Bankai ir Draudimas

„Moment Credit”: konkurencija mažins mažų kreditų kainas

Bendrovės „Moment Credit” pajamos per praėjusius metus audituotais duomenimis siekė 6,9 mln. litų ir palyginus su 2008 metų pajamomis augo 42 procentais. Bendrovės grynasis pelnas buvo 1,145 mln. litų ir palyginus su 2008 metais, kai pelnas buvo 1,229 mln. litų, beveik nekito. Vėluojamų grąžinti daugiau kaip 60 dienų paskolų suma tesudarė 4,23 procentus išduotų kreditų sumos.

„Praėjusieji metai kreditų rinkai buvo profesionalumo patikrinimo metais. Veikdami mažų sumų kreditų rinkoje, sugebėjome laiku priimti sprendimus, griežtindami mokumo vertinimą ir objektyviai prognozuodami nedarbo lygį. Galimybės gauti kreditą mūsų klientams sumažėjo, tačiau būtent atsakingas finansavimas lėmė teigiamus bendrovės veiklos rodiklius”, – sako „Moment Credit” generalinis direktorius Viktoras Milkevičius.

Pasak V. Milkevičiaus, 2009 metais bendrovė didžiausią dėmesį skyrė investicijoms į klientų aptarnavimo kokybę ir plėtrą. Pernai „Moment Credit” atidarė keturis naujus klientų aptarnavimo skyrius didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Platesnis aptarnavimo tinklas lėmė ir bendrovės klientų skaičių, kuris augo nuo 9500 klientų 2008 metais iki 26000 klientų – praėjusiais metais. Išduotų kreditų suma padidėjo beveik du kartus – nuo 17 mln. litų 2008 metais iki beveik 31 mln. litų – 2009 metais.

„Plečiant aptarnavimo tinklą augo ir klientų skaičius. Itin svarbu tai, kad tokiu sudėtingu ekonominės situacijos metu daugiau kaip 60 dienų vėluojamų grąžinti paskolų suma išliko stabili – 4,23 procento išduotų kreditų sumos, o antstoliams perduotų klientų skaičius siekia vos 0,7 procento. Dalis mažų kreditų rinkos dalyvių, laiku nespėję įvertinti rizikos, tokiais teigiamais rezultatais pasigirti negali”, – sako bendrovės vadovas.

Pasak jo, mažų sumų paklausa Lietuvoje ir toliau augs. „Mažos sumos skolinimo paslauga – alternatyva skolinimuisi iš artimųjų ar draugų. Atlikta klientų apklausa rodo, kad pasiskolinę iš mūsų bendrovės klientai yra patenkinti gauta paslauga ir pasikartojus aplinkybėms, kai pinigų prireiktų neplanuotai, rinktųsi „Moment Credit”. Todėl manau, kad ši paslaugos rūšis Lietuvoje rado savo nišą. Gerėjanti ekonominė situacija gerins vartotojo mokumą ir padidins galimybes pasiskolinti, todėl augs ir klientų skaičius, ir vienos paskolos sumos vidurkis. Dėl didelės konkurencijos rinkoje mažės kreditų kainos, o tai bus naudinga vartotojui”, – prognozuoja V. Milkevičius.

„Moment Credit” generalinis direktorius taip pat prognozuoja, kad šiais metais planuojamas priimti Vartojimo kredito įstatymas stabilizuos situaciją kreditų rinkoje, nes visi skolintojai privalės tinkamai vertinti mokumą, atlikti veiklos auditą, užtikrinti vartotojų teises, todėl nebankinio skolinimo rinka turės eiti profesionalumo keliu.

„Moment Credit” yra viena iš Lietuvos vartojimo lizingo ir kredito asociacijos (LVLKA) steigėjų ir narių. Asociacija vienija didžiausias finansų įmones, siekiančias įtvirtinti profesionalaus vartojimo kreditų paslaugų teikimo standartus, įgyvendinti atsakingo skolinimo politiką, tobulinti vartojimo kreditų veiklos teisinę aplinką.

Parašykite komentarą