Verslas

EY tyrimas: nesvarumo būklėje didžiųjų įmonių vadovai prisitaikė judėti pirmyn

Šiuo metu pasaulyje vyraujančias verslo vadovų nuostatas atskleidžiantis „EY-Parthenon CEO Outlook“ tyrimas rodo, jog bemaž 3 iš 4 bendrovių pereina prie verslo lokalizacijos ar regionalizacijos strategijų. Dauguma vadovų teigia aktyviai įgyvendinantys pokyčius, kurie užtikrintų tvarų augimą.

„Panašu, kad didžiųjų tarptautinių kompanijų vadovai aklimatizavosi – lyderiai prisitaikė prie nuolatinio kintamumo aplinkos. Antrąjį pusmetį jau tampa akivaizdu, kurie sprendimai didina verslo atsparumą geopolitinių virsmų fone. Nežinomybės baimė sumažėjo, lūkuriavimams ir abejonėms nebeliko vietos“, – tarptautinio EY tyrimo rezultatus komentuoja Rolandas Laukaitis, EY strategijos ir sandorių paslaugų praktikos partneris. 

Jis priduria, kad nuo gegužės mėnesio net 7 procentiniais punktais iki 83 proc. rugpjūtį išaugęs CEO pasitikėjimo indeksas (angl. „CEO Confidence Index“) liudija, jog dauguma verslo lyderių yra užtikrinti pasirinktomis transformacijos kryptimis ir yra pasirengę atitinkamai paskirstyti išteklius ilgalaikiu laikotarpiu. Dėl to galima laukti pagyvėjimo susijungimų ir įsigijimų (M&A) rinkose bei daugiau investicinių projektų. 

Vis labiau pasitiki savo jėgomis ir aiškiai įvardija iššūkius

Daugiau negu pusė (57 proc.) apklaustų vadovų tyrime pažymėjo manantys, jog dabartinis geopolitinis ir ekonominis neapibrėžtumas tęsis ilgiau negu metus. Likusieji 43 proc. respondentų tikisi, kad situacija į teigiamą pusę pasikeis per metus arba greičiau.

Be to, šiuo metu jau vos penktadalis (19 proc.) vadovų pripažino, kad nuogąstauja dėl nenuspėjamo reguliavimo įtakos verslo planams. Taigi, jau įvykę ir tebevykstantys reguliavimo pokyčiai didžiųjų pasaulio bendrovių neišmušė iš vėžių. Vadovai pažymi, kad sėkmingai stiprina verslų atsparumą ir kur kas labiau pasitiki savo sprendimais šiuo globalių pokyčių laikotarpiu. 

„Tyrimo duomenys rodo, kad dauguma įmonių nelaukia, kol neapibrėžtumas sumažės. Pasitikėjimas kyla ne iš lūkesčių, o iš praktikos, kai pavyksta sėkmingai prisitaikyti prie aplinkos – priimti pokyčius, pertvarkyti verslo modelius, rasti naujų nišų ir galimybių proveržiams, nepaisant to, jog per šiuos metus globalios ekonomikos taisyklės sparčiai keičiasi“, – pastebi R. Laukaitis. 

Didžiausiais iššūkiais, tyrimo duomenimis, 79 proc. vadovų įvardija infliaciją ir 78 proc. – muitų tarifus, kurių poveikį sunku tiksliai prognozuoti. 70 proc. apklaustųjų teigia pastebintys, kad technologijų inovacijas stabdo reguliavimo skirtumai skirtingose jurisdikcijose. 69 proc. iššūkiu ir kliūtimi inovacijoms vadina kibernetines grėsmes.

Įsibėgėja lokalizacija ir regionalizacija

Naujausias „EY-Parthenon CEO Outlook“ tyrimas rodo, kad dauguma bendrovių CEO yra nusiteikę aktyviai veikti ir spartinti transformacijas. Per ateinančius 12 mėnesių padidinti investicijas į portfelio pertvarkymą planuoja 52 proc. respondentų. Dar 39 proc. ketina išlaikyti šiuo metu pasiektą transformacijos tempą ir mastą, atitinkantį pastarųjų metų lygmenį.

Tarptautinio tyrimo išvadose pažymima, kad besikeičiantis visuotinis susitarimas dėl pasaulio ekonomikos modelio atitinkamai veikia kompanijų vadovų nuostatas. „Lokalizacija ir regionalizacija įgyja reikšmingą pagreitį. Paprasčiau tariant, lokalizacija vyksta, kai prekių gamyba pradedama toje šalyje, kur jos bus parduodamos. Regionalizacijos pavyzdys – pastangos sukurti regionines tiekimo grandines, skirtas konkretaus valstybių bloko aptarnavimui“, – aiškina EY strategijos ir sandorių paslaugų praktikos partneris R. Laukaitis.

Ilgalaikiu strateginiu pokyčiu lokalizaciją laiko 72 proc. vadovų. 63 proc. apklaustųjų taip pat apibūdina regionalizaciją. Anot „EY-Parthenon“ ekspertų, šį poslinkį iš esmės skatina verslo poreikis prisitaikyti prie kintančios rinkos dinamikos ir vartotojų lūkesčių – įmonės siekia operatyviau reaguoti į vietinius poreikius.

Dairosi partnerių, sąjungininkų ir M&A galimybių

Strategijų pažangą rodo duomenys: 38 proc. vadovų atskleidžia, kad lokalizacijos planus jau įgyvendino, o 36 proc. – įgyvendina šiuo metu. 21 proc. pasiekė regionalizacijos projektų finišą, dar 35 proc. yra pusiaukelėje. 

Dauguma apklaustųjų sutinka, kad šis pokytis yra ne trumpalaikis žingsnis į šoną, o veikiau – reikšmingas posūkis, lemiantis svarbią ilgalaikės strategijos dalį. 

Optimizmą dėl ateities paryškina ir vadovų atsakymai apie susijungimų ir įsigijimų (M&A) sandorių perspektyvas. Beveik pusė (48 proc.) bendrovių direktorių tikisi įsitraukti į tradicinius (M&A). Kaip kitus būdus augti neorganiškai net 73 proc. respondentų nurodo naujus strateginius aljansus ir jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikiančias įmones ar bendrąsias įmones (angl. joint venture). R. Laukaičio teigimu, šios verslų sąjungų alternatyvos iliustruoja, kad didžiosios pasaulio bendrovės vis dažniau ieško galimybių paspartinti transformaciją ir augti, tuo pat metu išvengiant sudėtingų, ilgai trunkančių tradicinių (M&A) sandorių procesų.

„EY-Parthenon CEO Outlook“ duomenys rodo, kad didžioji dalis tarptautinio verslo pagrindine (M&A) teritorija dabar laiko JAV. Po jos seka Kanada, Jungtinė Karalystė, Indija ir Vokietija. 

Apie „EY-Parthenon CEO Outlook“ tyrimą

Pasaulinio EY tinklo iniciatyva 2025 m. rugpjūčio mėn. tyrimą atliko „FT Longitude“ – specializuotas „Financial Times Group“ tyrimų ir turinio rinkodaros padalinys. Per anoniminę apklausą internetu apklausta 1 200 stambių pasaulio įmonių vadovų (CEO). Tyrimu siekiama pateikti vertingų įžvalgų apie pagrindines tendencijas ir plėtrą, paveiksiančią pirmaujančias pasaulio įmones, taip pat verslo lyderių lūkesčius dėl būsimo augimui ir ilgalaikės vertės kūrimo.

Respondentai buvo atrinkti iš 21 valstybės (Brazilijos, Kanados, Meksikos, JAV, Belgijos, Liuksemburgo, Nyderlandų, Prancūzijos, Vokietijos, Italijos, Danijos, Suomijos, Norvegijos, Švedijos, Jungtinės Karalystės, Australijos, Kinijos, Indijos, Japonijos, Singapūro ir Pietų Korėjos) ir atstovavo penkiems pramonės sektoriams. 20 proc. apklaustų įmonių metinės pajamos sudarė mažiau nei 500 mln. JAV dolerių, 21 proc. sudarė 500 mln. – 999,9 mln. JAV dolerių, 29 proc. pajamos buvo 1 mlrd. – 4,9 mlrd. JAV dolerių, daugiau nei 5 mlrd. JAV dolerių pajamų gavėjus atstovavo 30 proc. apklausos dalyvių.

Pranešimą paskelbė: Ramunė Milerytė, Fabula Rud Pedersen Group

Parašykite komentarą