kuriozinius atvejus, kuomet į egzaminą žmonės ateidavę su šlepetėmis – to dabar negali būti, į egzaminą būsimasis motociklo vairuotojas turi ateiti su šalmu, vairuotojo pirštinėmis, alkūnių , pečių ir kelių apsauga bei tinkamais batais. Visgi, kad ir kokie sudėtingi būtų egzaminai ir kaip būtų kalbama apie saugumą, niekas neapsaugos labiau, nei tai kas yra po vairuotojo šalmu – protas, nuovoka, reakcija. Situacijos, kur įvykių eigą nulemia milisekundės, reakcija ir žinojimas kaip elgtis yra svarbiausi, o tas mistinis „žinojimas“ ateina tik su patirtimi.
Kol nėra patirties, saugo specialios kūno apsaugos. Juk vieną akimirką skriedamas ant plieninio žirgo, kitą jau gali tarkuoti užpakalį ant asfalto. Todėl viliamasi, jog skatinant per egzaminą vilkėti maksimaliai saugią aprangą atkreips būsimų vairuotojų dėmesį ir jie to nepamirš išsilaikę teises. Motociklininkams minimaliai rekomenduojama dėvėti apsaugas alkūnėms ir pečiams, kadangi tai labiausiai išsikišusios kūno dalys ir dažniausiai kenčia griūvant ant šono. Taip pat rekomenduojama ir kelių apsauga. Pilna ekipiruotė būtų su nugaros ir krūtinės apsauga. Žinoma, nereikėtų pamiršti ir pirštinių bei patogių tvirtų batų, o apie šalmą kalbėti net neverta – be jo ant motociklo nesėda nė vienas.
Plačiau video komentare Regitros atstovo, vairavimo mokyklos Vilniuje Motoakademija vadovo bei motociklininkų komentarai apie naujus saugumo reikalavimus motociklininkams.
http://www.youtube.com/watch?v=EX1ZhmdWXds