Verslas

„Swedbank” skatina tėvus skirti daugiau dėmesio vaikų finansiniam edukavimui

Vaikų finansiniu švietimu besirūpinantys tėvai nuo šiol galės į pagalbą pasitelkti ir šiuolaikinius finansinius instrumentus. „Swedbank” Lietuvoje pristato specialų 7-13 m. vaikams skirtą sprendimą, kuris padės vaikams kartu su tėvais mokytis planuoti savo išlaidas, susitaupyti mažiems tikslams ir norams. „Tai pirmoji Lietuvoje mokėjimo kortelė bei specialiai pritaikytas interneto bankas vaikams, bet tai nėra pirmasis „Swedbank” žingsnis, skatinantis jaunus žmones susipažinti su finansinėmis priemonėmis ir kartu su tėvais mokytis valdyti savo finansus, formuoti įpročius, kaip teisingai iškelti finansinius tikslus, jų siekti. Naujoji iniciatyva yra „Swedbank” programos jaunimui ZOOM, skirtos skatinti moksleivių ir studentų kūrybiškumą bei padėti ugdyti finansų valdymo įgūdžius, dalis”, – sako Loreta Lapinskaitė, „Swedbank” Klientų aptarnavimo departamento direktorė. Kai vaikai pradeda eiti į mokyklą, dažniausiai jie pradeda gauti ir pirmuosius kišenpinigius, tad tėvai turėtų supažindinti vaikus ir su paprasčiausiomis pinigų valdymo galimybėmis. „Kortelėje esančios lėšos yra tie patys kišenpinigiai, kurie duodami vaikui, tačiau, skirtingai nuo grynųjų pinigų, tėvai gali kartu su savo atžalomis stebėti išlaidų istoriją interneto banke, mokyti racionaliai naudotis pinigais, taupyti. Be to, mokėjimo kortele vaikui patogu ir saugu atsiskaityti užsienyje – pavyzdžiui, išvykus į stovyklą kartu su klasės draugais, be tėvų priežiūros”, – sako „Swedbank” Klientų aptarnavimo departamento direktorė. „Swedbank” asmeninių finansų valdymo ekspertė Odeta Čičkauskaitė teigia, jog informacijos ir žinių apie tai, kaip, kada mokyti vaikus tvarkyti savo finansus, trūksta, o tėvai ir jų elgesys su pinigais yra svarbiausias faktorius, kuriuo remiantis formuojasi vaiko finansiniai įgūdžiai. „Kaip rodo tyrimai, nepaisant didėjančios interneto, kitų šiuolaikinių informacijos kanalų įtakos, tėvai yra svarbiausias žinių šaltinis ir pavyzdys, kai kalbama apie vaikų finansinį švietimą. Todėl labai svarbu, kad asmeninių finansų valdymo klausimai būtų aptariami kartu. Juk geriau mokytis darant tegul ir dideles klaidas su mažais pinigais, nei, atrodytų, „mažas” klaideles su didelėmis sumomis”, – sako „Swedbank” asmeninių finansų valdymo ekspertė Odeta Čičkauskaitė. Anot jos, skirtingo amžiaus vaikus reikėtų mokyti pasitelkiant skirtingas mokymo priemones. Jei mažiesiems tinka įvairūs žaidimai, pagalba skaičiuojant, kam bus leidžiami ar taupomi pinigėliai, tai vyresni vaikai jau turėtų būti mokomi vesti pajamų ir išlaidų biudžetus, supažindinami su elektroninėmis atsiskaitymo priemonėmis, skatinami daugiau kišenpinigių skirti taupymui. „Tėvai turėtų padėti vaikams išsikelti trumpalaikius bei tolimesnius finansinius tikslus, parodyti įvairias vieno ar kito sprendimo alternatyvas, padėti analizuoti išlaidas, planuoti. Labai svarbu, kad tėvai vaikams ne tik patartų, bet ir padėtų savo pavyzdžiu, tarkim, kviestų juos apsipirkti kartu. Vaikai turėtų dalyvauti visame procese – nuo pirkinių sąrašo sudarymo iki prekių pasirinkimo parduotuvėje”, – teigia „Swedbank” asmeninių finansų valdymo ekspertė.

Parašykite komentarą