Įvairenybės

Per 2021 metus „Rimi“ plastiko sunaudojimą sumažino daugiau nei 300 tonų

Pradėjęs naujas tvarumo iniciatyvas ir tęsdamas įsitvirtinusias praktikas, prekybos tinklas „Rimi“ per 2021 metus sutaupė apie 300 tonų plastiko. Pasak „Rimi“ socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovo Liudviko Aleliūno, ambicingų tvarumo tikslų įmonė laikysis ir toliau – per artimiausius metus planuojama pilnai atsisakyti pirminio plastiko privačios etiketės gaminių pakuotėse.

Keičia plastiką privačioje produkcijoje

Vidines gaires, kaip savo veikloje sutaupyti plastiko, remdamiesi didžiausių Baltijos šalių plastiko perdirbėjų pateikta informacija „Rimi“ parengė dar 2019 metais ir plačiai jomis vadovaujasi. Tvarumas yra ir viena svarbiausių įmonės strateginių krypčių. Nors jau dabar daugiau kaip pusė „Rimi“ privačios etiketės gaminių pakuočių yra iš perdirbto plastiko, siekiama, kad iki 2025 m. šis skaičius pasiektų 100 procentų.

„Per 2021 metus net 54 gaminių plastikinės pakuotės buvo atnaujintos į lengvai perdirbamas pakuotes, papildomai dar 33 šviežios mėsos pakuotės iš juodų pakeistos į skaidrias, kad būtų dar lengviau perdirbamos. Plastiko perdirbimo galimybės priklauso nuo jo savybių: rūšies, spalvos, etikečių klijų ir kitų aspektų, į kuriuos stengiamės atsižvelgti“, – sako L. Aleliūnas.

Sutaupyti daugiau kaip 300 tonų plastiko pernai bendrovei padėjo ir kitų naudojamų sprendimų peržiūrėjimas. Pavyzdžiui, „Rimi“ produkcijoje arba parduotuvėse naudojamų pakuočių (salotų padėklų, šiukšlių maišų, plastikinės plėvelės, vakuuminių maišelių ir kt.) atnaujinimas – plonesnės ar mažesnės pakuotės – padėjo sutaupyti 37 tonas plastiko, atsisakius plastikinių vazonėlių šviežiose salotose sutaupyta dar 1 tona, o parduodamų narcizų plastikinę pakuotę pakeitus į popierinę – dar 0,6 tonos plastiko.

Prie mažinimo prisidėjo ir pirkėjai

Anot L. Aleliūno, sumažinti plastiko naudojimą padėjo ir pirkėjų pasirinkimai. Pernai „Rimi“ pristatė asortimentą įvairių „zero waste“ švaros reikmenų be pakuotės. Juos įsigiję pirkėjai iš viso sutaupė apie 0,68 tonos plastiko.  

„Šioje kategorijoje daugiausiai plastiko sutaupyta įsigyjant ausų krapštukus, higieninio popieriaus, šampūnų. Sutaupytas plastiko kiekis buvo vertinamas pagal vidutinį produkto plastikinės pakuotės svorio dydį ir skirtumą tarp „zero waste“ asortimento pakuočių. Pavyzdžiui, įprastinė plastikinė šampūno pakuotė sveria apie 30 g, o mūsų nulinių atliekų asortimentas suteikia galimybę klientui įsigyti gaminį be naujos pakuotės“, – pabrėžia specialistas.

Plastiko mažinimą „Rimi“ pritaikė ir kitose srityse. Nuo 2021 metų paskutinio ketvirčio „Rimi“ parduotuvėse esantys raudoni pirkėjų pirkinių krepšeliai gaminami iš pilnai perdirbto plastiko. Tai padeda per metus sutaupyti apie 6 tonas pirminio plastiko. Be to, prekybos tinklo raudonuose plastikiniuose pirkinių maišeliuose esančio perdirbto plastiko kiekis padidintas nuo 55 iki 85 procentų, kas padės pirminio plastiko naudojimą sumažinti net 256 tonomis.

Pranešimą paskelbė: Živilė Karevaitė, Integrity PR

carvertical VIN patikra

Parašykite komentarą