Siekiant skatinti vyresnių žmonių savarankiškumą ir skaitmeninį raštingumą, prekybos tinklas „Iki“ kartu su organizacija „Senjoro“ pristato naują socialinę iniciatyvą „Išmanūs senjorai“. Kiekvieną lapkričio trečiadienį septyniose tinklo parduotuvėse senjorai-savanoriai padės savo bendraamžiams dar paprasčiau apsipirkti savitarnos kasose.
Savanoriai savo patirtimi ir patarimais dalinsis lapkričio trečiadieniais nuo 9 iki 11 val. Būtent rytais parduotuvėse būna didžiausias vyresnių pirkėjų srautas, nes pensinio amžiaus sulaukusiems ir prie tinklo programos prisijungusiems gyventojams taikomos specialios nuolaidos.
„Mūsų tikslas – būti kuo arčiau pirkėjų ir padėti jiems apsipirkti kuo paprasčiau. Matome, kad vis daugiau senjorų drąsiai naudojasi savitarnos kasomis, tačiau daliai vis dar kyla baimių ar neaiškumų. O kai šalia stovi bendraamžis, kuris tą kelią jau įveikė – viskas tampa lengviau, netgi smagiau. Tokiu būdu ne tik sprendžiame skaitmeninio raštingumo klausimus, bet ir padėsime mažinti vienišumo ir atskirties jausmą, kuris, deja, yra aktuali problema daugeliui vyresnio amžiaus žmonių. Jei ši iniciatyva pasiteisins, svarstysime ją plėsti į daugiau parduotuvių“, – sako Nijolė Kvietkauskaitė, „IKI Lietuva“ generalinė direktorė.
Idėją, pasak jos, įkvėpė patys pirkėjai. Ji gimė įsiklausant į pirmosios „Iki“ klientų valdybos nario Viktoro pastebėjimus. Net ir pasibaigus kadencijai, jis toliau aktyviai prisideda prie to, kad vyresniems pirkėjams apsipirkti būtų dar paprasčiau. Viktoras, taip pat ir naujosios kadencijos narė Romualda, patys prisijungs prie savanorių ir pasitiks pirkėjus, norinčius patirti savitarnos privalumus be streso.
„Poreikis tokiam projektui gimė galvojant apie žmoną. Dažnai iš jos girdėdavau baiminimąsi naudotis savitarnos kasomis – „Nemoku, nežinau“. Bet baimės slenkstį perlipti sunku ne tik senjorams – reguliariose kasose matau besirikiuojančius ir perpus jaunesnius žmones, nors savitarnoje apsipirkti jie galėtų greičiau. Šiandien jau turėjau pirmąją „klientę“ – iš pradžių ji žiūrėjo skeptiškai, tačiau kartu įveikėme visus sunkumus, ir išėjo patenkinta. Senjorė prisipažino, kad savitarnos kasas bandyti jai buvo nedrąsu – kažkam nepavykus ir prašant pagalbos apima nesavarankiškumo jausmas, nesinori sudaryti eilių. Ramus rytinis metas parduotuvėje puikus laikas mokytis drauge su kitais senjorais ir išbandyti naujus dalykus, nebijoti klausti“, – sako savo patirtimi pasiryžęs pasidalinti Viktoras.
Pasak „Senjoro“ organizacijos vadovės Rugilės Bitautaitės, tai yra ir praktinė pagalba, ir prasminga patirtis: „Tikimės, kad ši programa ne tik padės senjorams drąsiau prisijaukinti technologijas, bet ir suteiks prasmingos veiklos – galimybę padėti kitiems. Vyresniems žmonėms itin svarbu jaustis reikalingiems, dalintis savo patirtimi ir prisidėti prie bendro tikslo. O tai, kad čia senjorai mokosi vieni iš kitų, juos dar labiau įgalina, stiprina pasitikėjimą savimi ir kuria tvirtesnę, šiltesnę bendruomenę.“
„Iki“ pastaruoju metu ėmėsi ir kitų pokyčių, kad apsipirkimas būtų dar sklandesnis visiems. Dalyje didžiųjų parduotuvių įrengė savitarnos svarstykles, taip supaprastinant apsipirkimą kasoje, visame tinkle kainų etiketes atnaujinto į dar aiškesnes, o parduotuvėse pastatė planšetes, kuriose galima prisijungti prie lojalumo programos ir gauti papildomų nuolaidų net be išmaniojo telefono.
Iniciatyva „Išmanūs senjorai“ startuoja lapkričio 5 dieną, ir vyks kiekvieną lapkričio trečiadienį 9-11 val. septyniose „Iki“ parduotuvėse:
Kaune: IKI Eiguliai, IKI Vilijampolė
Klaipėdoje: IKI Vėtrungė
Vilniuje: IKI Jeruzalė, IKI Jovaras
Šiauliuose: IKI Dainiai
Panevėžyje: IKI Šermutas



